0
Shares
Pinterest Google+

Sikeres Fleet Europe Forum Barcelonában

November közepén minden eddiginél nagyobb részvétellel (mintegy 700 fő), sikerrel zárult a Fleet Europe Forum, az európai flottakezelők konferenciája Barcelonában. A katalán nagyváros három napra (november 15-17) a flottakezelők és mobilitásszervezéssel foglalkozók igazi fővárosává vált. A Fleet Europe Forum-on elhangzottak igazolták azt a világtrendet miszerint a flottakezelés egyre inkább a mobilitás egységes, átfogó kezelését jelenti. A fórum alaphangját egyértelműen megadta Luca de Meo, a Seat első emberének bevezetője, az általa megfogalmazott gondolatébresztő vízió, amely az autóipar, a mobilitás és a technológiai áttörés közötti összefüggésekre világított rá. A nap során a résztvevőknek lehetőségük volt a kapcsolatépítésre a Fleet Europe Village-nek nevezett kiállító térben, ahol 38 flottakezelő és mobilitásszervező partnercég mutatta be új szolgáltatásait, ahol külön sarkot kaptak a szektorban tevékenykedő start-up cégek is. A fórumon adták át többek között az év flottamenedzsere díjakat és első ízben ítélték oda a „Smart Mobility” díjat a start-up vállalati kategóriában. Barcelona volt a helyszíne november 15-én a Remarketing Forum-nak is 170 nemzetközi piaci szereplő részvételével. forrás: www.fleeteurope.com

Az „Év flottamenedzserei” – nemzetközi díjak

16_dec_flottahirek_kep6Az ALD Automotive francia leányvállalta, ALD Automotive France kapta az ügyfeleknek nyújtott legjobb szolgáltatásért járó díjat, a teljes körű lízing kategórában, a katalán fővárosban lezajlott Fleet Europe Forum-on Az ALD Automotiv francia leányvállalata immár kilencedik alkalommal vehette át ezt a magasszintű elismerést az ügyfelek minél teljesebb és innovatívabb kiszolgálását célzó erőfeszítéseiért. Az odaítélők külön honorálták a nyújtott szolgáltatások minőségét, a többcsatornás rendszer koherenciáját, és az ügyfelek legjobb kiszolgálására való állhatatos törekvést. Manapság a megfelelő ügyfélkapcsolat maximális odafigyelést, állandó visszacsatolást igényel. A fogyasztók növekvő mobilitási igényeinek kiszolgálása érdekében a francia leányvállalat egy olyan digitális rendszert fejlesztett ki, amely képes valós idejű, on line kapcsolatot teremteni valamennyi érdekelt: az autóvezető, a flottamenedszer és a partnerszolgáltatók között. Ezek a kommunikációs módok az információmegosztás új útját jelentik a még hatékonyabb szolgáltatás érdekében. Minden energiánkat összpontosítjuk ebbe az irányba, miközben maximálisan elkötelezettek vagyunk, hogy minőségi szolgáltatást nyújtsunk – fogalmazott Fabrice Denoual, az ALD Automotive France igazgató-helyettese. „Az Év flottamenedzsere” díjat a nagy flották kategóriában Andy Leeden, az AstraZeneca globális flottamenedzsere kapta. Andy Leeden sikeres globális stratégiát fejlesztett ki a  londoni székhelyű brit-svéd tulajdonú gyógyszeripari óriás 72 országban 19 ezer gépjárművet működtető flottájának kezelésében. Az Európában és Észak-Amerikában 100 %-ban bevezetett rendszer keretében olyan egységes flottakezelési standardokat alkalmaznak, amelyek révén sikerült 14 %-kal leszorítani a flottakezelési költségeket négyéves flotta-életciklusra vetítve. Az új zöld fókuszú stratégia révén 2015-ben 16 %-kal szorították le a vállalati flotta szén-dioxid kibocsátását is, valamint müködtetnek egy 10 tréningből álló vállalati biztonságos vezetést ösztönző programot is. A stratégia világos, egyértelmű célokat fogalmazott meg, amit a folyamatok leegyszerűsítése, szabványosítása, és kiszervezése révén sikerült is elérni. A kategória második helyezettje, Jens Werkheiser, a SABMiller, a világ legnagyobb sőrgyártójának globális kategória menedzsere lett. Jens Werkheiser egy valóban globális és kereskedelmileg is ütőképes stratégiát dolgozott ki a sörgyártó 70 országban működtetett 9000 járműből álló flottájának müködtetésére. A zsűrit gyakorlatias és a helyi adottságokat figyelembe vevő, eredeti megközelítéseivel győzte meg, amelyek révén jelentős hatékonyságnövelést és több mint 20 %-os megtakartíást ért el, nem utolsósorban információ-technológiai eszközök alkalmazásával.
forrás: www.fleeteurope.com

Folytatódó növekedés a magyar lízingpiacon

16_dec_flottahirek_kep5A harmadik negyedévben is folytatódott a növekedés a magyar lízingpiacon. A lízingvállalatok 2016. szeptember végéig összesen 360 milliárd forint, forrást helyeztek ki. Ez a múlt év azonos időszakában elért 303 milliárd forinthoz képest 19 %-os növekedésnek felel meg, kétéves összevetésben pedig 34 %-os többletet jelent – ismertette a Magyar Lízingszövetség a tagvállalatok harmadik negyedéves összesített adatait. A harmadik negyedévben  a  géplízing (agrár, építőipar, IT nélkül) esetében még dinamikusabb, 37 %-os volt a növekedés.  A személy- és kishaszongépjármű lízing 25 %-kal, míg a flottafinanszírozás 19 %-kal bővült az előző év azonos időszakához képest. A lízingcégek arra számítanak, hogy a következő időszakban folytatódhat a kiegyensúlyozott piaci növekedés. Nyikos Katalin, a szervezet elnöke elmondta a trend egyértelmű: a lízingpiaci növekedés folytatódott, ami részben az alacsony kamatkörnyezetnek, a vállalkozások erősödésének is köszönhető. Szerepe volt a bővülésben a Magyar Nemzeti Bank Növekedési Hitelprogramjának, ezen keresztül 88 milliárd forintot helyeztek ki a lízingcégek. Ez a teljes 360 milliárd forintos finanszírozott összeg 25 %-át fedte le. Az exporttal foglalkozó cégeknek szánt EXIM-program keretében a finanszírozott összeg 10 milliárd forintra rúgott, ez a teljes piac 3 százalékát adta. A harmadik negyedévben a teherautókat és a mezőgazdasági gépeket is tartalmazó termelőeszközöknél a finanszírozott összeg 15 %-kal 200 milliárd forintra nőtt éves összevetésben. A termelő berendezések esetében a bővülés még dinamikusabb, eléri a 36 százalékot, a kihelyezett összeg pedig meghaladja a 34 milliárd forintot. Az agrárlízingben a kihelyezett összeg 49 milliárd forintot tett ki, ami 11 százalékkal haladja meg az egy évvel korábbi értéket. A mezőgazdasági gépek finanszírozásában a jegybanki hitelprogramnak kiemelkedő jelentősége volt: a kihelyezések több mint 80 százaléka az NHP keretében került a gazdákhoz. Az MNB adatai alapján a programban rendelkezésre álló források csaknem egyharmadát lízing formában vették igénybe. Mindez jól mutatja, hogy a lízing fontos szerepet játszik a hazai kkv-ék finanszírozásában.
forrás: www.lizingszövetség.hu, www.mnb.hu

Az év magyar lízingszakembere

16_dec_flottahirek_kep1Az idei évben Pásti Bélát, a Merkantil Bank ügyvezető igazgató-helyettesét választották meg „Az év lízingszakemberének”. A Magyar Lízingszövetség által 2012-ben alapított, a Deloitte Zrt. által névadóként támogatott „Deloitte – Az év lízingszakembere” díjat a Szövetség szokásos éves rendezvényén, a Lízing Szakmai Napokon, Mátraházán adták át. A 2012-ben alapított díj célja, hogy minden évben elismerje egy olyan szakember munkáját, aki tevékenységével hozzájárult a lízingszakma fejlődéséhez, a lízingcégek gazdasági környezetének jobbá tételéhez, a lízing, mint finanszírozási mód feltételeinek kedvezőbb irányba tereléséhez – mondta Tancsa Zoltán, a Deloitte adó- és jogi tanácsadási részlegének igazgatója. A díj odaítélésekor fontos szempont volt, hogy Pásti Béla 2016 januárja és áprilisa között az egyetlen nem jogász lízinges szakember volt, aki mindvégig részt vett a Polgári Törvénykönyv módosítása, a HBNY (Hitelbiztosítéki Nyilvántartás) helyébe lépő új nyilvántartás létrehozása érdekében folytatott informális és hivatalos egyeztetéseken. Munkája során versenysemlegesen közelített a felmerülő kérdésekhez, egyforma intenzitással alkotott véleményt az operatív lízing létjogosultsága és a pénzügyi lízing pontosabb, és a számviteli előírásokhoz minél inkább közelítő szabályozása érdekében – emelte ki Tóth Zoltán, a Lízingszövetség főtitkára. S bár a Lízingszövetség módosításai mind támogatást kaptak az Igazságügyi Minisztérium jogszabály-előkészítői körében, a módosítások a Lízingszövetségen kívül álló okokból nem került a Parlament elé.
forrás: www.lizingszövetség.hu

Lízing Szakmai Napok Mátraházán

16_dec_flottahirek_kep2Az európai lízingpiac növekedésben van, az átlagos növekedés 10 %-os. Számos európai országban gyengék a növekedési mutatók. Stagnálásra és negatív GDP-növekedésre is van példa. Bár a válság előtti – 2007-es szintet – még nem érte el az európai lízingpiac, de a folyamatos növekedés révén egyre közelebb kerül ehhoz. 2017-ben, de legkésőbb 2018-re minden ország eléri a válság előtti szintet – prognosztizálta Leon Dhaene, a Leaseurope  igazgatója Mátraházán a Magyar Lízingszövetség által szervezett szakmai napon. Hozzátette, Magyarország kivételes helyzetben van európai szinten avval, hogy a GDP növekedésben van, és a lízingpiacon a kihelyezett összeg 19 százalékkal nőtt a harmadik negyedévben. Leon Dhaene szerint az európai kkv-ék egyre nagyobb részt képviselnek a teljes lízingpiacon A Leaseurope kutatását idézve elmondta, hogy azok a kkv-k, amelyek lízingfinanszírozást preferálják, gyorsabban fejlődnek és hamarabb válnak nyereségessé. Jelentős változásokat generál viszont a technológiai fejlődés, ezzel a lízingszektornak is lépést kell tartania. A tradicionális receptek már nem működnek, új üzleti modellek jönnek létre. Példaként hozta fel, hogy ma a fiatalok használni szeretnének egy-egy eszközt, nem pedig tulajdonolni.  Az üzleti életben pedig kitapintható trend, hogy a drága korszerű gépeket a cégek nem akarják feltétlenül megvásárolni, csak használni, ez pedig a lízingpiac számára növekedési potenciált jelent. Kihívást jelent az európai lízingcégek számára a robotizáció is. Emellett egyre komolyabb a verseny a piacon. Számolni kell azzal, hogy új szereplők jelenhetnek meg, mint például a digitális értékesítési csatornákat használó fintech cégek. A magyar lízingpiacról szóló előadásában Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke rámutatott, hogy a piac stabil emelkedésben van. „Jó lenne, ha az év egészében, azaz a negyedik negyedéves teljesítménnyel együtt 20 százalékos növekedést érhetne el a piac” – fogalmazott. A lízingpiacon belül a személyautó- és kisteherautó-finanszírozás, valamint a flottafinanszírozás a teljes kihelyezés felét fedi le – tette hozzá. A gépeken belül a legfontosabb az agrárgépek lízingje a szektor szereplői számára.
forrás: www.lizingszövetseg.hu, www.mti.hu

Lengyel lízingpiac – 17 %-os növekedés

A lengyel lízingpiac a gyenge beruházási kedv ellenére 17 százalékos növekedést ért el az idei harmadik negyedévben. Ez az ütem a jövőben növekedhet, ha a lengyel kkv-szektorban a beindulnak a beruházások. Andzrej Krzeminski, a Lengyel Lízingszövetség elnöke szerint a lengyel gazdaság jobb helyzetben van, mint sok más európai gazdaság, de a saját lehetőségeihez képest még van tér a bővülésre. Ez pedig a lengyel lízingpiac számára is lehetőséget jelent. A Magyar Lízingszövetség szokásos éves rendezvényén elmondta, hogy az EU-tagság jelentős növekedést eredményezett a kelet-európai régióban, ezen belül Lengyelországban. Ebben nagyon fontos szerepet játszanak az uniós források. A lengyel szakember ugyanakkor rámutatott, hogy a lengyelországi beruházási mutatók gyengék, amiben döntő szerepet játszik az, hogy a kis- és közepes vállalkozások nem ruháznak be megfelelő mértékben. E téren pedig növekvő szerepe lehet a lízingnek, a flottafinanszírozásnak.
forrás: www.lizingszövetseg.hu

E-flották – üdvözölték a magyar állami támogatás

16_dec_flottahirek_kep3Az elektromos autók vásárlásához igényelhető állami támogatási rendszer elindítása a magyar autópark korszerűsítésének fontos és üdvözlendő lépése – közölte a Magyar Lízingszövetség. A szervezet tagvállalatai szerint a villanyautók támogatása a flottapiacra is kedvező hatással lehet.  A lízingszövetség autófinanszírozással foglalkozó tagvállalatai üdvözölték a kormányzati lépést és többségük jelezte szándékát, hogy részt vesz a programban. Október végétől lehet igényelni állami támogatást a tisztán elektromos autók vásárlására. A program keretében egy 15 millió forintnál olcsóbb autó bruttó vételárának 21 százalékát, maximum 1,5 millió forintot lehet vissza nem térítendő állami támogatásként igényelni. Az idén 2 milliárd forintos a támogatás keret, azaz több mint 1300 elektromos autó megvásárlását segíti az állam. „Az, hogy tisztán elektromos személy- és kisteherautók állami támogatással, bármilyen finanszírozással (nyílt vagy zárt pénzügyi lízing, illetve operatív lízing) megvásárolhatók, arra utal, hogy az állam ösztönözni szeretné az elektromosautó-flották elterjedését is” – mondta Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. A szabályok szerint a magánszemélyek maximum 1 db autóhoz, a cégek és költségvetési szervezetek pedig maximum 5 db elektromos autóra kaphatnak támogatást, ezek a korlátozások a végfelhasználókra érvényesek. Tóth Zoltán felhívta a figyelmet arra, hogy az elektromos autó lízingelését tervező cégeknek és magánszemélyeknek érdemes kivárniuk a legkedvezőbb konstrukciókat.   A Magyar Lízingszövetség szakértői szerint a villanyautó-támogatási program a flottapiac bővülése mellett hozzájárulhat ahhoz is, hogy a magyarországi személy- és kisteherautó-park környezetbarát autókkal korszerűsödjön.
forrás: www.lizingszövetség.hu, www.mti.hu

Előző

Autók száma, John Cooper, Clarity Fuel Cell, Év Autója

Következő

Karácsonyi süteménydömping