0
Shares
Pinterest Google+

A brit flottakezelők óvatosságra intenek a GDPR kapcsán

A Fleet Operations, a brit flottakezelési szolgáltatók független szervezete figyelmeztetett, hogy a flottaiparágon belül számos cég továbbra sincs kellően felkészülve az európai uniós Általános Adatvédelmi Szabályozás, a GDPR bevezetésre. A 2018. május 25-én életbe lépett szabályzás egy sor új, a személyes adatok védelmére hívatott, szigorú előírás betartást követeli meg a cégektől. A flottakezelő szolgáltatásokat nyújtó vállalkozásoknak e szabályok betartása különösen magas kockázatú kihívást jelent lévén, hogy a flottakezelési láncon belül igen sok személyes adatot kezelnek. Brian Hardwick, a szervezet műveleti vezetője nemrég úgy nyilatkozott, hogy tapasztalataik szerint számos vállalkozás, szervezet még nem becsülte fel a GDPR bevezetésének minden következményét és a legszükségesebbeket tette csak meg a megfelelés érdekében. Az a benyomásunk a cégek úgy érzékelik, hogy csak kisebb kiigazításokra van szükség. Valójában azonban az egész ellátási láncukat értékelniük, minősíteniük kell abból a szempontból, hogy minden kapcsolat, link biztonságos legyen. Kiinduló pontként alapvető, hogy tevékenységük valamennyi szegmensében minden adatfolyamot feltérképezzenek, vagyis dokumentáljanak minden bejövő és kimenő adatot, de egyben minden olyan szervezetet, szervezeti egységet, munkatársat is, amelyek illetve, akik kezelik ezeket az információkat az ellátási lánc bármely pontján. Szerződésekkel kell lefedni minden az adatellenőrök és adatkezelők között létrejövő valamennyi adatátadási tranzakciót a GDPR által részletezett követelmények szerint. A GDPR előírásainak való nem megfelelésből származó büntetés igen súlyos is lehet. A maximális pénzbüntetés 20 millió euró, vagy az éves forgalom 4 százaléka. A nagy tét miatt is egy adott szervezeten belül mindenkinek felelőssége, hogy minimalizálják a rendeletszegés kockázatát– emelte ki Brian Hardwick. Nem elegendő, ha a felelősséget egyszerűen ráterheljük a kijelölt adatvédelmi felelősre, mindenkinek részt kell vállalni a teherből. Vannak olyan nyilvánvalóan kényes adatáramlások, mint például a fizetési listák, de vannak olyanok is, például a mindennapi e-mailek, amelyek látszólag kevésbé problematikusak. Vigyázat azonban az e-mailekkel, mert a szabályszegés például akár egy olyan esetben is megtörténhet, ha valaki egy e-mailbe belemásol egy üzenő listát benne egy olyan bizalmas adattal, amely nem publikus. A Fleet Operations szerint kulcsfontosságú, hogy az új szabályozásról a vállalat egész személyzetét tájékoztassák és az adatvédelmet az egész vállalati kultúra középpontjába helyezzék.
forrás: www.fleeteurope

Arval: Nő az automataváltós autók iránti kereslet

A Genfi Autószalon egyik legfontosabb tanulsága, hogy idén még a korábbi évekhez képest is jóval nagyobb figyelmet kaptak az elektromos meghajtású autók. A teljesen elektromos és más alternatív meghajtási láncok felértékelődött szerepe jótékonyan hatott az automataváltók iránti érdeklődésre is, ami a legtöbb hibrid és elektromos modellben szériatartozék. Az automata autók iránti kereslet növekedése igazán látványos a cégautó szegmensben. Az Arval flottakezelő arról számolt be, hogy a brit piacon a tartós bérlet konstrukcióban igényelt autók 25 százaléka automata. Magyarországon az Arval által menedzselt cégautók 16 százaléka ilyen váltórendszerrel szerelt. A legtöbb hibrid, plug-in hibrid és teljesen elektromos autót automata váltóval kínálják, ami jól mutatja a váltótechnológia fejlettségét. Míg régebben ezek a rendszerek nagyobb üzemanyag-fogyasztást eredményeztek, manapság ettől már nem kell tartani. Olyan számítógépes felügyelet támogatja ugyanis a váltók működését, ami folyamatosan monitorozza a fogyasztást, és így optimalizálja a működést a lehető legkisebb károsanyag-kibocsátás mellett, de nem jelentenek túlzott extra súlyt sem. Ráadásul akár 9-10 fokozatot is kaphatnak, hogy a legjobb legyen a nyomaték eloszlása. Tapasztalataink szerint az automataváltók népszerűsége különösen a felső középkategóriás autók esetében nőtt ugrásszerűen, amelynek elsődleges oka a technológia nyújtotta magasabb szintű kényelem – mondta Kovách Kristóf, az Arval Magyarország Kft. kereskedelmi igazgatója. „Különösen azoknak jó választás, akik rendszeresen autóznak a belvárosi dugókban vagy bizonytalanabbak az autóvezetői gyakorlatukban, és így eggyel kevesebb dologra szeretnének figyelni. Az automataváltó nyújtotta kényelem a rendszeres, hosszú távú autózás esetén is jó szolgálatot tehet. Felmerülhet azonban az árkérdés: ugyan a manuális váltóval szerelt autók bekerülési költsége kedvezőbb lehet, ennek ellenére tartós bérleti konstrukció keretén belül versenyképes ajánlatokat kaphatnak a cégek automata váltóval szerelt autókra is, így érdemes szakemberhez fordulni, ha csak ezen múlik a döntés.” Kovách Kristóf ugyanakkor hangsúlyozza, hogy az Arval által is nyújtott operatív lízing esetében a szervizköltségek miatt sem kell aggódni. Egy rendszeresen karbantartott automata járművel alacsony a súlyos meghibásodások esélye, tartós bérlet konstrukció esetén pedig, a bérbeadót terheli minden felmerülő szervizköltség. Az Arval szakértői arra számítanak, ahogy egyre több nagy hatótávú, teljesen elektromos meghajtású autó kerül a magyar utakra és az automataváltó népszerűsége a lakossági és a cégautó szegmensben is dinamikusan növekedni fog.
forrás: www.arval.hu

A Toyota és a GM is autómegosztó platformot hoz létre

A Toyota a közelmúltban önállóan működő üzleti funkciókat alakított ki, köztük járműkezelési rendszereket és lízingprogramokat. A frissen létrehozott, a helyi igényekre szabott mobilitási szolgáltatásokat kínáló Toyota Connected Europe az Egyesült Államokban, már 2016 vége óta sikerrel működő mobilitási szolgáltatási platform (MSPF) tapasztalataira épít. Az autómegosztáshoz hasonló mobilitási szolgáltatások népszerűsége és elterjedése miatt az MSPF többféle funkcióval támogatja ezeket a megoldásokat. Ezeket a funkciókat az MSPF összesíti és foglalja rendszerbe. Az MSPF-alapú autómegosztás fejlesztése érdekében, a Toyota kidolgozta a Smart Key Box (SKB) megoldást, ami módosítás nélkül beszerelhető a járművekbe. Az autómegosztó szolgáltatás igénybe vevői okos telefonjukkal zárhatják és nyithatják az ajtókat, illetve indíthatják el a motort, így biztonságosabbá válik az autók kölcsönzése és bérbeadása. Az autóban elhelyezett SKB-eszköz hozzáférési kódjai a felhasználó okos telefonjára érkeznek. Amikor az okos telefon megjelenik a jármű közelében, az eszköz Bluetooth Low Energy (BLE) kommunikációval ellenőrzi a kódot, és a felhasználó – a szokványos intelligens kulcshoz hasonlóan – okos telefonjával használhatja a kulcsot. A járműfoglalásoknak megfelelően a TSC határozza majd meg azt az időszakot is, amikor a felhasználó hozzáférhet az SKB-hoz. A Toyota, az MSPF-t és az SKB-t alkalmazó kísérleti programot már 2017 januárjában elindította az USA-ban, a helyi Getaround autómegosztó vállalkozással közösen. A kísérleti program ideje alatt a Toyota és a Getaround megvizsgálták, milyen előnyöket jelent az SKB az autómegosztás terén. A Toyota Financial Services, az Egyesült Államokban már egy új pénzügyi terméket is kifejlesztett, melynél a lízingelő az autómegosztásból befolyó jövedelemből fizeti a lízingdíjat. Autómegosztó szolgáltatást indít a General Motors is. Az autógyártó, az Airbnb ingatlanpiacon nyújtott szolgáltatásához hasonló kísérleti programot indít a nyáron, amely lehetővé teszi az autótulajdonosok számára, hogy a nem használt gépjárműveiket másoknak bérbe adhassák. A tesztek nyár elején kezdődnek a General Motors Maven autómegosztó egységénél. A GM gépjárművek tulajdonosai a Maven platformján hirdethetik meg éppen nem használt autóikat, amelyet mások kibérelhetnek, a bevételen pedig az autógyártóval osztoznak majd.
A kísérleti program sikeressége esetén a GM átfogó üzleti szolgáltatássá fejlesztheti az autómegosztást. A GM Maven egységétől az egyéni vezetők már bérelhetnek gépjárművet, a társaság Maven Gig egysége pedig olyan sofőröknek ad bérbe autókat, akik olyan cégek alkalmazásában állnak, mint az Uber vagy a Lyft. Eddig ezek a gépjárművek a GM tulajdonát képezték, a peer-to-peer szolgáltatás elindításával, a Maven több gépkocsihoz férhet hozzá anélkül, hogy az anyavállalatnak több tárgyi eszközt kellene szerepeltetnie a mérlegében.
Forrás: www.bloomberg.com, www.globalfleet.com, www.toyota.hu

Flotta-zöldítés okosan – segít a LeasePlane

A globális felmelegedés 80 százalékáért az emberi tevékenységek okozta szén-dioxid-kibocsátás tehető felelőssé, ami becslések szerint körülbelül 41 milliárd tonnát tett ki 2017-ben. Ezért a közlekedésben egyre nagyobb szerepet kapnak a környezetbarát járművek. Ezek elterjedését az állami szervezetek is szorgalmazzák, és különféle kedvezményekkel támogatják. A LeasePlan szakértői hasznos tanácsokat adnak arról, hogy milyen alternatív meghajtású járművekkel csökkenthetik károsanyag-kibocsátásukat, és ezzel együtt az üzemeltetési költségeiket a vállalatok. A szállítmányozás komoly mértékben hozzájárul a környezetszennyezéshez: a közúti szállítás teszi ki az európai szén-dioxid-kibocsátás 20 százalékát. Ezért egyre fontosabb, hogy a céges autóflottákban előtérbe kerüljön a fenntarthatóság, hiszen egy vállalati járműhasználó jelentősen több káros anyagot termel, mint azok, akik csak magáncélokra használják autóikat. Nem elhanyagolandó szempont az sem, hogy a környezetbarát megoldások hosszú távon alacsonyabb költségekkel is járnak. A tendenciák egyértelműen azt mutatják, hogy egyre nagyobb arányban alkalmaznak különféle környezetbarát autókat a vállalatoknál. Ezt támasztják alá a LeasePlan hazai adatai is: a cég által kezelt flottákban az elmúlt két évben közel 7 százalékkal csökkent az átlagos károsanyag-kibocsátás – mivel egyre több szervezet él a flottakezelő által kínált rugalmas konstrukciókkal és vált zöldebb autóra. Természetesen egyik vállalat sem tud egyik pillanatról a másikra átállni teljesen környezetbarát flottára. LeasePlan szakértői azt javasolják a „zöldítésre” törekvő szervezeteknek, hogy első körben az érvényben lévő szabályozásokat és a szükséges módosítási lehetőségeket tanulmányozzák át. Ezen belül térképezzék fel a járműjogosultságokat, a választható járműveket, azok munkaköri célját, az éves futásteljesítményt, az átlagos napi futásteljesítményt és az ezektől való eltérés gyakoriságát. Ezt követően célszerű piaci megfelelőségi tanulmányt készíteni, amely áttekintést nyújt a támogató és korlátozó szabályozásokról. Ahhoz, hogy a módosításokat üzleti szempontokból is megfelelő indokokkal tudják alátámasztani költséghaszon-elemzésre is szükség van. Mindebben a LeasePlan szakértő partnerként segíti a cégeket, amelyek ezekkel a lépésekkel alaposan átgondolt stratégiát alakíthatnak ki a fokozatos átálláshoz.
forrás: www.leaseplane.hu

Nem kellenek a dízelek az európaiaknak

Az európai autógyártók szakmai képviseleti szervezete, az ACEA kimutatása szerint, nőtt a hibrid és elektromos autók, csökkent a dízelek aránya az első negyedévben, az Európai Unióban újonnan forgalomba helyezett autók körében Az Európai Unióban forgalomba helyezett új autóknak 37,9 százaléka volt dízel és 55,5 százaléka benzinmotoros. Az alternatív hajtású autók részaránya az újonnan forgalomba helyezett járművek között 6,5 százalék volt, ezen belül 1,7 százalék volt az elektromos járműveké. A forgalomba helyezett 1,57 millió dízel autó számban 17,0 százalékkal maradt el a 2017 első negyedévitől. A dízeles autók csökkenését nagy részben a benzines újautók számának növekedése kompenzálta. Benzines autóból az egy évvel korábbihoz képest 14,6 százalékkal többet, 2,30 milliót helyeztek forgalomba. Részben vagy teljesen elektromos autót 69,9 ezret helyeztek forgalomba az EU-ban az első negyedévben, 26,9 százalékkal többet mint egy évvel korábban. Ezen belül, a kizárólag akkumulátoros elektromos autók száma 34,3 százalékkal, a tölthető (plug-in) hibrid autóké pedig 60,2 százalékkal emelkedett. A külső áramforrásról nem tölthető hibrid autókból 25,7 százalékkal 139,5 ezerre nőtt a forgalomba helyezések száma. A cseppfolyósított, sűrített földgázzal és az autógázzal hajtott járművek száma 12,0 százalékkal nőtt. Az újonnan forgalomba helyezett alternatív hajtású autók száma Németországban nőtt a legnagyobb mértékben, az első negyedévben, 73,4 százalékkal. Spanyolországban 53,4 százalék, Franciaországban 15,3 százalék volt a növekedés. Az Egyesült Királyságban 9,8 százalékkal, Olaszországban pedig 9,0 százalékkal többet helyeztek forgalomba alternatív hajtású autókból az idei első negyedévben, mint tavaly. Magyarországon az első negyedévben 311 akkumulátoros, teljesen elektromos autót helyeztek forgalomba, 161,3 százalékkal többet az egy évvel korábbi 119-nél. Hálózatról tölthető (plug-in) hibrid autó 170 állt forgalomba az egy évvel korábbi 65 után, ami 161,6 százalékos növekedés. Tölthető elektromos autót tehát összesen 481-et helyeztek forgalomba 184 után, 161,4 százalékkal többet. Az első negyedévben forgalomba helyezett hibrid autók száma 1122 volt Magyarországon, 57,8 százalékkal több a 2017 első negyedévi 711-nél. Minden egyéb más, nem elektromos alternatív hajtású autóból pedig 12 került forgalomba az előző évi 5 után. Összesen tehát 1615 alternatív hajtású autót helyeztek forgalomba az idei első negyedévben 79,4 százalékkal többet a tavalyi első negyedévi 900 után. Dízel autóból ugyanakkor 10,1 százalékkal csökkent a forgalomba helyezések száma. A dízel autók részaránya 23,6 százalék volt az újautó értékesítésekben, az első negyedévben Magyarországon. A teljes piaci forgalomban pedig a használt autókkal együtt mindössze 7,6 százalékos, mivel a dízelértékesítések 68 százalékát használt járművek adták. Ennél alacsonyabb dízel arányt csak Hollandiában, Norvégiában és Lengyelországban regisztráltak az első negyedévben.
forrás: www.mti.hu, www.fleeteurope.com

Előző

Nyílt bankolás, Waze és CarPlay, Waymo önvezető autó

Következő

GDPR warning, diesel in europe