0
Shares
Pinterest Google+

Hat lízingcéggel írt alá szándéknyilatkozatot az EXIM

A magyar V4-elnökség szervezésében megrendezett V4 Logisztikai Konferencia alkalmával a Magyar Export-Import Bank Zrt. hat hazai pénzügyi intézményi lízingpartnerével írt alá szándéknyilatkozatot. A Jövő Exportőrei Program keretében induló új Belföldi lízingkeret-refinanszírozási konstrukcióhoz közel 59 millió euró és 14 milliárd forint keretösszegben történt csatlakozás. Jákli Gergely, az EXIM vezérigazgatója előadásában kiemelte, hogy az új konstrukció mérföldkőnek számít a hazai lízingszakma és az EXIM sikeres együttműködésében. A szerződések aláírásával lehetővé válik, hogy az eddig kizárólag exportőrök számára elérhető kedvező, fix kamatozású forrás a jövőben már az exportpiacokra lépni kívánó kis- és középvállalkozások részére is elérhető legyen. Az aláíró pénzügyi intézmények a Budapest Lízing Zrt., a Deutsche Leasing Hungária Zrt., az Erste Bank Hungary Zrt., a Merkantil Bank Zrt., az MKB-Euroleasing Zrt., valamint a Raiffeisen Corporate Lízing Zrt. voltak. A vezérigazgató hangsúlyozta, hogy a mostani aláírásokkal elindított programon túl az EXIM 2018 júliusában újabb konstrukciókkal bővíti refinanszírozási termékpalettáját. A bevezetendő Exportélénkítő Program célja, hogy kedvező feltételrendszerű beruházási-, valamint forgóeszközhitelt, illetve lízingfinanszírozást tudjon biztosítani az exportáló magyar vállalatok és a beszállítói kör részére, amelyeket immáron az agráriumban működő cégek is igénybe vehetnek. A termékcsomag legfőbb előnye, hogy egyszerűsödik a hiteligénylés, kedvezőbb lesz a futamidő, a kamata pedig fix – tette hozzá Jákli Gergely.
forrás: www.lizingszövetség.hu, www.eximbank.hu

A hazai kkv-k a lízingre voksolnak

A magyar lízingpiac az első negyedévben 16 százalékos bővülést ért el, a növekedésben fontos szerepet kapott az kis- és középvállalkozások egyre nagyobb finanszírozási igénye – közölte a Magyar Lízingszövetség. Az első negyedévben minden 1 millió forintos kihelyezésből átlagosan 715 ezer forint, azaz a finanszírozott összeg 71,5 százaléka került a kkv-khoz. A magyar lízingcégek szerint a következő időszakban is a kis- és középvállalkozások lesznek a bővülés motorjai. Az idei első negyedévben ugyanis a kihelyezett összeg 71,5 százaléka került a kkv-szektorba” – ismertette a Magyar Lízingpiac friss adatait Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke. “A kis- és középvállalkozások beruházási és fejlesztési kedve egyértelműen javult részben a gazdasági növekedésnek köszönhetően, az alacsony kamatkörnyezet miatt pedig olcsón juthatnak hozzá a rugalmas és költséghatékony finanszírozáshoz az érintett cégek”. A jövőbeni bővülés szempontjából kedvező előjel, hogy Gazdaság- és Vállalkozáskutató Intézet 2018 tavaszán készített felmérése szerint a vállalati konjunktúramutató értéke 53 ponton állt. Ez az érték 1998 óta a legmagasabb szint, tehát a vállalatok megítélése szerint kedvező a gazdasági környezet. A nemzetközi példák is azt mutatják, hogy a kkv-k körében népszerű a lízingfinanszírozás. Az Európai Unió Bizottsága és az Európai Központi Bank SAFE elnevezésű átfogó felmérése szerint Európában egyre nagyobb a lízingfinanszírozás aránya és a hiteljellegű termékek után a lízingkonstrukciók a legnépszerűbbek. „A SAFE felmérés arra is rámutatott, hogy a magyar kkv-k számára a támogatások után a lízing a legrelevánsabb finanszírozási forma” – emelte ki Nyikos Katalin. Ráadásul az elmúlt hat hónapban a lízinget vettek igénybe a legnagyobb arányban. A gyorsan fejlődő és exportáló cégek a lízinget tartják a legfontosabb és egyik legnépszerűbb finanszírozási konstrukciónak – mutatott rá. A szükséges fejlesztéseket, beszerzéseket az átlagnál sokkal nagyobb arányban bonyolítják le lízing segítségével, mint a konkurens bankhitellel. A lízing ugyanis alkalmasabb forma a folyamatos, nagyobb arányú fejlesztésekre. „Számokban ez úgy néz ki, hogy a gyorsan fejlődő kkv-k 53 százaléka, az exportőrök 52 százaléka választotta a lízinget, míg a bankhitel ezeknél a cégeknél alacsonyabb aránnyal részesedik” – ismertette az adatokat Nyikos Katalin. Azt is hozzáfűzte, hogy a gyorsan növekvő cégek 27 százaléka, az exportőrök 28 százaléka vett igénybe lízingfinanszírozást az elmúlt hat hónapban, míg a bankhitel 18, illetve 21 százalékos volt. A Magyar Lízingszövetség piaci tapasztalatai szerint a kkv-k elsősorban az alacsony finanszírozás költség, az alacsony önerő, valamint a pótlólagos fedezetek szükségtelensége miatt voksolnak a lízingkonstrukciókra. A kedvező cash-flow menedzsment, valamint a rugalmas, a szükségletet lefedő futamidő is a lízing mellett szól. A Magyar Lízingszövetség várakozásai szerint a folytatódó gazdasági növekedés, a vállalkozások fokozott fejlesztési kedve, a beáramló uniós források miatt az üzleti szektor szereplői, ezen belül is a kis- és középvállalkozások körében növekedhet a lízingfinanszírozás szerepe.
forrás: www.lizingszövetség.hu

Átdolgozott gépjármű visszavételi útmutató

A Magyar Lízingszövetség Flotta Bizottsága átdolgozta a 2012-ben kiadott egységes gépjármű visszavételi útmutatót. Az egységes gépjármű visszavételi útmutató segítségével az ügyfelek egyértelműen láthatják, hogy a gépjármű visszaadásakor mely sérülések számítanak a normál használat során elfogadott kategóriába, és melyek fognak plusz költséget jelenteni számukra. A Gépjármű-átvételi útmutató” második kiadása meghatározza a személygépkocsik használata során keletkezett elfogadható, és nem elfogadható sérülések típusait az autóbérleti szerződés megszűnése esetére. Az útmutató a Magyar Lízing Szövetség szakértőinek munkája. A Dekra és az SGS-vállalatok képviselőinek közreműködésével jött létre. A Magyar Lízingszövetség szabványain alapuló brossura tartalmát frissítették és kibővítették. A megújult útmutató fényképekkel dokumentált, feltűnteti az elfogadható sérülések típusainak listáját. Az útmutató elsődleges célja a gépjármű-flotta biztonságos és gazdaságos működésének elősegítése. További célkitűzés a gépjárműbérleti szerződésekhez kapcsolódó eljárások megkönnyítése, és hatékonyságuk javítása. Miért fordul elő olyan gyakran, hogy a bérleti szerződés megszűnését követően a Bérbevevőknek a gépjármű sérüléseiből származó költségeket is viselniük kell? Erre abban az esetben kerül sor, ha a leadott gépjármű állapota rosszabb, mint ahogy azt a gépjármű kora és a megtett kilométerek száma indokolná. Minden további sérülés – mely jelen Gépjármű-átvételi útmutató alapján nem elfogadható sérülésnek minősül – a gépjármű piaci értékét negatívan befolyásolja, ami a Bérbeadónak érezhető veszteséget okoz. Mivel a gépjármű állapota kizárólag a használó/vezető általi használat módjának függvénye, az ilyen veszteségek a bérleti szerződést megkötő felek között megoszthatók. A Bérbeadó azonnali értesítése a gépjármű állapotával kapcsolatos meghibásodások és hiányosságok esetén szintén kritikus szerepet játszik a további károk csökkentésében. (A dokumentum letölthető a Magyar Lízingszövetség weboldaláról.
forrás www.lizingszovetseg.hu

Velencében nyit új bázist a Toyota hibrid autómegosztó

A Toyota hibrid autómegosztó szolgáltatása keretében az olaszországi Velencében 49 öntöltő és plug-in hibrid jármű fut majd a Toyota Yaristól a Prius plug-in hibridig. 2016-ban a Toyota volt az első cég, amely öntöltő hibrid elektromos járműveket kínált az európai autómegosztó szolgáltatások közt. A YUKÕ (japánul: induljunk) nevű megosztó a nélkül ad lehetőséget hibrid elektromos járművek használatára, hogy birtokolni kellene azokat. A “YUKÕ with Toyota” 2016-ban, az írországi Dublinban kezdte meg tevékenységét, a következő helyszín pedig az olaszországi Forli volt. A szolgáltatás most tovább terjeszkedik, a történelmi olasz városban, Velencében. A Toyota egyre növekvő autómegosztó brandje annak a megtestesülése Európában, hogy egy autógyártó hogyan válhat „tömegközlekedés-szolgáltatóvá”. A hibrid elektromos autókra épülő autómegosztó szolgáltatás elindítása az első konkrét lépés a fenntartható mobilitás irányába Velencében. A szolgáltatás mindenki, így a mozgáskorlátozottak számára is igénybe vehető. Utóbbiak igényeit a speciális felszerelésű, akadálymentesített Toyota Proace Vers modellek elégítik ki – jelentette be az új bázis megnyitásakor a Toyota olaszországi ügyvezetője, Mauro Caruccio. A dublini (Írország) és a forli (Olaszország) tapasztalatokra alapozva a regisztráció online történik, és mindössze pár percig tart. Kezdetben PC-ről és tabletről, illetve egy okostelefon-applikációval, később okos óra segítségével is lehetséges lesz. Kétféle szolgáltatás érhető el. Az állomáshely-alapú “YUKÕ One”, ahol az ügyfél az általa kiválasztott állomáshelyen veszi fel, és adja vissza az autót. A “YUKÕ Way” pedig szabadon leadható, így az ügyfél a városközpont bármelyik parkolóhelyén otthagyhatja az autót. Velence hivatalos városi igazolványa, a „Venezia Unica” is használható az utazás megkezdéséhez és befejezéséhez. Az autómegosztó járművei szabad behajtás élveznek a forgalomkorlátozott övezetekbe és a fizető parkolókba. A YUKÕ révén a Toyota ismét bizonyítja elkötelezettségét az öntöltő és plug-in hibrid autózás népszerűsítésében. A hibrid elektromos technológiának köszönhetően segíteni lehet a városok levegőszennyezettségének problémáin. A hibrid autómegosztás a szociális és a vásárlói igények szempontjából is előnyös. Stressz-mentes, és üzemanyag takarékos autózást tesz lehetővé, javítja a levegőminőséget, miközben csökkenti a forgalmi dugók kialakulásának lehetőségét.
forrás: www.toyota.hu

Drágulhatnak az autók Trump vámtervei nyomán

Az Egyesült Államok által a gépjárműimportra és alkatrész-behozatalra nemzetbiztonsági indokkal kivetett vámok sértik az egész autóipar érdekeit – állapított meg a washingtoni székhelyű Globális Autógyártók Szövetsége (Global), amely az USA-n kívüli autó- és alkatrészgyártók lobbi-szervezete. A kereskedelmi partnerek részéről a tarifák ellenlépéseket válthatnak ki, a kereslet csökkenését és nyomában az árak emelkedését okozhatják. Donald Trump amerikai elnök már jó ideje, elnökjelöltsége óta kifogásolta azt a jelentős deficitet, amelyet az Egyesült Államoknak az autókereskedelemben kell elszenvednie a világ más térségeivel szemben, és kilátásba helyezte 25 százalékos importvámok bevezetését. Az Automotive News autós hírportál szerint az elnök különösen Németországot és az Európai Uniót bírálta, és utasította az elnöki adminisztrációt állapítsa meg, hogy milyen lépésekre van szükség ennek az egyensúlytalanságnak az orvoslására. Amerika nem kezdhet háborút egy Ford Fiesta miatt – mutatott rá John Bozzella, a Global elnöke egy általuk összehívott sajtóértekezleten. Nemzetbiztonsági okokkal nem indokolhatók a gépkocsi- és az alkatrészimportot terhelő vámok, sem pedig a globális gyártók közötti diszkrimináció aszerint, hogy a központjuk az Egyesült Államokban vagy más szövetséges országban van. Ha ez a felülvizsgálat a vámok bevezetését vonja maga után, akkor elkerülhetetlenek az amerikai exportot érintő ellenlépések – tette hozzá Bozzella. Közgazdászok és kereskedelmi szakértők többsége szerint a nemzetbiztonságnak a protekcionizmusra való ürügyként való felhasználása megnyithatja az utat ahhoz, hogy más országok is semmibe vegyék a Kereskedelmi Világszervezet (WTO) előírásait és szuverén jogaikra hivatkozva, nemzetvédelmi érdekeik alapján önkényesen vámokat vezessenek be – írta az autós hírportál. A Global beadványában rámutatott, hogy mind a 14 egyesült államokbeli autógyártó importál is járműveket, és ők adják az amerikai eladások 44 százalékát. Ennek fele a szabadkereskedelmi partnerektől, Kanadától és Mexikótól érkezik, és ezeknek a járműveknek is jelentős az amerikai termék/részegység vagy alkatrész-hányada. A dokumentumban említett OEM-ek (eredeti gyártók) között van a három nagy, a Ford Motor Co., a General Motors és a Fiat Chrysler Automobiles. Eközben a másik szakági szövetség az Auto Alliance, (az Autógyártók Szövetség) is figyelmeztetett, hogy a 25 %-os vámtarifa-emelés mintegy 5800 dollárral növeli meg átlagosan egy autó árát, ami évente 45 milliárd dollár többletköltséget jelent kollektíven az összes amerikai fogyasztónak. Az Auto Alliance-nak számos Global-tag autógyár, köztük a detroiti székhelyű legnagyobb három amerikai autógyártó is tagja. Az Auto Alliance szerint is a hazai és a nemzetközi autógyártókat egyaránt súlyosan érinti a lépés. Az áremelkedésre a Toyota Motor Corp is figyelmeztetett. Mi vagyunk az amerikai gyártás „mintapéldánya”, tíz amerikai összeszerelő üzemmel – mutatott rá a Toyota közleményében. Az autóimportra kivetett 25 %-os vám, ami egy csak a fogyasztót sújtó vám, minden az országban eladott Toyota gépkocsi költségét megemeli. Még egy az USA-ban összeszerelt Toyota Camry-ét is, ami az eladási listát vezeti a tengerentúlon, 1800 dolláros plusz költséggel terheli majd meg – közölte a Toyota egy szóvivője. A Toyota minden bizonnyal továbbhárítja a vásárlókra ezt a pluszköltséget – tette hozzá. A Globális Autógyártók Szövetsége leszögezte a küszöbönálló vámok a jelenlegi legnagyobb fenyegetést jelentik az amerikai autóiparra.
forrás: www.globalfleet.com, www.fleeteurope.com

Előző

Új utak a rozékészítésben

Következő

EXIM cooperates leasing companies, SMEs grew up, Updated resumption guide, Yuko