0
Shares
Pinterest Google+

A norvégok leginkább elektromos autót vesznek

Norvégiában a márciusban eladott új autók 58 százaléka tisztán elektromos volt – közölte a norvég közlekedésügyi szervezet (NRF). A NRF kimutatása szerint tavaly rekordot döntött az elektromos autók aránya az értékesítésben, 31,2 százalékkal. Az arány 2017-ben 20,8 százalék, 2013-ban pedig még csak 5,5 százalék volt. Az észak-európai országban az elektromos autók tulajdonosai számos adó- és díjkedvezményt élveznek, mentesülnek például az autópályadíj és a parkolási díj megfizetése alól. A skandináv országban a tervek szerint 2025-re megszűnik a fosszilis üzemanyag-meghajtású új autók értékesítése. Ami az évente eladott elektromos autók abszolút számát illeti egymillió autóval messze Kína vezet. Az új autókon belüli részarányt tekintve viszont Norvégia viszi a prímet. A lista élén további olyan északi országok állnak, mint Izland, Svédország, Finnország, majd Hollandia. Ezután következik Kína megelőzve többek között Svájcot, Ausztriát, az Egyesült Királyságot, az Egyesült Államokat és Németországot. A baden-württembergi Napenergia- és Hidrogénkutatási Központ (ZSW) aktuális kimutatása alapján is az e-autó piac legnagyobb növekedési motorja Kína és az Amerikai Egyesült Államok. Az ázsiai országban jelenleg 2,6 millió elektromos jármű fut az utakon, míg az USA-ban 1,1 millió. A harmadik helyen Norvégia, a negyediken Japán áll. A skandináv országban 298 210, míg a „felkelő nap” országában 246 390 elektromos autó rója az utakon. A gyártók rangsorában a kínai Tesla-ként is emlegett autógyártó, a BYD áll az első helyen 517 230 eladott elektromos gépkocsival, a második a Tesla 500 390 darab, míg a harmadik a Nissan 379 910 darab értékesített járművel. A Top10-be bekerült a BAIC, a BMW, a General Motors, a Volkswagen, a Mitsubishi, a SAIC és a Toyota is.
forrás: www.fleeteurope.com, www.mti.hu, www.portfolio.hu

Közel 24.000 hibrid licencet tett ingyenessé a Toyota

A világ vezető környezetbarát hibrid elektromos autógyártója, a Toyota bejelentette, hogy közel 24.000 a hibrid hajtással kapcsolatos szabadalmat oszt meg ingyen a versenytársaival. Emellett a járműgyártók számára műszaki támogatás is rendelkezésre áll. A Toyota nem először oszt meg ingyenesen csúcstechnológiát a versenytársakkal a globális klímacélok teljesítése érdekében: a világ legzöldebbjének és leginnovatívabbjának tartott japán autógyártó korábban közel 5700, az abszolút zöld hidrogén üzemanyagcellás hajtással kapcsolatos licencet tett térítésmentesen elérhetővé. A Toyota a bejelentés értelmében közel 24.000, elektromos járművekkel kapcsolatos szabadalmára jogdíjmentes használatot engedélyez. Emellett díjazás ellenében támogatást nyújt olyan más, elektromos járműveket fejlesztő és forgalmazó járműgyártóknak, amelyek Toyota gyártmányú motorokat, akkumulátorokat, PCU-kat, motorvezérléseket és más elektromos járműtechnológiákat használnak hajtásláncuk részeként. A vállalat célja, hogy az elektromos járművekkel kapcsolatos jogdíjmentes szabadalmak és a műszaki támogatás révén gyorsítsa az elektromos járművek elterjedését, és ezáltal segítse a kormányokat, az autógyártókat és az országokat klímaváltozással kapcsolatos céljaik elérésében. A Toyota önmaga számára is ambiciózus környezetvédelmi célokat fogalmazott meg: 2025-re a vállalat egyetlen olyan autót sem kínál majd, amely ne lenne elérhető valamilyen részben vagy teljesen elektromos hajtással (hibrid elektromos, plug-in hibrid elektromos, akkumulátoros elektromos vagy hidrogén üzemanyagcellás elektromos). 2030-ra már minimum évi 1 millió zéró károsanyagkibocsátású (akkumulátoros elektromos és hidrogén üzemanyagcellás elektromos) autó értékesítését tervezi. 2050-re pedig globális eladásainak 100%-át teszi ki majd a zéró emissziójú járművek. „Rendkívül sokan keresnek meg minket elektromos járműfejlesztéssel kapcsolatban. Olyan cégekről van szó, amelyek felismerték a hibrid és elektromos technológia népszerűsítésének szükségességét. Ezért úgy gondoljuk, eljött az együttműködés ideje – mondta a történelmi bejelentés kapcsán Shigeki Terashi, a vállalat alelnöke. A jogdíjmentes szabadalmak olyan fejlett technológiákra vonatkoznak, amelyeket elektromos, leginkább hibrid (HEV) járművekben alkalmaznak. Olyan megoldásokra, amelyek egyrészt segítettek a Toyotának növelni az autók teljesítményét, másrészt csökkenteni a hajtásláncok méretét és költségét. Mindent összevetve a Toyota körülbelül 23.740 szabadalmat kínál fel. Az engedélyezés azonnali hatállyal érvénybe lép, és 2030 végéig tart. Az ezzel kapcsolatos szerződések kiállításához a Toyotával kell felvenni a kapcsolatot, hogy részleteiben is kidolgozhassák a licencek általános szerződési feltételeit. A Toyota által kínált költségtérítéses műszaki támogatás az elektromos járműrendszerek áttekintését, vezérlési útmutatókat és részletes beállítási magyarázatok tartalmaz a rendszereket alkalmazó járművekkel kapcsolatban. A Toyota által felkínált útmutatás segít jó eredményeket elérni más autógyárak számára az általuk fejlesztett járművek üzemanyag-takarékossága, teljesítménye és zajszintje szempontjából. Ez a szolgáltatás szerződéses alapon fog működni. A jogdíjmentes szabadalmak és a műszaki támogatás által a Toyota lehetőséget lát arra, hogy világszinten ösztönözze az elektromos járművek fejlesztését és piaci bevezetését. Ez a vállalat vezetésének régóta fontos célkitűzése, ami azon a meggyőződésen alapul, hogy a környezettudatos járművek hozzájárulnak a klímaváltozás elleni harchoz, és csak ezeknek a járműveknek az elterjedése csökkentheti a CO2-kibocsátást.
forrás: www.toyota.com

Jól vizsgázott és már webes felületen is elérhető az e-kárbejelentő!

Folytatódik a digitális kárbejelentő fejlesztése, amely jelenleg kategóriájában Magyarország egyik legnépszerűbb applikációjává nőtte ki magát – közölte a Magyar Biztosítók Szövetsége (MABISZ). Néhány hete webes felületen – így akár a telefon böngészőjével, laptopon, tableten vagy asztali számítógépen – is kitölthető a MABISZ digitális kárbejelentője. Az eddig csak androidos, illetve iOS platformon működő alkalmazást január 8-i indulása óta már 173 ezren töltötték le. A biztosítótársaságokhoz ezen a módon elküldött kárbejelentések száma pedig már meghaladja az 1200-at. Februárban, az indulást követő első teljes hónapban 570-en használták kárbejelentésre az alkalmazást, miközben a kötelező gépjármű felelősségbiztosítási piacon résztvevő tizenhárom társasághoz 16027 kárbejelentés érkezett ebben az időszakban. Remélhető, hogy az elkövetkező hónapokban egyre növekszik majd az arány, hiszen a digitális kárbejelentő gyorsabb, kényelmesebb ügyintézést tesz lehetővé, mint a hagyományos, papír alapú, kék-sárga nyomtatvány. Az eddigi tapasztalatok szerint a legtöbben húsz-huszonöt perc, vagy annál rövidebb idő alatt töltik ki mobiltelefonjukon az E-kárbejelentőt. A minél gyorsabb ügyintézést segíti, hogy az ekar.hu oldalon – ahonnan az applikáció közvetlenül letölthető a Google Play-ből, illetve az App Store-ból, sőt most már a webes alkalmazás is elindítható innen – már található egy demo változat is. Ezen mindenki stresszmentesen végigmehet a kitöltésen, eljutva így egészen a Beküldés gombig. Éles helyzetben, a mobiltelefonunkra letöltött, vagy a webes felületen kitöltött digitális kárbejelentőt ennek a gombnak a megnyomásával tudjuk beküldeni a rendszerbe, már a baleset helyszínéről elindítva ezzel a kárügyintézés folyamatát. A bejelentést követően a rendszer e-mailben küld egy visszajelzést minden érintettnek, mellékelve a kitöltött pdf. formátumú kárbejelentőt és a csatolt képeket. Az E-kárbejelentő alkalmazás segítségével kitöltött kárbejelentést a MABISZ a felelősként megjelölt fél biztosítója részére, – ha vitatott a felelősség, mindkét érintett biztosító részére – megküldi. Ha ezek után a bejelentő felek 72 órán belül nem kapnak visszajelzést az érintett biztosítótól, úgy ennek tényét a biztosító részére haladéktalanul jelezni kell, a bejelentő készülékén elmentett bejelentés hagyományos módon történő továbbításával. A magas letöltésszám ellenére a problémamentes felhasználók aránya továbbra is kilencvenkilenc százalék feletti. Az alkalmazás a telepítés előtt ellenőrzi, hogy a telefonkészülék operációs rendszere képes-e annak futtatására. Amennyiben nem, a telepítést nem végzi el és “Az eszköz nem kompatibilis ezzel a verzióval” üzenet jelenik meg a készüléken. Ez esetben frissíteni kell a telefon operációs rendszerét. Egyre több biztosító kezdte már meg a QR kódok kiküldését ügyfeleinek, illetve helyezi el azokat az új szerződések megkötésekor a biztosítási dokumentumokon (pl.: díjigazolás, zöldkártya). A QR-kód egy kétdimenziós vonalkód, amely a szerződő és a biztosított gépjármű legfontosabb adatait tartalmazza egyszerűen beolvasható formában. Célja a kitöltési folyamat meggyorsítása, de a kárbejelentés ennek hiányában kézi adatbevitellel is megtehető. Az alkalmazás és a webes felület jelenleg két, Magyarországon biztosított gépjárművet érintő káresemény bejelentésére használható. Többes baleset esetén párosával lehet kitölteni. A papíralapú, kék-sárga nyomtatványt pedig továbbra is mindenki szabadon választhatja a balesetek bejelentéséhez. Azokban az esetekben, amelyekben az E-kárbejelentő alkalmazás valamilyen okból nem használható (pl. külföldi vagy biztosítatlan gépjármű esetén), továbbra is a hagyományos kék-sárga nyomtatványra lesz szükség. Az alkalmazás egyelőre nem használható casco károk rögzítésére.
forrás: www.mabisz.hu

2022-től új járműbiztonsági technológiák lesznek kötelezők az EU-ban

Az EU intézményei ideiglenes politikai megállapodásra jutottak az általános járműbiztonsági rendelet felülvizsgálatáról. Az utasok, a gyalogosok és a kerékpárosok védelme érdekében 2022-től új biztonsági technológiákat lesz kötelező alkalmazni az európai járművekben. A piacon már beszerezhető új műszaki megoldások segíthetik a közútjainkon bekövetkező, 90%-ban emberi hibából eredő végzetes és sérüléses balesetek számának csökkentését. Az Európai Bizottság 2018 májusában tett javaslatot egyes járműbiztonsági rendszerek kötelezővé tételére, köztük olyanokéra, amelyek csökkentik a tehergépjárművek és az autóbuszok esetében a veszélyes holtteret, vagy figyelmeztetik a járművezetőt, ha lankad vagy elkalandozik a figyelme. A korszerű járműbiztonsági elemek segíteni fogják a balesetek visszaszorítását, elősegítik a mobilitás összekapcsoltabbá és automatizáltabbá válását, és világviszonylatban előnyös helyzetbe hozzák az európai gépjárműipart az innováció és a versenyképesség területén. Évente mintegy 25 000 ember hal meg közútjainkon – emlékeztetett Elżbieta Bieńkowska a belső piacért, valamint az ipar-, a vállalkozás- és a kkv-politikáért felelős uniós biztos. A balesetek túlnyomó többségét emberi hiba okozza. Módunkban áll változtatni ezen, és kötelességünk is így tenni – mutatott rá. A kötelezővé tett új fejlett biztonsági elemektől ugyanolyan hatást várhatunk, mint annak idején a biztonsági öv bevezetésétől. A legtöbb új technológia már létezik, főként a felső kategóriás autókban. Most mindenki biztonsága javulni fog, és egyúttal felkészülünk a jövő összekapcsolt és automatizált mobilitására is Az újonnan kötelezővé tett biztonsági elemek közé tartozik többek között a személygépkocsik, a könnyű haszongépjárművek, a tehergépjárművek és az autóbuszok esetében: a járművezető figyelmeztetése álmosság és figyelemelterelődés esetén (például vezetés közbeni mobiltelefonozás); az intelligens sebességszabályozás; a tolatásbiztonság növelése kamerákkal és érzékelőkkel; valamint a baleseti adatrögzítő („feketedoboz”) megléte. A személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében a sávtartássegítés; fejlett vészfékező rendszer; töréstesztek alapján továbbfejlesztett biztonsági övek válnak kötelezővé. Az Európai Bizottság várakozásai szerint a javasolt intézkedések segítségével 2038-ig több mint 25 000 emberélet lesz megmenthető és legalább 140 000 súlyos sérülés lesz elkerülhető. Ez hozzájárul majd az EU hosszú távú céljának eléréséhez, vagyis ahhoz, hogy 2050-re a nulla közelébe kerüljön a halálos kimenetelű és a súlyos sérüléssel járó balesetek száma („Vision Zero”). Az új, fejlett biztonsági elemek amellett, hogy védelmet nyújtanak az emberek számára az európai közutakon, segíteni fogják, hogy a járművezetők megbarátkozzanak az új gépjárművezetés-támogató rendszerekkel. Az automatizáltság fokozása hatalmas lehetőségeket rejt magában az emberi hibák ellensúlyozására, miközben az idősek és a mozgásukban korlátozott személyek mobilitását is segíti. Egyúttal nő az automatizált járművek elfogadottsága és a beléjük vetett bizalom, ami előbbre viszi az önvezető gépjárművekre való áttérés ügyét. Az Európai Parlament, a Tanács és a Bizottság háromoldalú egyeztetésein elért politikai megállapodást most hivatalosan is jóvá kell hagynia az Európai Parlamentnek és a Tanácsnak. Az új biztonsági elemeket 2022-től kell kötelezően alkalmazni a járművekben, kivéve a tehergépjárművek és az autóbuszok esetében a közvetlen látóteret növelő rendszereket, illetve a személygépkocsik és a könnyű haszongépjárművek esetében a fej ütközési tartományának megnövelésére vonatkozó előírásokat, amelyek a szükséges áttervezés miatt csak később lesznek kötelezőek.
forrás: www.biztosításiszemle.hu

Átlátható árak az uniós autókölcsönzésben

Az Európai Bizottság és az uniós fogyasztóvédelmi hatóságok felhívását követően az autókölcsönzési ágazat öt vezető vállalata – az Avis, a Europcar, az Enterprise, a Hertz és a Sixt – megváltoztatta az autókölcsönzés árainak feltüntetési módját. Ennek köszönhetően azok teljes mértékben átláthatóvá válnak a fogyasztók számára. A nagyobb átláthatóságot célzó változtatásokban lényegében az európai lízingszövetség, a kontinens autókölcsönzőit és lízingtársaságait tömörítő Leaseeurope autóbérlésre vonatkozó ajánlásait és irányelveit vették alapul. A Leaseurope két éven át tökéletesítette a bérléssel kapcsolatos alapelveket és folyamatosan egyeztette azokat az Európai Bizottság képviselőivel. Az Európai Bizottság ezzel elismerte azokat a javító szándékú módosításokat, amelyeket az egész ágazat érdekében tettünk – kommentálta a bejelentést Richard Knubben a Leaseurope vezérigazgató-helyettese. Egyelőre még nem minden érintett vállalat hajtotta végre az összes kötelezettségvállalást, hogy teljesen megfeleljenek az uniós fogyasztóvédelmi törvényeknek. Az Európai Bizottság ma közzétett értékelése szerint az Enterprise és a Sixt mostanra minden szükséges változtatást végrehajtott, az Avis 2019 májusáig vállalta mindezt, az Europcar – amelynek már a Goldcar is része – a fennmaradó módosításokat 2019 júniusáig fogja végrehajtani. A Hertz azt ígérte, hogy az összes szükséges változtatást legkésőbb 2020 első negyedévéig meg fogja valósítani. Vìra Jourová, a jogérvényesülésért, a fogyasztópolitikáért és a nemek közötti esélyegyenlőségért felelős biztos szerint a számla rendezésekor nem fogja többé kellemetlen meglepetés érni a fogyasztókat, ha autót kölcsönöznek. A vállalatok kötelezettséget vállaltak minden díj és járulákos költség feltüntetése a teljes foglalási árban, a fogyasztók számára a weboldalon elsődlegesen feltüntetett ár pedig megegyezik a végső kifizetendő árral. Ennek a díjnak minden további költséget tartalmaznia kell, beleértve bizonyos üzemanyagdíjakat, repülőtéri díjakat, a „fiatal járművezető pótdíját” vagy az „egyirányú autóbérlés” díját, ha a visszavitel helye eltér a felvételi helytől. Vállalták a legfontosabb bérlési szolgáltatások egyértelmű leírását az általános szerződési feltételekben minden uniós tagország nemzeti nyelvén. A cél, hogy a fogyasztók ne kapjanak pontatlan vagy félrevezető információkat a kölcsönzés főbb jellemzőiről, például a megtett kilométerekről, az üzemanyaggal és a törléssel kapcsolatos feltételekről, a letéti követelményekről stb. Az árajánlatban egyértelműen fel kell tüntetni a választható extra szolgáltatások árát és részleteit, különösen az egyes mentesülési lehetőségeket, amelyek alapján csökken a kár esetén fizetendő összeg. Továbbá világosan fel kell tüntetni, hogy a bérleti alapdíjba milyen kártérítési tételek tartoznak bele, és főként azt, hogy a gépjárművezetőnek mit kell még kifizetnie. A megállapodás előtt a fogyasztónak azt is a tudomására kell hozni, hogy az ár tartalmaz-e további balesetbiztosítási vagy önrészcsökkentő biztosítási tételeket. Ha a vállalatok nem teljesítik kötelezettségeiket, a fogyasztóvédelmi hatóságok dönthetnek úgy, hogy végrehajtási intézkedésekhez folyamodnak.
forrás: www.biztosításiszemle.hu

Előző

Car remains primary means of commuting in Western Europe

Következő

THE NORWEGIANS PREFER ELECTRIC CARS, Digital accident statment on web as well, Commission applies Leaseurope standards