0
Shares
Pinterest Google+

Használt autóknál 4-5 % a lízing

Bár nyolc hónap alatt 31 százalékkal, közel 96 ezerre nőtt az eladott új autók száma, ennél több, 107 ezer használt import autó került forgalomba – áll a Magyar Lízingszövetség autópiaci összeállításában. Az új autók jelentős részét, 40 százalékát lízingkonstrukció keretében vásárolták meg. Miközben az újautó-piac lendületes bővülést mutat, a használtautó-import is jelentős. Sőt, a Datahouse adatai szerint az év első nyolc hónapjában 107 ezer használt autó került forgalomba. Ez 11 ezerrel több, mint ahány új autó talált gazdára. 2017 első nyolc hónapjához képest pedig több mint 5 százalékkal nőtt az import használt autók száma. A használt autóknál mindössze 4-5 százalékos a lízing szerepe – derül ki a Magyar Lízingszövetség a Datahouse-tól és a saját tagvállalataitól származó adatokon alapuló autópiaci körképéből. Bár sokan félnek a korábban céges autóként vagy vállalati flottákban futott autóktól, ám ezek sok esetben jobb vételt jelenthetnek egy bizonytalan előéletű külföldről behozott autónál mutatott rá Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke. A céges autók, pláne a flottákban lévő autók előélete pontosan lekövethető, ezeknél minden javítást, karbantartást szakszervizek végeztek. Lényeges, hogy aki használt autót vásárol, lehetőleg megbízható kereskedőtől, ismert előéletű autót vásároljon. A Magyar Lízingszövetség szerint az autóvétel jelentős kiadást ró egy-egy háztartásra vagy cégre, ezért érdemes körültekintően eljárni, különösen, ha használt autóról van szó. A használtautó-vásárlás előtt fontos, hogy a vevőjelöltek pontosan meghatározzák, mire és mennyit használják majd az autót. Hány tagja van a családnak, hány kilométert autóznak majd egy évben. Azon felül, hogy mennyit szánnak az autóvásárlásra, számolni kell a havi törlesztéssel és az autófenntartási költségekkel is. Ezek alapján meghatározható, hogy milyen kategóriájú autóra van szükség. A különböző márkák és típusok esetében a hiteles magyarországi és külföldi szaklapok, felmérések alapján ajánlott tájékozódni a megbízhatóságukról, a tényleges fogyasztásukról, szervízköltségekről, típushibákról. Érdemes az érintetteknek egy 2-3 konkrét modellből álló listát összeállítani és azok közül választani – tanácsolta Tekse Kálmán. Hozzátette, ha megvan a megfelelő autó, akkor érdemes egy szakszervizes átvizsgálást kérni. Le kell ellenőrizni az autót a hatósági rendszám- és kilométeróraállás-lekérdező szolgáltatás segítségével. Emellett a szervízkönyvet is tanácsos áttekinteni. Ha minden rendben az autóval, akkor pedig a finanszírozásról érdemes egyeztetni a lízingcégekkel: mekkora lesz az önrész pontos összege, mennyi a finanszírozott összeg, és hogyan alakul a havi törlesztés.
forrás: www.lizingszövetség.hu

Háromnapos hetet vezet be az angliai Jaguar, leépít a Nissan is

Nem fogynak a dízel Jaguárok. A dízelektől való fogyasztói elfordulás annyira lecsökkentette a Jaguar XE luxus sport szedán iránti érdeklődést Nagy-Britanniában, hogy a vállalat három angliai gyára közül az egyikben bevezetik a háromnapos munkahetet. A Birmingham melletti Castle Bromwich-i gyártó üzem munkavállalóinak fizetését egyelőre nem csökkentik. Az intézkedés egyáltalán nem fest kedvező képet a jövőről. A JLR-csoport vezérigazgatója, Ralf Speth épp pár nappal ezelőtt fakadt ki: ha megállapodás nélkül zárulnak a brexit-tárgyalások az Európai Unióval, az 1,2 milliárd eurós veszteséget fog jelenteni a vállalatcsoportnak. Ebben az esetben további termelési kapacitásokat kellene áthelyezni az alacsony munkabér-költségű Kelet-Európába. A vállalat Solihull városában működő gyárában már nagy felháborodást váltott ki, hogy a Land Rover Discovery gyártását Szlovákiába, a most induló nyitrai gyáregységbe helyezik át. Miután alig van hátra fél év a brexit végső határidejéig, 2019. március 29-ig, érthető, hogy a cégvezér kijelentését politikai vihar követte. Egy konzervatív képviselő azt mondta, hogy Speth egyszerűen csak kitalálta a veszteségről szóló történetet. Ám a The Times napilap úgy látja, a háromnapos munkahét bevezetése mögött az áll, hogy a kormány folyamatosan démonizálja a dízel-kérdést, és ennek következtében drasztikusan csökkentek a Jaguar XE eladásai.

A lap felidézi, hogy a Jaguar 40 ezer embert foglalkoztat a szigetországban, tavaly 532 ezer Jaguar készült Angliában, és a brit piacra került modellek 90 százaléka dízelüzemű volt. Az XE-hez nagy reményeket fűzött a vezetés, százezres évi eladott járművel számoltak. Ennek viszont csak a harmada teljesül, június végéig az összes eladott Jaguarok száma 8,5 százalékkal kevesebb volt, mint tavaly. A gyártó szerint ennek a brexit miatti bizonytalanság, valamint a dízelekbe vetett fogyasztói bizalom megrendülése az oka. Utóbbi már csak azért is érintheti kiemelten rosszul a brit gyártót, mivel eladott modelljeinek több mint kilencven százalékát ezzel a hajtástípussal szereli. A JLR első lépésként ezer munkaerő kölcsönzőn keresztül foglalkoztatott munkavállalójától vált meg a solihulli üzemben. A telephely állományát jelenleg nyolcezer állandó, illetve kétezer ideiglenes dolgozó jelenti. A dízel iránti kereslet megcsappanása miatt szűnhet meg több száz állás a Nissan szintén angliai, sunderlandi üzemében is, mely a szigetország legnagyobb autógyára. Bár az ott készülő Qashqai és Juke modellek a japán márka húzótermékeinek számítanak, a Nissan az idei első három hónapban tíz százalékkal kevesebb kocsira talált vevőt Európában. A Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) szakmai szövetség azt közölte, a múlt hónapban 89 254 autó készült Nagy-Britanniában, ami 12,9 százalékkal kevesebb az egy évvel korábbinál. Az SMMT ezt részben a modellváltoztatásokkal, illetve azzal magyarázta, hogy a gyártók készülnek megfelelni az új és szigorúbb károsanyag-kibocsátási előírásoknak. Az autógyártás visszaesésének további oka viszont a Brexit miatti bizonytalanság. A Nagy-Britanniában gyártott minden öt autóból négy exportra kerül. Augusztusban a hazai eladásra szánt autókból a termelés mintegy 40 százalékkal csökkent, míg a kivitelre szánt autókból 4 százalékkal készült kevesebb az egy évvel korábbinál.
forrás: www.autopro.hu

Leasing Options – Nem sokára több elektromos autó adnak el, mint dízelt

A kereskedők 2020-ra több elektromos, mint dízel üzemű autót értékesítenek majd – írja a Leasing Options. A becslés a Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT) szakmai szövetség értékesítési adatainak alapul. Az eddigi trendek alapján feltételezik, hogy az eladási minták a jelenlegi ütemben folytatódnak. A dízelek értékesítése folyamatosan esik: tavaly óta pedig, drasztikusan, 37,2 százalékkal csökkent, ennek hatására pedig néhány gyártó már fokozatosan megszünteti egyes dízel modellek gyártását és értékesítését. Számos európai ország kormánya támogatja az alternatív hajtású járművek piacának növekedését. Mindezek hatására és az elektromos autók értékesítése az elmúlt évben 5,7 százalékkal nőtt. A Leasing Options kétezer gépkocsivezetőt kérdezett meg, hogy mi a véleményük az elektromos és dízel autókról. A megkérdezettek több mint fele (56 százalék) kijelentette, jelenleg kevésbé valószínű, hogy dízel kocsit vásárolna, mint mondjuk öt évvel ezelőtt. Az egyik legfontosabb ok, amiért az emberek érdeklődése nőtt az elektromos autók iránt, az volt, hogy ezzel védhetik a környezetet (48 százalék). A sofőrök fele szerint azonos költség- és kényelmi szint mellett inkább elektromos autót vezetne a benzines vagy dízeles modellek helyett. A felmérés ugyanakkor rámutatott, hogy még mindig sokan hezitálnak, amikor elektromos autók vásárlásáról van szó, mivel a megkérdezettek több mint fele (53 százalék) szerint nem rendelkezik elegendő információval, hogy megvegyen egy elektromos autót. További 63 százalék úgy érzi, hogy az elektromos autók túl magas árkategóriában vannak, 74 százalékuk azért aggódik, hogy nincs elég töltési pont.
forrás: www.autopro.hu

Új főnök a Mercedes-Benz élén

Dieter Zetsche több mint 12 év után, jövőre megválik a Daimler AG és a Mercedes-Benz Cars vezérigazgatói posztjától. Helyét a svéd Ola Källenius veszi át. A döntést nemrég jelentette be a német autógyártó. A 65 éves Zetsche a Daimler 2019-es rendes évi közgyűlését követően távozik, és várhatóan a prémium német autógyártó Felügyelő Bizottságának elnöke lesz. Ezen a poszton Manfred Bischoffot követi majd, akinek a mandátuma 2021-ig szól. A vállalat közleménye szerint a 49 éves Källenius kinevezésével egy tapasztalt, nemzetközileg elismert és sikeres vezető veszi át a kormányrudat a Daimlernél. Eddig a Mercedes-Benz Cars kutatási és fejlesztési részlegét vezette helyére Markus Schäfer kerül, aki termelési és beszerzési vezető volt. Källenius színre lépése történelmi döntés, mert még soha nem fordult elő a Daimlernél, hogy ne német álljon a vállalat élén.

Källenius az évek alatt nemcsak az én elismerésemet vívta ki, hanem sok, egyéb területen dolgozó kollégáét is – nyilatkozta Dieter Zetsche. Ezen kívül értékes nemzetközi látásmódot is hoz a céghez – tette hozzá. A pénzügyi végzettségű Ola Källenius 1993-ban, gyakornokként került az autógyárhoz. Karrierjét a Mercedes-Benz US International Inc. controlling részlegénél kezdte, ezt követően számos felelős posztot töltött be a tengerentúlon és a Mercedes Benz európai vállalatainál. 2015 óta tagja a Daimler AG. Igazgató Tanácsának. 2017. január elsejétől pedig Mercedes-Benz Cars kutatási és fejlesztési részlegét vezette.
forrás: www.globalfleet.com, www.fleeteurope.com

Előző

Közösségi elektromos robogózás, Zöld IKEA, Digitális slusszkulcs a Boschtól

Következő

Ola Källenius new CEO of Mercedes-Benz