0
Shares
Pinterest Google+

Elmarad a Genfi Autószalon

A jövő héten nyitott volna az idei Genfi Autószalon, a legnagyobb látogatottságú autókiállítás Európában. A koronavírus-járvány azonban elérte Svájcot is, így a szövetségi kormányzat a terjedés lassítása érdekében minden, 1000 fősnél nagyobb rendezvényt megtilt az országban legalább március közepéig. a Genfi Autószalon egyértelműen a tiltás hatálya alá esik: tavaly több mint 600 ezren fordultak meg itt a valamivel több mint egy hét alatt. A genfi Autószalon, amelyekből az idei lett volna a 82. a legfontosabb európai autós rendezvény. Bár méreteit tekintve a svájci kiállítás elmarad a szeptemberi frankfurti és párizsi szalonok mögött, mégis ez számít a legrangosabb autós kiállításnak Európában. Ennek nem csak az az oka, hogy évente megrendezik, hanem az is, hogy óriási hagyománya van. A genfi Autószalonon hétfőn kezdődött volna a médiabemutató az Év európai autójának leleplezésével. A nagyközönség számára március 5-15-ig lett volna megtekinthető a kiállítás a Palexpo kiállítási központban. A rendezvény szóvivőjének közlése szerint az egészségügyi szervekkel február 28-án, pénteken is egyeztettek a koronavírus lehetséges hatásairól, ezt követően törölték az eseményt. A svájci kormány korábban megtiltotta a nagy tömegeket, azaz több mint 1000 főt vonzó rendezvények megtartását, hogy így előzze meg a koronavírus járvány nagymértékű terjedését. A tilalom azonnali hatályú és legalább március 15-ig tart.”
www.fleeteurope.com, www.totalcar.hu

Koronavírus – a kínai gazdaság csak lassan tér magához

Az egyik legnagyobb londoni központú globális pénzügyi-gazdasági elemzőház, a Capital Economics felülvizsgált helyzetértékelésében közölte: jóllehet a járvány terjedését Kínában sikerült ellenőrzés alá vonni, a kínai gazdaság azonban meglehetősen nehézkesen kel ismét életre. Ennek alapján az év egészére korábban várt 5 %-os bővülés helyett most már alig 3 %-os gazdasági növekedést valószínűsít Kínában. A Capital Economics londoni elemzői közölték: ugyanebből az okból az eddigi prognózisukban szereplő 2,9 százalékról 2,5 százalékra rontották a világgazdaság egészének idei növekedésére szóló előrejelzésüket. A Capital Economics londoni elemzői ugyanakkor 2021-ben a világgazdasági kereslet élénkülését valószínűsítik. Egy másik nagy londoni elemzőház, a Bank of America globális pénzügyi szolgáltató csoport kutatási részlege (BofA Global Research) módosított globális előrejelzésében közölte: a koronavírus-járvány megfékezése érdekében tett kínai szakpolitikai intézkedések agresszív jellege valószínűleg érdemben lassította a kór terjedését, ez azonban súlyos átgyűrűző globális gazdasági hatásokkal járt. Ennek alapján az eddigi előrejelzésében szereplő 3,1 %-ról 2,8 %-ra rontották a világgazdaság idei egész évi növekedésére szóló prognózisát. Ugyanakkor kevésbé borúlátó módon ítélik meg a kínai gazdaság növekedési kilátásait, mint a Capital Economics szakértői. A BofA Global Research londoni elemzői közölték: az általuk eddig várt 5,6 % helyett 5,2 %-os növekedést valószínűsítenek 2020 egészére a kínai gazdaságban. A Moody’s Investors Service nemzetközi hitelminősítő közölte: modellszámításai szerint a járvány megfékezésére foganatosított karantén-intézkedések és egyéb korlátozások az idén 0,6 százalékponttal lassítják a kínai GDP-növekedést az általa eddig várt ütemhez képest. A Moody’s ennek alapján 5,2 %-ra rontotta a kínai gazdaság idei egész éves növekedésre szóló prognózisát az eddigi előrejelzésében szereplő 5,8 %-ról. A cég nem módosította 2021-re adott, 5,7 százalékos kínai GDP-növekedéssel számoló előrejelzését. A hitelminősítő hangsúlyozta: ezek a prognózisok arra a várakozására alapulnak, hogy a járvány terjedése a következő hetekben már lassulni kezd és helyreáll a normál gazdasági aktivitás Kínában.
www.mti.hu, www.jarműipar.hu

Koronavírus – autóipari bezárások

Korlátozta az európai gyáraiba való belépést a Fiat Chrysler Automobiles a koronavírus terjedésének megelőzése érdekében. Fiat Chrysler Automobiles (FCA) torinói központja Piemonte tartományban található, ahol más közigazgatási régiókhoz hasonlóan a hétköznapi életet érintő több korlátozást vezettek be a koronavírussal összefüggésben. Az FCA beszállítóknak, üzleti partnereknek szóló levelében arról informálta a címzetteket, hogy a vállalat megtagadja a belépést európai telephelyeire azoktól a személyektől, akik a 13, a vírus miatt vesztegzár alatt lévő észak-olasz régió területén tartózkodtak. A Fiat Chrysler korábban bejelentette, hogy újraindítja termelését a Szerbiában található kragujevaci gyárában, ahol a Fiat 500L autókat gyártják. A termelést február 14-én függesztették fel, mert akadozott az alkatrészszállítás Kínából. A kragujevaci gyárban tavaly mintegy 40 ezer autó készült. Automotive News Europe autós hírportál arról is tudósított, hogy az Italdesign nagy olasz tervezővállalat két torinói irodáját is lezárta, miután egy alkalmazottjuk koronavírus-tesztje pozitív lett. az Italdesign úgy határozott, hogy felfüggeszti valamennyi termelési tevékenységét a koronavírus észak-olaszországi terjedése, és annak lehetséges következményei miatt. A döntést az autós világban meghatározó szerepet betöltő torinói cég vezérkara hozta meg, miután ellenőrzést végeztek a Piemont tartomány székhelyének, Torinónak közvetlen közelében lévő, nichelinói gyárban. Az egyik munkavállalójuknak ugyanis pozitív lett a vírustesztje és jelenleg karanténban tartózkodik otthonában, a Torino vonzáskörzetéhez tartozó Cumianában, felesége a torinói Regina Margherita kórházba került. A sajtójelentések szerint a fertőzött munkás érintkezhetett néhány emberrel Lodi környékéről. Ez a város az észak-olaszországi vírusfertőzés egyik gócpontja. A pozitív teszt után a Volkswagen-csoport felfüggesztette tevékenységét valamennyi olaszországi telephelyén. A cég közleménye szerint az olaszországi üzemeinek – köztük a cég Moncalieriben lévő központjának – bezárása csupán elővigyázatossági intézkedés a fertőzés elkerülése érdekében. A társaság “szorosan együttműködik az egészségügyi hatóságokkal annak érdekében, hogy végrehajtsa az összes szükséges intézkedést alkalmazottainak, családtagjaiknak és azoknak a közösségeknek a biztonsága érdekében, ahol telephelyei működnek. “A népesség egészsége és a lakosság védelme az első számú prioritások. Az Italdesign az alapítása óta eltelt 52 év során európai, amerikai és ázsiai cégek részére egyaránt készített formaterveket és egyéb dizájnmegoldásokat többek között az Alfa Romeo, a Ford, a BMW, a Lamborghini, a Fiat vagy a VW számára. A Volkswagen Csoport 2010-ben vásárolta meg az olasz cég 90,1 százalékos részvénycsomagját. A piemontei helyi kormányzat tájékoztatása szerint hat vírusos megbetegedést regisztráltak. A régióban beleértve a régió székhelyét, Torinót nem nyitnak ki az iskolák, az egyetemek, a kulturális intézmények, a sport- és hitéleti eseményeket felfüggesztették. Torinóban az amúgy csak tömegközlekedéssel elérhető belvárosi zónákba kivételesen beengedik a személyautókat, hogy az embereket a zsúfolt buszok helyett az egyéni közlekedés felé tereljék. Óvintézkedésként a Ferrari március 1-ig bezárta maranelloi és modenai múzeumait. Eközben már újraindult a termelés a Volkswagen legtöbb kínai gyárában február 25-én. A VW eredetileg azt tervezte, hogy a koronavírus-járvány terjedése miatt két héttel meghosszabbítja a holdújévi munkaszünetet február 17-éig, amit menet közben további egy héttel kitoltak.    A Volkswagen-csoportnak – a világ vezető járműgyártójának – januári eladásai éves szinten 11,3 százalékkal estek Kínában, amely a világ legnagyobb járműpiaca.  A VW-csoport, amelyhez olyan márkák tartoznak, mint a névadó Volkswagen vagy az Audi, a Porsche és a Skoda, januárban 343 ezer 400 járművet értékesített Kínában és Hongkongban.   Kína a VW-csoport legnagyobb piaca. Tavaly Kínában a VW-csoport 4,2 millió autót értékesített, 0,6 százalékkal többet a 2018. évinél. A Volkswagen-csoport Kínában működő gyárai tavaly több mint 4 millió autót gyártottak.
forrás: www.jarmuipar.hu, www.mti.hu, www.volkswagen.com, www.autopro.hu

Leállások a Toyotánál is a koronavírus miatt

A koronavírus miatt egyre több gyárban áll le a termelés. A Toyota – mely 16 telephelyet működtet Japánban – bejelentette, hogy a március 2-i héten még a normál ütemben zajlik a termelés üzemeiben, azonban március 9-től megváltozik a működés hazai gyáraiban. Az üzemeket a koronavírus okozta leállások befolyásolhatják. Kínában több gyártó továbbra sem képes a termelésre és szállításra, emellett a hatóságok utasítása alapján egyes gyárak egyelőre zárva is maradnak. A Toyota szóvivője elmondta, hogy március elejéig még a megszokott mennyiségben érkeznek szállítmányok, utána azonban hiányra kell számítani. A márka japán gyárai a termelés fő mozgatórugói – a 2019-ben eladott 10,7 millió jármű közel fele az országban készült – írta a Reuters.
www.jarmuipar.hu, www.mti.hu, www.autopro.hu

Előző

Flotta hírek

Következő

Geneva Motor Show cancelled