0
Shares
Pinterest Google+

Európai flottafórum Barcelonában

Az Európai flottakezelők fóruma bár már jelentős hagyományokkal bír, mégis tartja a magas minőségi színvonalat. A Barcelonában nemrég véget ért flottacsúcs ezúttal is számos meggyőző teljesítménnyel, első osztályú eseménnyel kényeztette el a több mint ezer résztvevőt. Kétségkívül az elektromos autós próbavezetés volt a legnépszerűbb a csúcson lezajlott nem kevesebb mint 21 rendezvény közül. A flottafórumon elhangzott prezentációk között ugyancsak az elektromos autózás témával kapcsolatosak vitték a prímet, nem különben a Europe Village Fleet kiállítótérben is ez volt az egyik legfőbb tematika. A több mint hatvan országból érkezett kiállítók, előadók és támogatók egybehangzó véleménye, hogy ezúttal is sikeres volt a flottafórum, új dolgokat tanulhattak és kapcsolatokat építhettek ki a flottavilág más szereplőivel. A rendezők sok szeretettel várnak mindenkit a következő európai flottafórumra is, amelyre 2019. november 6-7-ie között kerül sor Estorilban. A barcelonai csúcs kiemelkedő eseménye volt a Globális Flottamenedzserek Klubjának második találkozója, amelyen ezúttal is a legjobb gyakorlatokat osztották meg a globális flottakezelők és felhasználók közösségével. A globális és regionális flottamenedzserekből álló 25 fős testület ülésén megvitatták, hogy a flottakezelés miként alakítható egy mobilitási ökoszisztémává, és azt is, hogy mennyire komplex feladat ennek az igen széles mobilitási programnak a megvalósítása különösen nemzetközi szinten. A rendszer összetettsége több okból is egyre növekszik. A flottamenedzsereknek kezelni kell a munkavállalói igények változását, a folyamatok elindult és egyre növekvő digitalizálását, az összekapcsolhatóság igényét, az alternatív hajtásláncok megjelenését, és a különböző piacok harmonizációját. Éppen ezek azok az okok, ami miatt a nemzetközi flottamenedzserek számára létfontosságú a legjobb gyakorlatok és a tapasztalatok megosztása. A Globális Flottamenedzserek Klubját pontosan azzal a céllal hívták életre, hogy megvitassák a globális flottakezelési trendeket valamennyi résztvevő számára egyaránt hasznos módon. A klub ülésére fizikailag mindig az Európai Flottacsúcs és a Globális Flottakezelők Világfórumának margóján kerül sor. Az év többi időszakában számos további eszmecserét tartanak, de digitális keretek között. A teljesség igénye nélkül, a barcelonai csúcs kiemelkedő eseménye volt az az interaktív workshop is, amelyet november 26-án tartott Pim De Weerd, a Philips cég globális árucikk menedzsere, valamint David Omodei a Microsoft vezető flotta- és beszerzési menedzsere, „Hogyan hozzuk mozgásba a mobilitást” címmel. A következő témák kerültek terítékre: mit is jelent a mobilitás menedzsment, mint tartalmaz a mobilitási büdzsé, és mi a technológia szerepe mind ebben, mint könnyítő faktornak. A workshop is bizonyította, hogy mennyire sok és szerteágazó téma foglalkoztatja manapság a flottamenedzsereket és mennyi új témát adhatnak a menedzserklub következő, 2019 elejére tervezett ülésére. Az európai flottaértekezlet harmadik napján, november 28-án adták át az Európai Flottafórum Díjait.

Az Év Globális Flottamenedzsere díjat, amelyet másodszor osztottak ki, Almy Sousa Magalhaes, a Philip Morris International globális flottakezelési, e-kereskedelmi és áruterítési vezetője kapta. Magalhaes a Philip Morris 22930 gépkocsiját menedzseli a világ 82 országában kitűnő eredményeket felmutatva a gépkocsivezetői biztonság, az integrált mobilitás bevezetése és az új meghajtású járművek elterjesztésének területén. Az év Európai Flottamenedzsere díjat Heiko Groesch a Goodyear Dunlop Tyres cég EMEA (Europe-Middle East, Africa) -régiót irányító flottamenedzsere kapta. A Goodyear Dunlop globális flottája 6508 járművet kezel világszerte, ebből 2573 járművet Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.
A nemzetközi flottamobilitási díjat a több kontinensen is 2000 járművet kezelő Luxottica cég kapta, zöld megoldásaiért, valamint azért, hogy számos szolgáltatását mobiltelefonon keresztül nyújtja, például egy autómegosztó applikációt, valamint egy e-shuttle szolgáltatást is működtet kínai leányvállalatánál. Számos további díj került kiosztásra, a nemzetközi flottabiztonsági díjat az Ingersoll Rand cég kapta az évente megszervezett száznapos vezetésbiztonsági programjaiért. A program része egy a vezető biztonságát szolgáló biztonsági applikáció, heti üzenetek küldése, valamint egy vezetésbiztonsági tréning is. Az elismerést az Ingersoll Rand cég képviseletében, Christine Siroux, a cég EMEA régióban illetékes flotta és utaztatási menedzsere vette át. Az Ingersoll Rand 9,097 járműből álló flottát kezel, ebből 2197 gépjárművet Európában, a Közel-Keleten és Afrikában.
forrás: www.fleeteurope.com

Némi galibát okozott az új WLTP tanúsítvány

Az elmúlt időszakban jelentős növekedést elérő újautó-piac meglepő negatív eredményt produkált. A nemrég nyilvánosságra kerül adatok szerint szeptemberben az egy évvel korábbinál 7,4 százalékkal kevesebb, 8888 személyautó került a forgalomba. Úgy tűnik mindezért az új WLTP tanúsítvány hiánya a ludas. Korai tehát még a csökkenést trendfordulóként értékelni és temetni a piacot. Egyrészt, mert a kilenchavi adatok szerint több mint 100 ezer új autót értékesítettek a kereskedők, ez pedig még mindig igen látványos, több mint 26 százalékos emelkedést jelent.

Másrészt a szeptemberi visszaesés nem a kereslet csökkenésével magyarázható, hanem Magyarországon és Európa-szerte azzal, hogy az úgynevezett WLTP fogyasztásmérési ciklusnak megfelelő tanúsítványt még nem kapta meg minden modell. Márpedig a korábban alkalmazottnál életszerűbb gyári fogyasztási értékeket nyújtó WLTP tanúsítványt az eladásnál kötelező mellékelni. Vagyis hiába szeretett volna valaki megvenni egy-egy autót szeptemberben, ha nem volt meg a WLTP-s tanúsítványa, akkor nem juthatott hozzá. Másként: amint a gyártó bemutatja a tanúsítványt, az adott modell már a vásárlóhoz kerülhet. A WLTP-s mérések pótlásán rajta van a legtöbb gyártó, ezért valószínűsíthető, hogy a szeptemberi visszaesést a következő hónapokban behozza a piac. Sőt, pont emiatt lehetnek kiugró hónapok is.
forrás: www.lizingszövetség.hu

Búcsú az elavult gépektől

Megint két számjegyű növekedés következett be a magyar lízingpiacon. A finanszírozott összeg 17 százalékkal 500 milliárd forint fölé került az év első kilenc hónapjában – közölte a Magyar Lízingszövetség. A többéves rekordot jelentő és az európai lízingpiaci bővülést bőven meghaladó kilenchavi eredményben szinte minden részpiac, köztük a személyautó-finanszírozás is szerepet kapott. Az építőipari boom jól látszik a lízingpiacon is. 48 százalékos pluszra is van példa, mégpedig éppen az építőipari gépeknél, ez pedig hozzájárul az elavult géppark korszerűsödéséhez. A Magyar Lízingszövetség szerint vannak kihívások a piacon, részben az emelkedő kamatok miatt, de rövid és középtávon stabil növekedés várható. Több mint 500 milliárd – az év első kilenc hónapjában ekkora értékben nyújtottak finanszírozást – többéves rekordnak felel meg, és megközelíti a két évvel ezelőtti teljes éves volument. Az építőipari gépeknél 18 milliárd forintos rekord bővülés tanúi lehettünk, de lényegében minden lízingpiaci szegmensben növekedés történt. Egyre jobban látszik az, hogy a járműfinanszírozás mellett a cégek sok eszköznél veszik igénybe a lízingfinanszírozás – mutatott rá Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke. Tovább segítette a lízingpiaci növekedést a járműpiacon látható bővülés. Az év első kilenc hónapjában közel 105 ezer új személyautó kelt el, ami 26 százalékos emelkedést jelentett. Ehhez képest a lízingpiacon 46 százalékkal, több mint 135 milliárd forintra nőtt az új személyautókhoz és kishaszon gépjárművekhez nyújtott finanszírozott összeg. A lízingpiaci szempontból különösen fontos, teherautó-finanszírozásban is növekedés következett be. A finanszírozott összeg szeptember végén közel 138 milliárd forintra rúgott, ami 12 százalékos bővülésnek felel meg. Ugyancsak 12 százalékkal, közel 59 milliárd forintra emelkedett a kihelyezett összeg a mezőgazdasági gépeknél. Az agrárgépek évek óta az egyik legkiegyensúlyozottabb szegmenst jelentik a lízingpiacon, és ez a folyamat itt is segíti azt, hogy a teljes géppark mielőbb megújuljon. A gépek esetében a finanszírozott összeg 10 százalékkal 43 milliárdra csökkent, ez többéves távlatban azért magas szintet jelent. A visszaesésben pedig szerepet játszik az egy évvel korábbi rekordösszeg, valamint az, hogy sok gépberuházást érintő közbeszerzés van folyamatban, amelyeknél a tender lezárása után kapnak szerepet a lízingcége. így ezen a téren az év utolsó hónapjai jelentősen befolyásolják az éves számokat. „A lízingpiaci szereplők tisztában vannak azzal, hogy a negyedévről negyedévre látható két számjegyű növekedés nem tartható a végtelenségig. Mindazonáltal a rugalmas és olcsó finanszírozást jelentő lízingre egyre nagyobb szüksége van a vállalkozásoknak, ez pedig támaszt ad a piacnak – fogalmazott Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke. forrás: www.lizingszövetség.hu

Előző

Nissan Leaf, pályázat elektromos autók vásárlására, új akkumulátorok

Következő

Fleet Europe Summit in Barcelona