0
Shares
Pinterest Google+

Nőtt az eladott autók száma júliusban

Azt követően, hogy hosszú idő után júniusban valamivel csökkentek az újautó-eladások a magyar piacon, júliusban újra több, összesen15 284 új személyautót helyeztek forgalomba. Mínusz 4,4 %, azaz 13 577 darab új autó – így zárult a június. Bár az elemzők már fordulatról beszéltek, júliusban szerencsére mégis 27 százalékkal több új autót értékesítettek, mint egy évvel korábban. Az év első hét hónapjában, összesen 89 830 új gépkocsit adtak el, ami 9 százalékos növekedés az előző év azonos időszakához képest – közölte a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE). Az első félévi értékesítési számok nagyon közel vannak az MGE időarányos növekedési várakozásához, így az év végére várt értékesítési volumen reálisnak, sőt inkább túlteljesíthetőnek látszik. A közlemény szerint a tisztán elektromos gépkocsik forgalomba helyezése kis mennyiség mellett növekszik. A felvevőpiac egyelőre korlátozott, és alatta marad az év eleji várakozásnak. Ugyan a töltőhálózat lassan fejlődik, sok esetben az otthoni és a munkahelyi töltés is megoldott, de az e-autók beszerzési ára továbbra is igen magas. A szervezet szerint továbbra is foglalkozni kell a Magyarországra beáramló használt autók korösszetételével és azzal, hogy a Nyugat-Európában levetett és szubvencióval cserélt korszerűtlen dízel és benzines autók ne árasszák el Magyarországot. Júliusban 2283 új kishaszongépjármű került forgalomba, 23 százalékkal több, mint tavaly júliusban. Az első hét hónapban 22 százalékkal nőtt az új kishaszongépjárművek eladása az előző év azonos időszakához képest, 15 185 járművet helyeztek forgalomba. Az egyesület szerint bár a kishaszongépjármű piac emelkedést mutatott, de időarányosan némileg elmarad az előrejelzéstől. Továbbra is szükségesnek tartják és szorgalmazzák a vegyeshasználatú kishaszongépjármű kategória újbóli bevezetését. Júliusban 237 új nagyhaszongépjármű került forgalomba 50 százalékkal kevesebb, mint egy évvel korábban, az idei első hét hónapban pedig 3716, ami 4 százalékos csökkenés az előző év azonos időszakához képest. Az új autóbuszok eladása júliusban 87 százalékkal marad el az előző év azonos időszakától, 5 új autóbuszt helyeztek forgalomban júliusban, az első hét hónapban pedig 348-at, ami 12 százalékkal marad el a bázis időszaktól. Júliusban 504 új motorkerékpár került forgalomba, 62 százalékkal több az egy évvel korábbinál, az első hét hónapban 2903 új motorkerékpárt adtak el, ami 39 százalékos növekedés a tavalyi azonos időszakhoz képest.
forrás: www.mti.hu

Napi 2 milliárd felett jár a lízingpiac

Az első félévben – hétvégékkel együtt – napi átlagban 2,1 milliárd forintot helyeztek ki a lízingcégek, így a finanszírozott összeg 375 milliárd forintot tett ki. Ez 14 százalékos növekedésnek felel meg éves összevetésben és hosszú idő óta a legmagasabb érték – közölte a Magyar Lízingszövetség. A lízingpiacon belül a gépeknél volt kiugró eredmény, ebben a szegmensben 35 százalékkal nőtt a finanszírozott összeg, de a járműfinanszírozás is két számjegyű bővülés mutatott. Emellett az MNB kedvezményes programjában, az NHP Fixben is jól szerepeltek a lízingkonstrukciók. A Magyar Lízingszövetség szerint a második félévben is emelkedőn marad a piac, az év egészében minimum 10 százalékos bővülés lehet. Újabb eredményes félévet zárt tehát a magyarországi lízingpiac. Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára kiemelte: „Tempós bővülés látható a féléves számokból és az első negyedévhez képest gyorsult a növekedés üteme. Ráadásul előzetesen 10 százalékos bővüléssel számoltunk, ezt lényegesen túlszárnyalta a piac.” Hozzátette: a lízingkonstrukciók jól szerepelte a Magyar Nemzeti Bank kis- és középvállalkozásoknak szánt programjában: az NHP Fixben megkötött tranzakciók 44 százalékát a lízingügyletek adták. Az összkép tehát kedvező, a teljes lízingpiac növekedéséhez pedig szinte minden szegmens hozzájárult. A személy- és kisteherautóknál a finanszírozott összeg 11 %-kal 132 milliárd forintra nőtt. „A növekedésben az újautó-finanszírozás játszotta a főszerepet 12 százalékos bővüléssel, ami jócskán meghaladja az újautó-eladásoknál látott 7,5 százalékos bővülést” – fogalmazott Tóth Zoltán. A szakember ugyanakkor felhívta a figyelmet arra, hogy 2018-ban a magánszemélyek finanszírozásában volt látható a legdinamikusabb növekedés, ez 2019-re megállt. Ebben az évben ismét a céges autók és a kishaszongépjárművek finanszírozása volt a fókuszban. „Az eddigi növekedés látványos, ám fontos, hogy a károsanyag-kibocsátási előírások változása miatt várhatóak piaci zavarok, ezek pedig fékezhetik a jövőbeni növekedést, mind az autó-, mind a lízingpiacon” – figyelmeztetett a Magyar Lízingszövetség főtitkára. Visszafogottabb volt a növekedés a szintén komoly piacnak számító tehergépjárművek, nagyhaszongépjárművek terén. Itt az eladások is csak mintegy 2 százalékkal emelkedtek, míg a lízingcégek 5 százalékkal többet tudtak kihelyezni, mint a tavalyi évben.  Az átlag feletti bővülés következett be a flottapiacon, a kihelyezett összeg 16 százalékkal 46,5 milliárd forintra ugrott. A mezőgazdasági gépeknél a finanszírozott összeg 45,2 milliárd forintot tett ki, ez pedig 15 százalékos emelkedésnek felel meg. „A Magyar Lízingszövetség értékelésében kiemeli, hogy az építőipari növekedés a lízingpiacon is nagyon jól látható. Ugyanis az építőgépeket 14,5 milliárd forintértékben finanszírozták a lízingcégek, ez pedig 29 százalékos emelkedést jelent. A termelőgépeknél, berendezéseknél a tavalyi megtorpanás után ismét bővülés volt tapasztalható: 35 százalékkal 36 milliárd forintra nőtt a finanszírozott összeg, ennél nagyobb összegre legutóbb 2012 első félévében volt példa.
forrás: www.lizingszovetség.hu

Az EU újautó piaca csökkent az első félévben

Az Európai Autógyártók Szövetségének (ACEA) legfrissebb jelentése szerint az EU újautó piaca 2019 első félévében 3,1%-kal csökkent az előző év azonos időszakához képest. 2019 első félévében az Európai Unióban összesen 8,2 millió járművet regisztráltak az év első hat hónapjában. Németország kivételével (+0,5%) az EU legnagyobb piacain eddig enyhe visszaesés volt tapasztalható. Magyarország az első félévben tapasztalható 5,4%-os növekedéssel az EU harmadik legdinamikusabban bővülő piaca volt: a kimagaslóan jól teljesítő litván (47,1%-os növekedés) és román (+19,2%) piacot leszámítva a legtöbb piacon csökkenés volt megfigyelhető. Mindössze négy autógyártó volt, amely az enyhén visszaeső európai piacon növelni tudta értékesítéseit, ezek egyike volt a Lexus prémium márkát is jegyző Toyota, amely 399.256 új autó (372.654 Toyota és 26.602 Lexus) értékesítésével, 0,3%-os növekedést ért el. Ezzel a japán autógyártó 0,2 százalékponttal, 4,9%-ra növelte piaci részesedését az EU újautó piacán. A Toyota és prémium márkája, a Lexus EU-n belüli értékesítéseinek több mint 50%-át tették ki a környezetbarát öntöltő hibrid elektromos modellek.
forrás: www.toyota.com

Cseh autóipari visszaesés

Másfél százalékkal 747 ezerre esett vissza az első fél évben éves összehasonlításban a személygépkocsi-gyártás Csehországban – közölte a cseh autóipari szövetség. A három nagy csehországi autógyár közül a Skoda és a Hyundai kevesebb autót gyártottak, míg a Peugeut, Citroen és Toyota kiskocsikat gyártó TPCA valamivel többet. A Skoda Auto gyár, amely a csehországi személygépkocsi-gyártás majdnem kétharmadát adja, az első hat hónapban 470 ezer autót gyártott, 1,5 százalékkal kevesebbet, mint 2018 azonos időszakában. A dél-koreai Hyundai 160 ezer autó gyártott, ami 6,3 százalékos visszaesés. A Prágától keletre lévő Kolínban működő francia-japán TPCA 117 ezer autója viszont 5,9 százalékos növekedést ért el. Az év első negyedében a termelés csökkenése 3,8 százalékos volt, ami azt jelenti, hogy a második negyedévben kissé megélénkült a termelés – mutatott rá az autóipari szövetség közleménye. A Csehországban gyártott személygépkocsik 93 százaléka külföldi piacokon kel el, ezért a cseheket nagyon érzékenyen érinti a kereslet általános csökkenése az Európai Unió tagállamaiban – áll a közleményben. A csehországi eladások 7,9 százalékkal csökkentek. Az autóbuszgyártás viszont 6,6 százalékkal, a motorkerékpárgyártás pedig 20 százalékkal emelkedett az első fél évben.
forrás: www.mti.hu

Az Aumann gépgyártó is visszaeséssel számol

Egyre több vállalat érzi a gyengülő autóipari konjunktúra hatásait. Az egyik legújabb példa az Aumann gépgyártó, amely közzétette a folyó üzleti évre vonatkozó előrejelzéseit. Az Aumann gépgyártó 240-260 millió euró (79-85 milliárd forint) üzleti forgalommal számol. A mostani előre jelzett eredménycél 20%-kal marad el a konszern által becsülttől. A korrigált működési eredmény szempontjából a vállalat több mint 40%-kal marad el az elvárttól. Az előrejelzésben meghatározott összeg nyugtalanító az iparági felügyelet szerint. Az Aumann többek között autóipari gépeket és elektromos motorok gyártásához kapcsolódó termékeket gyárt. A konszernt hátrányosan érinti a visszaeső járműforgalom és az autóiparban jelenlévő egyre nagyobb bizonytalanság. A vállalat részvényei a bejelentést követően 17 százalékponttal estek vissza a tőzsdén. Eddig azt tervezte a cég, hogy a tavalyi 290,8 millió eurós (95 milliárd forintos) forgalmát idén növeli majd. A működési eredmény is módosították s ez is csalódást okozott a befektetőknek. Legjobb esetben is csak 22 millió eurós (7,2 milliárd forintot) profitot érhetnek majd el. A vállalat eredetileg túl akarta szárnyalni a 2018-as 29,3 millió eurót (9,6 milliárd forintot). A befektetési visszaesés, illetve a gyártóknál és beszállítóknál jelenlevő költségvetési fegyelem a 2019-es pénzügyi évben negatív hatással járhat. Az Aumann azt feltételezi, hogy a negatív befolyásoló tényezők a folyó pénzügyi év vége után is megmaradnak. A szakértők szerint a további kilátások sem jók. Nem várható a kereslet tartós növekedése – közölte Christian Glowa, a Hauck & Aufhäuser magánbank elemzője. A közelmúltban számos vállalat, köztük a BASF, vagy a kenőanyagokat gyártó Fuchs Petrolub vegyipari cég is rosszabb üzleti eredményekre figyelmeztettek.
forrás: www.aotopro.hu, www.aumann.com

Együttműködésbe kezd a Toyota és a világelső akkumulátorgyártó, a CATL

A világ vezető akkumulátorgyártójaként ismert CATL (Contemporary Amperex Technology Limited) és a Toyota japán autógyártó átfogó partnerségre lép az új energiával működő járművek akkumulátorai kapcsán. Az akkumulátorok és elektromos járművek fejlesztése során kidolgozott technológiákat érintő megállapodás nem csupán az akkumulátorok beszállítására érvényes, hanem azok továbbfejlesztésére is. Emellett a két vállalat tárgyalásokat kezdett számos témában, köztük az akkumulátorok beszállításával, a jelenlegi cellatechnológia továbbfejlesztésével, a termékek minőségének javításával, illetve az akkumulátorok újrahasznosításával kapcsolatban. A CATL a világ első számú akkumulátor-gyártója az elektromos járművek számára. A vállalat az elektromos járművek világszerte egyre gyorsuló elterjedésével számos autógyártó elismerését vívta ki Kínában és külföldön egyaránt. Az elektromos járművek alkalmazásának további elterjesztése érdekében a CATL és a Toyota egyetértenek abban, hogy kulcsfontosságú a folyamatos és stabil akkumulátor-ellátás, de az akkumulátortechnológia továbbfejlesztésére is szükség van. A fenti célok érdekében a két vállalat közös rendszerek létrehozását, illetve konkrét kezdeményezések megvalósítását tervezi. E széles körű együttműködés révén a CATL ötvözi majd akkumulátorgyártási és fejlesztési kapacitásait a Toyota elektromos járműgyártási és akkumulátorfejlesztési kapacitásaival. A közös kapacitások révén a két vállalat olyan elektromos járműveket fejleszt majd, amelyek vonzók lesznek a vásárlók számára, és elősegítik az ilyen autók széles körű elterjedését.
forrás: www.toyota.com

Előző

vakvezető kutyák, Corvette Stingray, Tesla Magyarországon

Következő

Gundel Károly a vendéglátás nagymestere