0
Shares
Pinterest Google+

Javulás a novemberi újautó-értékesítésben a magyar piacon

Novemberben 13,2 ezer új személygépjárművet helyeztek forgalomba, ami új idei csúcs – írja a Datahouse legfrissebb jelentése. Az előző két év azonos időszakát nézve a tavalyi eredménytől (14,2 ezer személyautó) ugyan elmarad az idei, de csaknem kétezerrel jobb a 2018. novemberinél. Ami a márkákat illeti továbbra is a Suzuki áll az élen több mint 17 százalékos piaci részesedéssel és 2276 új személyautó forgalomba helyezésével, a második a Toyota 1272 forgalomba helyezett autóval és 9,59 százalékos piaci részesedéssel. A harmadik helyen Ford áll 1121 új gépkocsival. Az idei első 11 hónapját tekintve megegyezik a top hármas felállás a novemberivel.. A tavalyi számokat csak a Toyota tudta túlszárnyalni, 2019 első 11 hónapjában 9769 új autót küldött a magyar utakra, idén viszont 11 344-et. A Suzuki esetében elég jelentős a csökkenés: míg tavaly több mint 23 ezer járműve került a piacra, addig az idén még csak alig 13 ezer, vagyis 43,5 százalékkal kevesebb. Ezek az adatok azt valószínűsítik, hogy az újautó-piac idei eredményei nem érik el a 2019­-es, rekordévnek számító esztendő volumenét. Az áprilisi mélyponthoz (6188 új személyautó) képest azonban jelentős a javulás. (forrás: www.mti.hu, www.datahouse.hu)

Kínai autóipari beruházó jön Debrecenbe

Várhatóan 2023 első negyedévében kezdi meg működését az az üzem, amelyet a sanghaji központú Sembcorp épít lítium-ion akkumulátor elválasztó fólia (LiBSF) gyártására Debrecenben – tájékoztatta a vállalat az MTI-t. Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a napokban jelentette be, hogy Magyarországon hozza létre első Kínán kívüli gyárát a Semcorp. A sanghaji központú cég a világpiacon vezető pozíciót tölt be az elektromos autók akkumulátoraihoz szükséges szeparátorfóliák gyártásában. A beruházás értéke 65,5 milliárd forint és 440 új munkahelyet teremt, ezért a kormány 13 milliárd forintos, vissza nem térítendő készpénztámogatást biztosít a fejlesztéshez. A Sembcorp közleménye szerint megállapodást írtak alá a Debreceni Vagyonkezelő Zrt.-vel arról, hogy a 97 ezer négyzetméter nagyságú üzemet egy 19 hektáros területen, a debreceni Déli Ipari Parkban építik meg. A földmunkák várhatóan 2021 második negyedévében kezdődnek. Az új létesítmény négy alapfólia gyártósornak ad otthont, valamint bevonási és hasítási munkákra is kapacitást hoz létre. A vállalatnak jelenleg öt kínai telephelye van, összesen 3,3 milliárd négyzetméter alapfólia gyártási kapacitással. A debreceni gyár várhatóan 400 millió négyzetméterrel bővíti ezt a kapacitást. A közlemény szerint a Semcorp csoport, hivatalosan ismert nevén a Yunnan Energy New Material Co. Ltd., a legnagyobb lítium-ion akkumulátor elválasztó fólia ellátó a világon. Leányvállalata, a Shanghai Energy New Materials Technology Co., Ltd. 2010-ben lépett be az akkumulátor-fólia üzletágba. Elválasztó fólia termékei kulcsfontosságú elemei az elektromos járművekbe beépített lítium-ion akkumulátoroknak. Az elválasztó fólia mellett a csoport csomagoló- és nyomdai termékeket is gyárt. (www.mti.hu)

Elindult az Audi Q3 plug-in hibrid sorozatgyártása Győrben

Az Audi Hungaria első plug-in hibrid modellje, egy Audi Q3 Sportback a napokban gördült le a győri gyártósorról. Ezzel a vállalat az elektromobiltás következő szintjére lépett. A plug-in hibrid technológia alapja egy klasszikus belsőégésű motor és egy elektromotor, amely energiáját egy lítium-ion-akkumulátorból nyeri. Az autó 1.4 literes TFSI motorja szintén Győrben készül. Az Audi Hungaria 2018 óta kitartóan halad az elektromobilitás útján, melynek során újabb és újabb mérföldköveket ér el. Elsőként az elektromos meghajtások sorozatgyártását kezdtük el, majd ezt követték első elektromos hajtásláncú autóink, a mild-hibrid modellek. Az első plug-in hibrid (PHEV) autónk, az Audi Q3 45 TFSI e modell gyártásához több mint 20 éves, a prémium autók gyártásában szerzett tapasztalatunkat használjuk fel és indulunk el az elektromobilitás új világába – jelentette ki Alfons Dintner, az Audi Hungaria Zrt. igazgatóságának elnöke. A plug-in hibrid modellek gyártását a vállalat a meglévő gyártási infrastruktúrájába integrálta. Ezzel egy komplex termékkel, az Audi Q3 plug-in hibrid modellel bővült a gyártás. A karosszériagyárban új berendezéseket és robotokat helyeztek üzembe az átalakított és az új karosszériaelemek készítéséhez. A járműszereldében egy PHEV-specifikus munkaállomást alakítottak ki, ahol többek között a töltőcsatlakozót is beépítik. A munkahelyek kialakításánál, ahogy mindig, az ergonómia állt a fókuszban. Így például a magasfeszültségű akkumulátor és a tank beépítésénél egy speciális emelőberendezés segíti a munkatársak munkavégzését. Az Audi Hungaria 1500 munkatársát készítette fel és képezte át elméleti és gyakorlati oktatások során a PHEV-modellek gyártására. (www.autopro.hu, www.mti.hu)

Egyre jobban áll a német járműipari termelés

A német statisztikai hivatal (Destatis) honlapjára felkerült adatok szerint a szezonális, naptárhatással kiigazított adatok alapján októberben 3,2 százalékkal nőtt az ipari termelés az előző hónaphoz képest Németországban. Elemzők a szeptemberivel megegyező, 1,6 százalékos növekedést vártak. A tavaly októberitől 3 százalékkal elmaradt a naptárhatással kiigazított ipari termelés októberben, míg szeptemberben még 6,7 százalékos csökkenést mértek. Az energiatermelést és az építőipart nem számítva szeptemberhez képest 3,3 százalékkal nőtt a termelés. A német feldolgozóipar legjelentősebb ágazatának, az autógyártásnak a termelése 9,9 százalékkal emelkedett szeptemberhez képest, amikor 10 százalékos növekedést jegyeztek fel. Októberben a német ipari termelés 4,9 százalékkal volt kisebb a februárinál, ami a koronavírus-járvány első hulláma miatt bevezetett korlátozó intézkedéseket megelőző utolsó hónap volt. (www.mti.hu)

Lassult az újautó-értékesítés Oroszországban

Novemberben 157.580 új autót helyeztek forgalomba Oroszországban, ami 5,9 százalékos növekedés tavaly novemberhez viszonyítva – közölte a hatszáz, Oroszországban tevékenykedő európai vállalatot tömörítő AEB. Októberben ennél nagyobb, 7 százalékos éves szintű eladásnövekedést jegyeztek fel. Az idei év első tizenegy hónapjában Oroszországban összesen 1.346.351 új autót adtak el, 10,3 százalékkal kevesebbet az egy évvel korábbi 1.500.959 darabnál. Az AEB júliusban az addig várt 1 millió 720 ezerről 1.339 ezerre csökkentette az idei orosz újautó-eladási várakozását. November elején már 1 millió 522 ezerre javította előrejelzését, amit túl is teljesített a piac. Oroszországban tavaly 1 millió 759 ezer új autót értékesítettek, 2,3 százalékkal kevesebbet a megelőző évinél. Két éve az eladott új autók száma még 12,8 százalékkal nőtt éves összevetésben.

Óriás befektetéssel gyorsít, és Covid-bonusszal segít a Daimler

A következő öt évben, 2025 végéig bezárólag a Daimler 70 milliárd eurót költhet fejlesztésekre. Ennek egy jelentős részét az elektromobilitásba fektetheti a konszern. A hetvenmilliárdos csomag legnagyobb része a Mercedes-Benz személyautóinak fejlesztését szolgálja majd. A Mercedes-Benz mellett a Daimler Trucks is folytathatja a karbonsemleges közlekedést célzó projektjeit. A Daimler nem részletezte, hogy az összesen hetven milliárd eurót felölelő csomagból mennyi jut kifejezetten az elektromos járművek fejlesztésére, ahogyan a különböző üzletágak részesedését sem ismertették. (Néhány napja az Audi is hasonló bejelentést tett, a Volkswagen Csoporthoz tartozó márka 35 milliárd euróból fejlődhet 2025-ig, az összeg felét az elektromos autókra és a hibridek kifejlesztésére fordítják majd.) A Mercedes vezérigazgatója, Ola Kallenius, bejelentése szerint a következő években két új elektromos SUV jöhet a Mercedestől, ezek a modellek az EVA-platformra épülnek majd, emellett egy új platform is érkezik a kompakt és középkategóriás autókra méretezve. A Mercedes-Benz Modular Architecture (MMA) platform elkészülése 2025-re várható, erre épülhetnek majd a jövőben az elektromos Mercedesek. A konszern vezetőségi ülésen arról is döntött a Daimler, hogy Bernd Pischetsriedert, a Volkswagen Csoport korábbi vezérigazgatója és a BMW korábbi vezetőségi tagját kéri fel, legyen a Daimler felügyelőbizottságának új elnöke. A vállalat korábbi vezérigazgatója, Dieter Zetsche nem vállalta el a feladatot. Manfred Bischoff, a Daimler felügyelőbizottságának jelenlegi elnöke 2021. március 31-ig tölti be a tisztséget.   A Daimler azt is bejelentette, hogy ezer euró (mintegy 360 ezer Ft) koronavírus-bónusszal segíti a járvány miatt nehéz helyzetbe került dolgozóit. 2020 a koronavírus-járvány miatt különösen nehéz év volt mindenki számára. A rendkívüli helyzetben a cég mindig számíthatott munkavállalói rugalmasságára és akaraterejére – áll az OEM közleményében. Nagyjából 160 ezer német dolgozó részesül a juttatásban. A Daimler az otthoni munkavégzést és a maszkviselést is kiemelte a munkát nehezítő körülmények közül. A juttatást a decemberi fizetésükkel kapják meg a Daimler németországi munkavállalói – írta az Automobilwoche. (www.autopro.hu, www.automobilwoche.de)

 

 

Előző

Aktualitások

Következő

Flottaplusz