0
Shares
Pinterest Google+

Lízing a „felkelő nap országában”

Az európai és az amerikai ügyfelek ugyancsak meglepődnek, hogy a japán lízingcégek milyen korlátozott termékkínálattal rendelkeznek. Általában van egy standardizált lízingtermékük, leggyakrabban 36 hónapra vagy 100 ezer kilométer futásteljesítményre, egy magánlízing termékük, valamint egy újralízingelési konstrukciójuk. Ez utóbbi a már meglévő lízingszerződés meghosszabbítását jelenti. A szerződés átárazása lehetséges, de nem jellemző az európai gyakorlattal ellentétben. A mátrix szerződések, vagy az eredeti paraméterekre garanciát tartalmazó szerződések ritkák és nem népszerűek. Olyan mobilitási megoldásokról, mint a céges autó megosztása, a kerékpárlízing, vagy az a lehetőség, hogy a hét végén, vagy szabadság idejére a lízingcég egy másik autót biztosítson, még csak nem is hallottak. Bár néhány lízingcégnek van „mobilitási részlege” de ez leginkább elvi jelentőségű, ezek a részlegek valójában nem rendelkeznek kiajánlható termékkel vagy szolgáltatással. A külön szolgáltatás értékesítés elméletileg lehetséges, de nem elterjedt és a lízingcégek nem igen népszerűsítik ezt. A standardizálás alapvető a japán üzleti életben, nem kivétel ez alól a lízingiparág sem. A japán üzleti életet jellemző megegyzésre törekvő korrektség az oka annak, hogy a japán bérbeadók kevéssé innovatívak. Az ügyfél és a lízingbe adó közötti kapcsolat jóval több egy értékesítési menedzserrel lezajlott egyszeri találkozónál, ami a tengerentúlon és Európában is a jellemző. A felek közötti bármiféle megállapodást több puhatolózó találkozó előz meg. A különböző társadalmi rétegből való legkülönbözőbb emberek, hosszabb időn át többször is találkoznak, és a bizalmi viszony lassan kialakul közöttük. Ezeken a puhatolozó találkozókon az üzlet, ami a végső cél még másodlagos téma és a díjszabásokról, árakról végképp nem esik szó. Az ügyfél több alkalommal is kifejti, mik az igényei és erre a szolgáltatás kínálója egyértelműen jelzi, hogy megértette ezeket. Egy nyugati ember szemében ezek a találkozók frusztrálónak és értelmetlennek tűnhetnek, mert úgy tűnik, hogy előrehaladás nem történik. A japán ember szemében viszont a nyugati hozzáállás és a nyugati ember által feltett bizonyos kérdések zavarják meg a bizalmi viszony kiépítésének azt a természetes folyamatát, amely a felkelő nap országában teljességgel elfogadott. Egy ponton, amikor már mindkét fél úgy érzi, hogy elegendő bizalma van a másik fél iránt, akkor továbblépnek a következő lépcsőfokra, amit nevezhetünk megállapodásnak. A világon egyedül álló módon Japánban a megállapodás nem jelenti feltétlenül a megállapodás írásba foglalását, vagyis, hogy csak ezzel pecsételhető meg a létrejött egyezség. Nagyon is előfordulhat, hogy az ügyfél és a szolgáltatást adó úgy ítéli meg, hogy az írásbeli megegyezés nem szükséges, mert a viszony közöttük elég szilárd ahhoz, hogy továbbléphessenek. Ez azt is jelenti, hogy ügyfél és a szolgáltatást nyújtó is elkötelezett a kapcsolat létrejötte mellett. Mindkét félnek személyes érdeke, hogy üzleti kapcsolatuk működjön. Ha ez nem működik, az mindkét fél számára arcvesztést jelent, és személyesen is megélik a kudarcot az általuk képviselt cégek felé is. Az üzlet meghiúsulását nagyon komolyan veszik a japánok. Mindez karriereket dönthet romba, és a kollégák, valamint a főnökök előtt is tekintélyvesztést jelent. Ami a szolgáltatás színvonalát illeti, miután az üzleti kapcsolat lassan épült fel, és mindkét fél kölcsönösen invesztált abba, igen nagy figyelmet fordítanak a részletekre. Amint a szerződés életbe lépett az ügyfél hibátlan kiszolgálásra számíthat. A folyamatok igen részletesen kimunkáltak és a végrehajtás is aprólékos és a legkisebb részletre is odafigyelő. Mindez igen erős standardizációhoz vezetett, amit a szolgáltató ösztönöz, de az ügyfél is elfogad. Mindez azonban gyakran túladminisztrációhoz és túlzottan sok dokumentum előállításához vezet, mert minden igényt, szolgáltatást újra és újra ellenőriznek. A külföldiek gyakran meglepődnek, hogy a japánok az üzleti életben sokkal inkább a faxot használják, mint az emailt vagy a digitális megoldásokat. Ennek azonban nem a konzervatizmus, vagy a megfelelő technika hiánya az oka, hanem a tökéletes, hibátlan szolgáltatás nyújtásának követelménye, amit ezekkel a sokszor unalmas folyamatokkal akarnak támogatni. Mindez nem azt jelenti, hogy a japán szolgáltatók eleve elleneznének bármiféle változást. Az innováció és a változás szerintük igenis lehetséges, de mindig és csakis egy jól átgondolt folyamat keretei között, ami ráadásul a hibátlan megvalósítás révén válik valóra. Hasonlóan a nyugati típusú ajánlattevést is bomlasztónak ítélik, ami potenciális kockázatok hordozója lehet, mind a vállalat, mind a bizalmi ügyfelek számára. Azért ha ritkán is, de előfordul a kapcsolatváltás, de annak igencsak alapos oka kell, hogy legyen. A szigetországban nem ritka a sok évtizedes ügyfélkapcsolat és az ennek megfelelő egyedi árazás.
forrás: www.globalfleet.com

Toyota – SoftBank partnerség a mobilitás területén

A világ leginovatívabb autógyártójának tartott Toyota és a japán telekommunikációs óriás, a SoftBank stratégiai partnerséget hoztak létre új, mobilitási szolgáltatások kidolgozásának érdekében. A partnerek még az idei pénzügyi évben, de legkésőbb 2019 áprilisáig közös vállalatot alapítanak MONET Technologies Corporation (MONET) néven. A MONET célja egy biztonságosabb és kényelmesebb mobilitás megvalósítása, méghozzá úgy, hogy ötvözik a SoftBank „Információs forradalom – Boldogság mindenkinek” filozófiáját a Toyota „Mobilitást mindenkinek” jövőképével. A MONET nevet a “mobility network” szavak első szótagjai adják. A MONET koordinálja majd a Toyota Mobilitási Szolgáltatási Platformját (MSPF), a Toyota összekapcsolt járműveket kiszolgáló, információs infrastruktúráját és a SoftBank Internet of Things (IoT) Platformját is, amit azért hoztak létre, hogy elemezze az okostelefonokon és különféle érzékelőkön keresztül begyűjtött adatokat. A két platformon megjelenő autós és humán mobilitáshoz kapcsolódó, rengeteg adat elemzése révén a MONET célja optimalizálni a kereslet és kínálat viszonyát a közlekedésben. Egy olyan „Mobilitás, mint szolgáltatás” (MaaS) jellegű vállalkozásokat kívánnak elindítani, amelyek képesek megoldani az emberek mobilitási gondjait, miközben ezzel új értéket is teremtenek. Az első szakaszban a MONET „just-in-time” járműrendelési szolgáltatásokat vezetne be a helyi közintézmények és magánvállalatok részére egész Japánban. Ezek a regionális partnerségek és céges ingajáratok révén üzemelő, fuvarozást végző szolgáltatások a felhasználók igényeihez hangoltan működnek majd. A MONET a 2020-as évek második felére Autono-MaaS* (önvezető mobilitási szolgáltatás) vállalkozások bevezetését tervezi az e-Palette – a Toyota többcélú mobilitási szolgáltatások számára kifejlesztett, akkumulátoros elektromos járműveinek – felhasználásával. A lehetséges alkalmazások közé tartoznak az igény szerinti just-in-time mobilitási szolgáltatások, mint például olyan ételkiszállító járművek, amelyekben útközben is folyik az étel elkészítése, a kórházi ingajáratok, ahol fedélzeti orvosi vizsgálatok is elvégezhetőek, mobil irodák és sok más is. A MONET a japán bevezetés mellett gondol arra is, hogy mindezt később, globális piacon is megvalósítsa. Az “Autono-MaaS” az “autonomous vehicle” és “mobility as a service” (MaaS) kifejezésekből jött létre. Olyan mobilitási szolgáltatásokra utal, amelyek a Toyota által szállított önvezető járműveket használják.
forrás: www.toyota.com

Az ALD France elindította magánlízing platformját

Az ALD Automotive elindította a LeasingAuto platformot. A lízingcég a teljesen digitális platformmal a francia magánlízing piacot célozta meg, amely jelentősen lemaradt a fejlődésben más európai országokéhoz képest. A LeasingAuto portál lehetővé teszi, hogy a pontenciális vásárlók több mint 8500 lízingajánlat közül válogathassanak online. Az ajánlatokat különböző keresési paraméterek alapján szűrhetik. Az érdeklődök különböző felszereltséget és opciókat állíthatnak be, de kiköthetik a futott kilométert, vagy a lízingszerződés időtartamát, és a nyújtott szolgáltatásokat. A teljes transzparencia érdekében az ár minden paraméter változásánál újrakalkulálódik és kiíródik. Azt követően, hogy a gépkocsi és a szerződés típusa is kiválasztásra került a felhasználó a szükséges dokumentumokat online is beadhatja és a szerződést elektronikus úton akár alá is írhatja. A letölthető MonLeasing applikáció lehetővé teszi a fogyasztó számára, hogy a szerződés minden vonatkozását, a számlázást, a szolgáltatás megrendelését, stb. az okostelefonján intézhesse. A magánlízing üzletág kifejlesztése az ALD legfontosabb prioritásai között szerepel az elkövetkező évekre. Első piaci célcsoportunkat, a nagy cégek jelentették, majd a kisebbek. Most tovább nyitunk a legkisebbek és a szellemi szabadfoglalkozású ügyfeleink felé, a követekező logikus irány a magánlízing – nyilatkozta a L’Argus című francia lapnak Jean-François Chanal, az ALD France vezérigazgatója. A LeasingAuto a magánfogyasztóknak is alapvetően
ugyanolyan terméket kínál, mint a céges autók esetében, azzal a különbséggel, hogy a kiválasztás személyre szabottan történik és az egész folyamat online rendezhető. A fogyasztó az autókereskedőnél veszi át, és oda is viszi vissza a kocsiját, akivel az ALD együttműködik, annak érdekében, hogy ajánlatnak eleget tudjon tenni. Nehéz számszerűsíteni az ALD elvárásait a magánlízing területén lévén, hogy ez még szinte egy szűz terület Franciaországban. Az biztos, hogy nagyok a lehetőségek, de időbe kerül, hogy kiderüljön valójában mekkorák is – mutatott rá Jean-François Chanal.
forrás: www.fleeteurope.com

Magánlízing online bankon át

Az ALD lízingcéggel együttműködve egy francia online bank újfajta szolgáltatással rukkolt elő. A Boursorama online szolgáltatásán keresztül 1,5 millió ügyfelének magánlízing ajánlatokat közvetít. Franciaországban ez az első online bankon keresztül ajánlott lízingszolgáltatás. A „Leasing Auto avec Boursorama” formula lehetővé teszi a bank ügyfeleinek, hogy 30 autómárka 8500 modellje közül választhassanak. A bank ügyfelei összehasonlíthatják a lízingajánlatokat a kamatkondíciók és más paraméterek alapján is, és így könnyen kiválaszthatják a számukra legkedvezőbbet. Kivételes nyitási ajánlatként a bank ügyfelei egy Fiat 500 Lounge gépkocsit kevesebb, mint havi 200 eurós költséggel lízingelhetnek. A fogyasztók letölthetik a MonLeasing nevű mobilalkalmazást is, amelynek segítségével a mobiljukon keresztül menedzselhetik a magánlízinghez kapcsolódó termékeket és szolgáltatásokat. Az ALD számára a Boursorámával való partnerség teljesen természetes módon adódott, hiszen a lízingcég és az online bank is a Société Générale leányvállalata. Nem sokkal korábban a LeasePlane és az Arval is megjelent a francia piacon magánlízing ajánlataival.
forrás: www.fleeteurope.com

Előző

A csírák

Következő

Leasing product in Japan, ALD France launches private lease platform and offers private lease via online bank