0
Shares
Pinterest Google+

Erősödő járműpiaci kereslet Európában

17_febr_hirek_kep1Az elmúlt tíz év legjobbját zárja az európai kontinens autópiaca. Az elmúlt évben 14 millió új jármű talált gazdára Európában. Az iparági adatokból az LMC Automotive által összeállított statisztika szerint a kontinens autópiaca 2007 óta nem teljesített ilyen jól. A rekord a brit vásárlószám visszaesése ellenére jött létre, más országok – Németország, Franciaország, Olaszország – kereslete ugyanis ellensúlyozta a szigetország brexit miatti visszaesését. Az autonews.com szerint a decemberi adatok különösen jók lettek, a németek 3,7, a franciák 5,8, az olaszok pedig 13,1 százalékkal több kocsit vettek, mint egy évvel korábban. Nagy-Britanniában 1,1 százalékos volt a visszaesés. Ami a kontinens legnagyobb piacát, Németországot illeti, 2016-ban 3,35 millió gépkocsi talált gazdára. Legtöbb hazai márkájuk ki tudta használni a fellendülést, a Mercedes 8,5, az Audi 7,6, az Opel 6,3, a Porsche 5,8, míg a BMW 5,4 százalékos plusszal zárt. A Volkswagen a 4,3 százalékkal kevesebb eladott autó ellenére továbbra is piacvezető, az értékesített kocsik 19,6 százalékával. A külföldi márkák közül a Ford vitte el a pálmát (6,8 százalékos) növekedéssel. Egyes luxusgyártók forgalma rekordnövekedést produkált a Jaguar szalonjaiban 74, az Alfa Romeonál 53,3, míg a Lexusnál 46 százalékkal több adásvétel született 2015-höz képest. Az előrejelzések szerint 2017-ben a tavalyi ütemhez képest lassuló mértékben erősödő európai keresletre számíthatnak a gyártók. Forrás: (www.autopro.hu, www.autonews.com)

Magyar járműpiac: sláger a nyílt végű lízing

Jelentős növekedést ért el tavaly a magyarországi járműpiac is. Összesen 126 044 darab új járművet adtak el a kereskedők, ez naponta több mint 2400 darabot jelent. 2015-höz képest a piac 22 százalékkal nőtt, 2014-hez képest pedig 39 százalékkal. A különböző járműkategóriák közül a személyautóknál 2015-höz képest 25 százalékkal nőttek az eladások, több mint 96 ezer autó talált gazdára. A kisteherautóknál 22 százalékos volt a növekedés. A buszoknál és a nagyteherautóknál volt csökkenés éves szinten. Míg a válság előtti utolsó évben az új autók piacán még domináns volt a hitelre vásárlás, a finanszírozási hányad 68 százalék körül mozgott, ez az arány 2012-ig folyamatosan csökkent és elérte a mélypontot, 18 százalékot. Azóta évről évre emelkedik a finanszírozási hányad, 2016-ban az eladott személyautók 23 százalékát, mintegy 22 ezer autót adták el hitelre. A cégeknél a nyílt végű lízing dominál. Alternatívaként azonban nem csupán a zárt végű pénzügyi lízing említhető. Egyre több cég a bérleti konstrukciót részesíti előnyben. Az autót jellemzően teljes szolgáltatási csomaggal veszik igénybe. Ez rendszerint kényelmesebb, összköltség szempontjából kedvező. Ha a teljes piacot nézzük, a magánvásárlókkal együtt még mindig a zárt végű pénzügyi lízing dominál. Tavaly a harmadik negyedév végéig 23 százalékos növekedéssel 33 milliárd forintnál járt a magánszemélyek részére kihelyezett hitelek összege, míg a vállalatoknak, egyéb jogi személyeknek finanszírozott összeggel együtt már 106 milliárd, a szintén növekedő flottafinanszírozással együtt pedig már 150 milliárd forintot meghaladó a hitelkihelyezés. Tavaly a lízingpiac több mint 20 százalékkal növekedett az előző évhez képest. Ez kiemelkedő teljesítmény, de a finanszírozási volumen továbbra sem éri el a válság előtti szintet. A Magyar Lízingszövetségnél idén a lízingpiac további növekedését várják, bár az NHP kivezetése miatt várakozásuk szerint ez a bővülés már nem lesz olyan dinamikus. forrás: www.lizingszövetseg.hu, www.datahouse.com

Az év lízinges jogásza

17_febr_hirek_kep3Dr. Böde Tamás, a Lízingszövetség Jogi Bizottságának elnöke nyerte el a Wolters Kluwer Kft. által tavaly alapított Jogászdíjat. A 2016. december 15-én a Boscolo Hotelben megrendezett Díjátadó Gálán az „Év lízinges jogásza”  díjat Nyikos Katalin, a Lízingszövetség elnöke adta át. Dr. Böde Tamást az MKB Euroleasing vezetősége jelölte az elismerésre az univerzális lízingcég felépítésében játszott kiemelkedő teljesítményéért. Dr. Böde Tamás 2002-ben csatlakozott az MKB-Euroleasing cégcsoporthoz, mely 2015 óta az MKB Bank Zrt. gépjármű- és eszközfinanszírozási leányvállalata. Az MKB-Euroleasing egy tradicionális autófinanszírozási cégből épített fel egy univerzális lízing céget, kevesebb, mint 1 év alatt. Ebben meghatározó szerepet játszott Dr. Böde Tamás. A megvalósításához mind a szerződéses struktúrát, mind a tevékenységi engedélyt módosítani kellett, a lehető legrövidebb idő alatt. forrás: www.lizingblog.com

Globális flottakonferencia Miamiban

17_febr_hirek_kep52017. június 6. és 8. között, az egyesült államokbeli Miamiban kerül sor a következő globális flottakonferenciára a világ legnagyobb kereskedelmi flottáit vezető menedzserek részvételével. A konferenciát az Automotive Fleet, a Fleet Europe és a Global Fleet kiadói együtt rendezik a megállapodás szerint váltakozva Európában és az USA-ban. A Bobit Business Media, a Nexus Communication által a Global Fleet Tanácsadó Testületével együttműködésben kidolgozott témákban elismert szakértők és nemzetközi szintű flottakezelő cégek vezetői fejtik ki véleményüket, eszmét cserélnek, forrásokat osztanak meg és hálózatot építenek. Az előzetesen közzétett témák a következők: legjobb gyakorlatok az európai flottakezelésben, a globális gazdaság állapota és jövőbeli trendjei, hogyan hozzunk létre egy globális üzemanyag-menedzselési programot, a globális ellátási stratégia új trendjei, a mobilitás menedzsment jövője, legjobb globális gyakorlatok, a flottapolitikák globális harmonizációja. Több esettanulmány is elhangzik még, többek között a Johnson and Johnson arról számol be, hogy miként építhető fel sikeresen egy globálisan érvényes biztonsági kultúra, a Merck a globális ellátási stratégia legutóbbi trendjeiről, az AstraZeneca pedig az új globális NCAP program potenciális hatásairól tart előadást. A 2018-as konferenciát Európában tartják. Forrás: www.globalfleet.com

CES 2017 – Új technológiák és a flottakezelők

17_febr_hirek_kep4A Las Vegasban, 2017. január 5-8 között lezajlott elektronikai show-n (CES 2017) a flottakezelők is képet alkothattak arról, hogy az új technológiák mennyire megváltoztatják majd az ő szerepüket is. A seregszemlén 150 ország 3800 kiállítója vonultatja fel megoldásait mintegy kétszázezer látogatónak. A gépkocsigyártók a legfrissebb technológiával felszerelt autóikat mutatták be. Az autóipar képviselői egyre nagyobb hangsúllyal vannak jelen, ami érthető, hisz az autógyárak ugyancsak élen járnak a technológiai innovációk terén. Idén az autonóm és fél-autonóm járművek álltak a középpontban. Az élenjáró technológiák jelentős potenciállal rendelkeznek, hogy a forradalmasítsák azt a folyamatot is, amelynek során egy cég alkalmazottai kiválasztják a következő céges autójukat. Új lehetőségeket kínál a technológia arra is, ahogyan az alkalmazottak monitorozhatók vezetés közben. E technológiák összetettsége azonban jelentősen bonyolultabbá teheti azt a „kulcsátadási” procedúrát, amelynek során az alkalmazott átveszi az új céges autót. A BMW csoport egy olyan új, a virtuális valóságot mutató headset-et fejlesztett ki, amely lehetővé teszi a potenciális vásárlónak, hogy valós méretben, virtuálisan felfedezze, milyen is lenne bent ülni a vágyott új autóban. Az érdeklődő kinyithatja a csomagtartót, az ajtókat, de be is ülhet virtuálisan, hogy szemrevételezze az autó belsejét is. Andrea Castronovo, a BMW csoport eladásokért felelős alelnöke elmondta, hogy az új headset tesztelésekor valóban látták az embereket, ahogy meghajolnak, amint beülnek, nehogy beverjék a fejüket a gépkocsitetőbe. Ha a vágyott autó nem hozzáférhető a helyszínen, akkor ez a fajta vizualizáció a legjobb megoldás. A BMWi Visualiser az elsőként képes egy ilyen interaktív megjelenítésre. A jövőben könnyen lehet, hogy a flottamenedzser irodája tele lesz ilyen berendezésekkel, ami lehetővé teszi, hogy a cégautó potenciális vezetői, ha virtuálisan is, de már megnézhessék következő cégautójukat, mielőtt meghoznák a döntést a vételről, vagy a lízingről. A kiállításon a Hyundai japán autógyártó egy olyan új autókoncepciót mutatott be, amelyben a gépjárműbe beépített számos szenzor képes monitorozni a vezető fizikai és mentális állapotát az út során. Figyelemmel kíséri többek között a vezető testtartását, a levegővételek hosszát és mélységét, a pulzusszámot az esetleges stressz jelzésére, de követi a szemmozgásokat is. Arcfelismerő rendszere révén pedig érzékeli a sofőr emocionális állapotát és éberségét. Ezen információk révén jelentősen növelhető a vezetés biztonsága, ami igencsak fontos a vállalatok számára. Az autonóm vagy fél-autonóm járművek megjelenése, és e járművek bonyolultsága viszont újabb megoldandó feladatok elé állítja a flottakezelőket. Korábban egy jármű átadása nem vett túl sok időt igénybe. Manapság a sofőrnek több idő kell például ahhoz, hogy megértse, mikor támaszkodhat az automata biztonsági rendszerekre és mikor kell magának átvennie az ellenőrzést a gépkocsi felett. A gyártók még nincsenek azon a ponton, hogy tudják, az autonóm járművek miként reagálnak a váratlan szituációkra. A Nissan új, SAM-nek (Seamless Autonomous Mobility System) keresztelt rendszerének újdonsága abban áll, hogy képes azonosítani azokat a helyzeteket, amikor az önvezető autó már nem tudja biztonságosan továbbvezetni a járművet, például, ha a rendőr kézjellel irányítja a forgalmat, adott esetben a közlekedési lámpák jelzésével ellentétesen, vagy például az emberi ítélő képesség sem helyettesíthető annak a cselekvéssornak a megfejtésében, amelyet egy gyalogos vagy egy másik vezető tesz. Ilyen esetben a SAM megállítja a járművet és segítséget kér egy „irányító központban” működő mobilitási menedzsertől. Kérdés, hogy ki működteti majd ezeket a központokat. forrás: www.globalfleet.com

Előző

Kupé a családnak - Renault Megane GrandCoupe

Következő

Sáfrány: A vörös arany