0
Shares
Pinterest Google+

Gépjármű-finanszírozói nívódíj a Merkantil Banknak

17_jun_hirek_kep2

A Merkantil Bank lett a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ) nívódíjának ez évi nyertese a gépjármű finanszírozó kategóriában. A díjat a GÉMOSZ, 2017. május 30-i, 15 éves ünnepi közgyűlésén vehette át a bank képviselője. A megosztott második helyet a Budapest Bank Autofinanszírozási Üzletága és az MKB-Euroleasing nyerte el. A GÉMOSZ hagyományteremtő céllal összesen 9 kategóriában (Az Év Márkakereskedése, Az Év Márkaszervize, Az Év Fiatal Márkakereskedője, Életműdíj, Partner Nívódíj – Biztosító, Partner Nívódíj – Bank, Partner Nívódíj – Gépjármű-finanszírozó, Partner Nívódíj – Média és Partner Nívódíj – „A szakmáért”) ismerte el a kiemelkedő teljesítményeket. A titkos szavazáson a Márkakereskedői Nívódíjat a 13 márka kereskedői teendőit és 14 márka szervizelését ellátó Duna Autó Zrt. nyerte. A Márkaszervíz Nívódíjat az Autó Mirai Kft (Mazda, Hyundai, Kia), a Fiatal Márkakereskedői díjat a kecskeméti Juhász Péter (Audi, Seat, Skoda, VW, Weltauto) kapta. Az Életműdíjat – többek között a Volkswagen márka hazai bevezetéséért és a Porsche Hungaria létrehozásában végzett tevékenységéért – Krénusz Ferenc, a Szakmáért nívódíjat pedig a Porsche Hungária Kft vezérigazgatója, Eppel János vehette át.
forrás: www.vezess.hu, www.lizingszovetseg.hu

Meglepően tempós évkezdet a magyar lízingpiacon

Lendületesen kezdte az évet a magyar lízingpiac: a finanszírozott összeg 127,5 milliárd forintot tett ki az első negyedévben, ami a tervezett 5 százalékos növekedéssel szemben 23 százalékos bővülést jelent – közölte a Magyar Lízingszövetség. A legtöbb szegmensben növekedés volt, kiugró bővülést ért el többek között az termelőeszköz-, a gép- és a flottafinanszírozás. A Lízingszövetség az idén további fejlődésre számít, elsősorban a kis- és középvállalkozások eszköz-finanszírozási igényei miatt. Az adatok szerint az elmúlt öt év legjobb eredményével zárta az első negyedévet a magyarországi lízingpiac. 2013 óta a mostani a legmagasabb első negyedéves összeg. „Bőven a várakozások felett teljesített a piac, 2017-re ugyanis 5 százalékos bővülést vártunk” – értékelte az első negyedéves teljesítményt Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. A negyedéves adatokból kiderül az is, hogy a tőkekintlévőség is emelkedetett.
forrás: www.lizingszovetseg.hu

Pörög az új autópiac mégis öregszik a magyar autóflotta

17_jun_hirek_kep5Hónapról hónapra növekedést produkál a magyar jármű- és autópiac. 2016-ban 25 százalékkal nőtt a piac, így közel 100 ezer új autó kelt el. Az idén is folytatódott a bővülés, az év első négy hónapjában több mint 33 ezer autó talált gazdára, ami 19 százalékos bővülésnek felel meg. Az autópiaci bővülésben fontos szereplők a lízingcégek, ugyanúgy, mint maguk a márkakereskedők, akik idén fontos mérföldkőhöz érkeztek. Immár 15 éves a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (GÉMOSZ). A márkakereskedők és a lízingcégek jó együttműködését bizonyítják az adatok. Az autó- és kisteherautó-lízing 40 százaléka a teljes lízingpiacnak és ezek döntő hányada a márkakereskedőkön keresztül jön létre. Ez fordítva is igaz, nagyjából minden 10 eladott autóból 4 kap lízingfinanszírozást. Számottevően, 64 százalékkal nőtt a finanszírozott összeg a magánszemélyek újautó-vásárlásainál is. A lízingcégek és a márkakereskedők egymásra vannak utalva, márkakereskedők nélkül nincs autólízing és ez fordítva is igaz. Hosszú távon csak az eddigi szoros együttműködés folyatatásával valósulhat meg a további növekedés. Számtalan közös ügyfele van a GÉMOSZ-tagoknak és a lízingvállalatoknak, legyen szó cégekről vagy magánszemélyekről. Közösen tudnak tenni azért, hogy az ügyfelek, a jövőbeni autótulajdonosok elégedettek legyenek. A látványos bővülésről szóló újautó-piaci adatok mellett azért vannak kevésbé örömteli folyamatok is. Bár az újautó-piac a fenti számok alapján kiválóan teljesít, még jelentősebb lehetne a növekedés, ha a magas áfa miatt a drágább új autókat külföldi cégen keresztül lízingelő cégek és személyek a magyar piacon vásárolnák meg ezeket az autókat – mutatott rá a Gazdasági Versenyhivatal május elején kiadott ágazati elemzése. Miközben az újautó-eladások növekednek, a magyarországi autók átlagéletkora még mindig magas, sőt 2007 óta egyre emelkedik. 2016-ban a személyautók átlag-életkora 13,9 év volt, szemben a 2011-es 11,9 évvel, valamint a 2007-ben mért 10,3 évvel. Mindez azzal magyarázható, hogy továbbra is jelentős számban érkeznek külföldről a magyar piacra a koros használt autók. A márkakereskedők és a lízingvállalatok már jó ideje szorgalmazzák, hogy a régi használt autók importját vissza kell szorítani, hogy korszerű, biztonságos, környezet-barát autók kerüljenek a magyar utakra.
forrás: www.lizingszovetseg.hu, www.mti.hu

A versenyhivatal költségcsökkentést szorgalmaz

A Gazdasági Versenyhivatal is az új gépjárművek forgalomba helyezésével és üzemben tartásával összefüggő költségek (például: regisztrációs adó, illeték) csökkentését javasolja az új autók, ezen belül a környezetkímélőbb típusok vásárlásának ösztönzése érdekében. Mindez kedvező hatást gyakorolna az ágazat kifehéredésére is – áll a GVH májusban nyilvánosságra hozott piacelemzési tanulmányában. A GVH a 2010-2015-ös időszakra kiterjedő elemzésben a magyarországi új személy- és kishaszon gépjármű-forgalmazás és – javítás piacait, valamint a hozzá kapcsolódó biztosítási piac működését vizsgálta. Arra is felhívták a figyelmet, hogy 2015-ben a használt autók tették ki a Magyarországon első alkalommal forgalomba helyezett gépjárművek 60 százalékát, míg 2007-ben ez az arány csupán 11 százalék volt. A magyar gépjárműpark átlagos életkora meghaladja a 13 évet, és az import gépjárművek átlagos életkora is jóval 10 év felett van. A magyarországi magas általános forgalmi adó (áfa) kulcs az adókerülés, a fekete- és szürkegazdaság irányába tereli a piaci szereplőket. Ennek hatására a versenyhivatal szerint a drágább új autók vásárlóinak jobban megéri a környező országokban megvásárolni az új autókat és egy külföldi cégen keresztül visszalízingelni azokat. Ez a módszer előnyös a vevőknek, hiszen a környező országokban alacsonyabb az áfa szintje, ugyanakkor hátrányos a magyar gazdaságnak. A GVH a felmerült problémák megoldása érdekében az új gépjárművek forgalomba helyezésével és üzemben tartásával összefüggő költségek csökkentését, valamint a használt gépjárművek forgalomba helyezésével kapcsolatos költségek differenciálását – például a regisztrációs adó és az eredetiségvizsgálati rendszer újragondolását – javasolja. A versenyhivatal mindezeken felül a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási (kgfb) piacot is vizsgálta és ennek hatására a kgfb piacon a kampányidőszak ismételt bevezetését javasolta. A hivatal szerint a kampányidőszak visszavezetése nagyobb átláthatóságot biztosíthat a fogyasztóknak, a koncentrált váltási időszak pedig hozzájárulhat a verseny élénküléséhez és a biztosítási díjak csökkenéséhez. A piacelemzés elkészítésénél a versenyhivatal a gépjármű-importőröknek, gépjármű-kereskedőknek és szervizeknek, valamint biztosítóknak küldött adatkérő levelekre, illetve a Központi Statisztikai Hivatal adataira támaszkodott.
forrás: www.ghv.hu, www.mti.hu

20 éves a Fleet Europe

17_jun_hirek_kep4Néhány éve már, hogy a nemzetközi mobilitási és flottaágazat hatalmas változásokon megy át a szolgáltató szervezeteket, a nyújtott szolgáltatásokat és az üzleti működési modelleket illetően is. A gépjárműgyártók, a lízingcégek és flottakezelők, valamint a további mobilitási szolgáltatók stratégiájuk középpontjába a rugalmas mobilitást helyezik. A start-up cégek, robbanásszerűen terjedő, új megoldásaikkal pedig jelentősen felgyorsítják ezt a folyamatot. A mobilitási és flottaiparban a jövő nem holnap kezdődik, hanem már ma elkezdődött. Ha a jövő pedig már itt van, vajon milyen lesz a holnap. Egy gyorsan változó iparág bizonytalanságokkal, de egyben új lehetőségekkel teli. A 2017-es, a portugáliai Estorilban, decemberben sorra kerülő Európai Flotta Fórumon szakértő előadók, az ágazat beavatott képviselői a két fenti témára fókuszálnak azzal a céllal, hogy a bizonytalanságokat minimalizálják, miközben az új lehetőségeket maximalizálják. A fórumon három szekcióban hangzanak el az előadások, panelbeszélgetések. Az első szekció a flottakezelés elmúlt húsz évével foglalkozik és a ma kihívásaival. Bátran kijelenthetjük, hogy az elmúlt két évtizedben a szektor a felismerhetetlenségig megváltozott. A második szekcióban az autóiparban zajló forradalmi átalakulásokról lesz szó. Amikor a jövőről beszélünk, érthetően felmerül, hogy mindenki akar magának egy szeletet ebből a tortából. Az autóipar topmenedzserei az üzleti modellekben bekövetkezett változásokra fókuszálnak és arra, hogy a konnektivitás, az összekapcsolhatóság, és az autonóm, önvezető rendszerek miként befolyásolják az iparág jövőjét. A harmadik szekció témája, hogy hogyan lehetünk sikeresek ebben az új “mobilitási társasjátékban”. A megosztási filozófia egyre jellemzőbb a gépjárműszektorban. Az egyre inkább digitalizálódó jövőben pedig dominálni fog a használó fizet elv. Mindkettő olyan üzleti modell, amely segíti a vállalkozásokat a forgalom növelésében, és egyben a profit maximalizálásában. Mint mindig a mostani fórum is előretekint, de egyben szigorúan tényszerű lesz, amelyre a gépjárműszektoron belüli és szektoron kívüli előadók is hivatalosak.
forrás: www.fleeteurope.com

Az ALD folytatja a nemzetközi expanziót

17_jun_hirek_kep1Alig egy nappal az után, hogy bejelentették az ALD Automotive, Európa egyik legjelentősebb gépjárműlízinggel és flottakezeléssel foglalkozó cége megvette a BBVA spanyol autókölcsönzőt, Írországban is vállalat-felvásárlást hajtott végre a cég. A folytatódó expanzió keretében Írország második legjelentősebb autó- és lízing specialistáját, a Merrion Fleet-et vásárolta meg. A Merrion Fleet portfóliójában mintegy 5500 gépjármű szerepel, amelyeknek teljes körű szolgáltatást nyújtanak. A két új akvizíció illeszkedik az ALD stratégiájába, melynek révén új piacokra léphet be és ezzel megerősítheti vezető pozícióját Európában, egyben növeli jelenlétét a globális flottapiacon, ahol immár negyvenkét országban rendelkezik közvetlen jelenléttel. Az ALD Automotive a Societé Générale Csoporthoz tartozik. A megállapodást még jóvá kell hagynia az Ír Verseny- és Fogyasztóvédelmi Tanácsnak, amely néhány héten belül várhatóan megtörténik. Mike Masterson az ALD vezérigazgatója üdvözölte az újabb vállalat-felvásárlást, ami lehetővé teszi Európa “lefedését” a cég számára, ami jelentős hozzáadott értéket jelent az ALD nemzetközi ügyfelei számára is. További fontos hír a flottakezelő háza tájáról, hogy az ALD start-up-ok számára meghirdetett versenyének keretében kiválasztották a 15 végleges indulót. A március 6-án meghirdetett versenyre 20 ország 63 start-up vállalkozása nevezett be valamilyen innovatív termékkel vagy szolgáltatással. A verseny meghirdetett témája a digitális parkolás (digital parking). A zsűri által kiválasztott 15 jelölt számára egy helyi mentort is kijelöltek, aki segíti a benevezett termék vagy szolgáltatás, azaz a versenyprojekt részletes kidolgozását. Az ALD alkalmazottai is szavazhatnak világszerte arra, melyik indulót preferálják. A döntő megmérettetés június 30-án lesz Párizsba. A győztes terméket, szolgáltatást bevezetik az ALD 42 piacának egyikén, ehhez az ALD 20 000 euró támogatást is nyújt.
forrás: www.fleeteurope.com

Japán cégekkel indul a kambodzsai lízingpiac

17_jun_hirek_kep3Két japán cég a Renet Japan Group és a SBI Holdings partneri megállapodást kötött a kambodzsai gépjármű-lízing beindítására. A Mobility Finance Cambodia nevet viselő lízingtársaság beindításához az első lépés, hogy a Kambodzsai Központi Bank kiadja számukra a lízingengedélyt. Ezt követően tevékenységüket taxik lízingbe adásával kívánják beindítani. Külön érdekesség, hogy egyik japán vállalat sem foglalkozott eddig gépjármű-lízinggel. Az SBI pénzügyi technológiai vállalkozás, a Renet pedig különböző fogyasztási cikkek újrahasznosításával foglalkozik. A japán vegyesvállalat közreműködik a potenciális ügyfelek hitelképességének ellenőrzésében, és magának a lízingszerződésnek a megkötésében is legyen szó, gépkocsiról, motorkerékpárról, mezőgazdasági vagy építőipari gépről, vagy egyéb kereskedelmi járműről. A Mobility Finance Cambodia egy a „dolgok Internetén” (IoT), alapuló platformot is létrehoz, amelyen keresztül lehetséges a lízingelt jármű GPS-es nyomon követése, sőt az is lehetséges, hogy távolról mozgásképtelenné tegyék a lízingelt járművet a nem fizető ügyfelek esetében. A délkelet-ázsiai országban, az utóbbi években a GDP átlagosan 7 %-kal emelkedett, ezért a közeli jövőben jelentős felfutásra számítanak a lízingszektorban is.
forrás: www.globalfleet.com

Előző

Pálmaolaj - pro és kontra

Következő

Renault Megane GrandCoupé bemutató