0
Shares
Pinterest Google+

A lízingcégek megkezdték a felkészülést a fizetési moratóriumra

A koronavírus-járvány és a megfékezésére elrendelt veszélyhelyzet súlyos hatással lesz a magyar gazdaságra. A lízingtársaságok egyetértenek azzal, hogy a nehéz helyzetbe kerülő háztartásoknak, vállalkozásoknak adósvédelmi konstrukciókat kell biztosítani, és megkezdték a felkészülést annak végrehajtására. Az eddig nyilvánosságra került rendelet még számos kérdést hagyott nyitva és értelmezést igényel. Ezért kérik az ügyfelek türelmét, amíg a részletek tisztázódnak. A Magyar Lízingszövetség hangsúlyozta viszont, hogy a moratórium nem jelenti az adósságteher csökkentését, és a kamatok halmozódása miatt a visszafizetendő teljes teher nő is. A kormányrendelet értelmében azon ügyfelek, akik továbbra is törleszteni kívánnak, azt megtehetik, amennyiben azt jelzik a lízingbe adónak. Ezért a lízingszakemberek azt tanácsolják a lízingbe vevőknek, hogy akik képesek rá, továbbra is folytassák a fizetést. Felhívják a figyelmet arra is, hogy továbbra is lehetőség van a feleknek a rendelettől való eltérő megállapodására, az adott helyzethez jobban illő egyedi megoldás kidolgozására is. Az elsődleges cél, a munkahelyek, a cégek és a magánszemélyek védelme és pénzügyi mozgásterük biztosítása a rendkívüli körülmények között. A lízingcégek képviselői emellett folyamatos egyeztetést folytatnak az érintettekkel, hogy miként járulhatnak hozzá a koronavírus-járvány okozta negatív gazdasági hatások enyhítéséhez, valamint ahhoz, hogy az átmeneti krízisidőszak után mielőbb megindulhasson a növekedés a magyar gazdaságban. A Magyar Lízingszövetség azt is kiemelte, hogy a lízingcégek eddig kiválóan vizsgáztak a rendkívüli helyzetek kezeléséből. A fizetési moratórium bevezetése további extra terhelést jelent majd, de a szövetség bízik abban, hogy ennek a kihívásnak is eleget tudnak tenni.

www.lizingszovetseg.hu

A Toyota a világjárvány miatt legtöbb európai gyárában felfüggeszti a termelést

A koronavírus járvány európai súlyosbodása, valamint ennek társadalmi és gazdasági hatásai miatt a Toyota legtöbb európai gyártóüzemében határozatlan időre felfüggeszti a termelést. Az intézkedéssel kapcsolatos elbocsátások nem kerültek bejelentésre, és az autógyártó felkészült arra, hogy a helyzet rendeződése után a piaci igényeknek megfelelő kapacitással újraindítsa a gyártási tevékenységet. A Toyota mindenekelőtt szeretné részvétét nyilvánítani mindazoknak, akik a világjárvány következtében elvesztették szeretteiket és együttérzését fejezi ki azoknak, akiket a koronavírus megbetegített. Ugyanakkor szeretnék kifejezni őszinte tiszteletünket az egészségügyi szakembereknek és a kormányzati tisztviselőknek, akik éjjel-nappal a frontvonalon dolgoznak. A vállalat a döntést alkalmazottainak biztonsága és védelmének érdekében hozta, figyelembe véve a jelenlegi eseményeket. Az autógyártó felkészült arra, hogy a gyorsan változó környezetben a jövőben is hatékonyan tudjon reagálni az egyes európai országokban meghozott hatósági döntésekkel összhangban. A vírus terjedésének felgyorsulásával az európai országokban a hatóságok által hozott bezárási intézkedések miatt bizonytalanná váltak a rövid távú értékesítési kilátások, már a logisztikai és beszállítói láncok nehézségei is érezhetőek és ezek a nehézségek tovább fognak erősödni az elkövetkezendő hetekben. A Toyota ezért úgy döntött, hogy március 18-tól további rendelkezésig felfüggeszti a termelést európai jármű, motor és sebességváltó gyártó üzemeinek többségében. Az érintett üzemek: Toyota Motor Manufacturing France (TMMF), Onnaing, Franciaország – a gyártás már leállítva, Toyota Motor Manufacturing UK (TMUK) Burnaston és Deeside, Egyesült Királyság – leállás március 18-tól, Toyota Peugeot Citroen Automobiles (TPCA) Kolin, Csehország – leállás március 19-től, Toyota Motor Manufacturing Poland (TMMP)Walbrzych és Jelcz-Laskowice, Lengyelország – leállás március 18-tól, Toyota Motor Manufacturing Turkey (TMMT) Sakarya, Törökország – leállás március 21-től. Az ügyfél-autók szervízalkatrészeinek folyamatos biztosítása továbbra is működni fog. Szintén nem áll le és csökkentett személyzettel folytatódik a termelés zökkenőmentes újraindításához és jövőbeni tevékenységéhez elengedhetetlennek tartott projektek és folyamatok fenntartása. Az értékesítési tevékenység (márkakereskedői értékesítés és szervíz) az egyes országok helyzetének függvényében alakul. Azokban az országokban, ahol a kormány elrendelte a bezárásokat, a márkakereskedések bezárnak vagy rövidített nyitvatartással üzemelnek. Valamennyi márkakereskedő elérhető marad elektronikus kommunikáción vagy telefonon keresztül az ügyfelek részére.

www.toyota.com

Az amerikai üzemek is leállnak

A Ford, a General Motors és a Fiat Chrysler Automobiles is csökkenti amerikai üzemeiben gyártást, miután egyezségre jutottak a United Auto Workers (UAW) szakszervezettel. Az új intézkedésekkel mintegy 150 ezer, gyárban dolgozó munkavállalójuk koronavírussal történő megfertőződését vehetik elejét. A szakszervezettel kötött megállapodás értelmében a három autógyártó rendszeres időközönként részleges üzemleállásokat fog végrehajtani gyáraiban, alapos fertőtlenítés alá veti majd létesítményeit a műszakok között is, növelni fogja az egyik műszak vége és a következő kezdete között eltelt időt, emellett további terveket dolgoznak ki a munkavállalók egymással érintkezésének minimalizálására. Az egyezség mindössze néhány órával követi azt, hogy a UAW elnöke, Rory Gamble nyilvánosan is kifejezte elégedetlenségét azzal kapcsolatban, ahogyan a három autógyártó reagált vasárnapi javaslatára. Gamble eredetileg az amerikai termelőegységek kéthetes teljes leállítását szerette volna elérni. Jelen megállapodás szerint a három gyártó tovább folytathatja az olyan, nagy nyereséggel értékesíthető modellek készítését, mint a Ford F-150, a Jeep Wrangler vagy a Cadillac Escalade. A kompromisszumnak köszönhetően kevesebb bevételtől fognak elesni, mintha a teljes termelésüket szüneteltetniük kellene. A koronavírus elleni intézkedések részeként a három vállalat korábban már engedélyezte bizonyos alkalmazottjai számára az otthoni munkavégzést. Megállapodásuk pedig nem sokkal azután született, hogy a General Motors, valamint a Ford is azt közölte, hogy egy-egy, fejlesztőlétesítményben dolgozó munkavállalójukban kimutatták a tüdőgyulladást okozó COVID-19 vírus jelenlétét. Ez az első alkalom, hogy a két vállalat amerikai alkalmazottai fertőződtek meg az új koronavírussal – jelentette a Reuters. A General Motors közleménye szerint már zajlik annak kiderítése, hogy kik kerülhettek kapcsolatba a megbetegedett dolgozóval. Az érintett munkahelyére korlátozták a bejárást, és az épületben fertőtlenítést végeztek.

www.mti.hu, www.autopro.hu, www.globalfleet.com

Felfüggesztette a munkát a Mercedes-Benz Kecskeméten

A kecskeméti Mercedes-Benz gyár előre láthatólag két hétre felfüggeszti a munkát a koronavírus-járvány miatt – közölte a cég az MTI-vel. A Mercedes-Benz márka tulajdonosa, a Daimler korábban azt a döntést hozta, hogy egyelőre két hétre felfüggeszti a gyártást európai telephelyeinek nagy részén, illetve a munkát egyes adminisztratív területeken. Az ideiglenes leállás a Daimler európai autó-, kisteherautó- és haszongépjármű-gyáraira vonatkozik. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. tájékoztatásában kitér arra is, hogy azon munkavállalóik, akiknek munkaköre ezt lehetővé teszi már “home office”-ban dolgoznak. Akiknél az otthoni munkavégzés nem megoldható, viszont a gyermekük felügyelete miatt otthon kell maradniuk, erre a hétre szabadságot vehettek igénybe. A termelés felfüggesztésének idejére a kollektív szerződésnek megfelelően bevezetett munkaidőkeretet alkalmazzák, illetve ezen időszak egy részében kollektív szabadságot rendelnek el. Így biztosítják ebben az időszakban is a kecskeméti gyár munkatársainak fizetését – írják a közleményben. A most meghozott intézkedések esetleges meghosszabbítása a járvány további alakulásától függ. Mindenhol, ahol a működést továbbra is kötelező fenntartani, a Daimler megteszi a megfelelő lépéseket a munkatársak védelme érdekében – írják. A Mercedes-Benz 2008. június 18-án jelentette be Stuttgartban, hogy egy új gyár építését tervezi Kecskeméten. A termelés 2012. március 30-án indult be a 800 millió euróból épített autógyárban. A társaság 2018 júniusában megkezdte meglévő gyárának mintegy 320 milliárd forintból megvalósuló bővítését is Kecskeméten, majd a napokban bejelentették, hogy mintegy ötvenmilliárd forint összegű beruházással új présüzemet is építenek. A kecskeméti Mercedes-Benz gyár jelenleg több mint 4400 munkatársat foglalkoztat. A Mercedes-Benz Manufacturing Hungary Kft. nettó árbevétele 2019-ben 3,7 milliárd euró volt, ez 2,7 százalékos növekedést jelent 2018-hoz képest.

www.mti.hu. www.mercedes.hu

1

8 Mar

Előző

A PAPRIKA TÖRTÉNETE

Következő

Nincsen húsvét kalács nélkül