0
Shares
Pinterest Google+

A DriveNow a BMW 100 %-os leányvállalata

A BMW Group 2018. január végén aláírta a Sixt SE teljes DriveNow-részesedésének kivásárlásáról szóló megállapodást. A 2011 júniusában a Sixt és a BMW által közösen útnak indított, prémium kategóriájú, 50-50 %-ban tulajdonolt autómegosztó szolgáltatás, a DriveNow így a BMW Group 100 % – os tulajdonú leányvállalataként működik tovább. A megállapodást az uniós verseny-felügyeleti hatóságoknak még jóvá kell hagyniuk. Ez várhatóan a második negyedévben történhet meg. A BMW Group vállalati stratégiája alappillérként tekint a személyes mobilitást elősegítő szolgáltatások folyamatos bővítésére – tudatta a német autógyártó sajtóközleménye. A BMW kezében többek között a DriveNow és a ReachNow autómegosztó szolgáltatás, a ChargeNow nemzetközi járműtöltési hálózat, és a ParkNow parkolóhelyekereső öszpontosul. A DriveNow egykézbe kerülésével a BMW Group mobilitási hatékonyságot és hosszú távú fenntarthatóságot célzó ügyfélközpontúságában is újabb fejezet kezdődik. Január elején ráadásul a vállalatcsoport a Parkmobile LLC részesedéseit is megszerezte, amely lépéssel a BMW Group a világ legnagyobb, digitális parkolási szolgáltatásokat is kínáló autógyártójává lépett elő. „A DriveNow elkötelezett munkatársainak és a Sixt SE vállalattal kialakított kiváló együttműködésnek köszönhetően az elmúlt hét évben rendkívüli sikereket értünk el a DriveNow autómegosztó szolgáltatással.

A Sixt SE a jövőben is erős partnerünk marad” – fogalmazott Peter Schwarzenbauer, a BMW AG igazgatótanácsának MINI, Rolls-Royce és BMW Motorrad márkákért, valamint a vállalatcsoport vevőszolgálati részlegéért és digitális üzleti innovációiért felelős tagja. „Célunk, hogy 2025-re százmillió fősre bővítsük a prémium mobilitási szolgáltatásainkat igénybe vevők táborát.  A DriveNow teljes körű irányításával pedig minden lehetőségünk megvan arra, hogy tovább folytassuk szolgáltatásaink stratégia fejlesztését. Az elektromos mobilitás és az autómegosztás területén megszerzett tapasztalataink a jövőben egy nagymértékben automatizált járművezetésre képes, tisztán elektromos meghajtású, tökéletesen hálózatba kapcsolt járműflotta rendszerbe állítását is lehetővé teszi” – tette hozzá. A DriveNow jelenleg már 13 európai nagyvárosban van jelen és több mint egymillió ügyfelet szolgál ki. Járműfottáját több mint 6 ezer Mini és BMW modell alkotja, köztük BMWi3 modellek. 2017-ben a DriveNow felhasználói több mint nyolcmillió kilométert tettek meg csak a flotta elektromos modelljeivel.
forrás: www.fleeteurope.com  www.autosajto.hu, www.mti.hu

A brit autógyártás 3 %-kal esett vissza

weterA brit autógyártás teljesítményének múlt évi 3 %-os visszaesése miatt a brit autóipar képviselői a Brexit ügyében sürgős lépésekre és a tisztánlátás szükségességére szólítottak fel.  Nagy-Britannia EU-ból való kilépése a brit gépjárműexport tíz százalékát veszélyezteti – állítja a szigetországi autóipar érdekeinek képviseletében a Brit Motorgyártók és Kereskedők Szövetsége, a Society of Motor Manufacturers and Traders (SMMT). A legújabb nyilvánosságra került adatok szerint a múlt évben 1 671 166 jármű gördült le a brit autógyárak szerelőszalagairól. Ez ugyan az elmúlt 17 év második legnagyobb kibocsátása, ugyanakkor 3 %-os csökkenést jelent a 2016-os adathoz képest.  Az SMMT a csökkenést a hazai piacra való termelés 9,8 százalékos csökkenésének a számlájára írja. A Nagy-Britanniában gyártott gépjárművek 79,9 %-a kerül exportra: 2017-ben a szigetországból kivitt járművek száma csak 1,1 %-kal volt kisebb az előző évhez képest.  fsdgAz Egyesült Királyságban gyártott autók több mint fele (53 %) az Európai Unióban talál gazdára ezért érhető, hogy az iparág vezetői aggodalmukat fejezték ki a Brexit következményei miatt.  Ugyancsak aggodalomra adnak okot az SMMT azon adatai miszerint a brit autóipari beruházások 2017-ben 33,7 százalékkal estek vissza a 2016-os szinthez képest.  Szerencsére a brit autóipar további fő exportpiacairól pozitív hírek érkeztek.  Japánban 25,4 %-kal, Kínában 19,7 %-kal, nőttek a brit autóeladások, de az USA-ban is 7 %-os volt a növekedés.  Mind a hazai piacon, mind pedig a tengerentúlon nőtt a kereslet a Nagy-Britanniában összeszerelt motorok iránt is.  A motoreladások 6.9 százalékal nőttek, több mint 2.7 milllió egységet adtak el ennek 54,7 %-a személyautókba és tehergépkocsikba került beépítésre világszerte, de elsősorban az Európa Unió területén lévő autógyárakban. A Jaguar Land Rover a legnagyobb brit autógyártóként a múlt évben 532107 gépkocsit szerelt össze, ezt követte a Nissan 495206 járművel, majd a MINI 218885 járművel, a Toyota 144077, míg a Honda 164,160 járművet gyártott. hgMike Hawes, az SMMT első embere kijelentette: sürgősen tisztázni kell a Brexithez kapcsolódó átmeneti szabályokat.  Olyan szabályokra van szükségünk, amelyek meghagyják a jelenlegi előnyeinket, ellenkező esetben az exportunk mintegy tíz százaléka már másnap veszélybe kerül.  Globális versenyben igyekszünk a legjobb kocsikat gyártani, ezért továbbra is vonzanunk kell ide a befektetéseket, hogy ezt a versenyképességet megőrizhessük. Jóllehet a befektetéseket igen gyakran a ciklikusság jellemzi, de az igazság az, hogy most ezek leálltak, emiatt gyors előrelépésre van szükség a kereskedelmi tárgyalásokon, hogy megőrizhesssük a munkehelyeket és ösztönözhessük a növekedést.  A Brexit átmeneti szakasza 2019 márciusában indul és egészen 2020. december 31-ig tart, amikoris Nagy-Britannia elhagyja az Európai Uniót.  Ezen átmeneti időszakra vonatkozóan az SMMT tagvállalatai egy olyan egyezséget szeretnének, amely lényegében garantálja, hogy az üzlet ugyanolyan módon mehessen tovább, mint korábban, egészen addig, amíg az új kereskedelmi megállapodás nem születik meg az Unióval.  Mindez az jelentené, hogy addig Nagy-Britannia az egységes uniós piac és vámunió része marad, és ganciát kap arra is, hogy élvezheti az Uniós Szabadkereskedelmi Egyezmények előnyeit, valamint a harmadik országok és az EU között kötött vámtarifa egyezmények előnyeit is.  Ez azért fontos, mert a brit autóexport 10 % -a olyan országokba megy, mint Dél-Korea, Kanada, Törökország, és a már említett Japán. Ezen harmadik oszágokkal az EU előnyös kereskedelmi megállapodásokat kötött korábban. Az SMMT biztosítékot akar kapni arra nézve is, hogy a Nagy-Britanniában kibocsátott gépjárműtanúsítványok továbbra is érvényben maradhatnak mind belföldön, mind külföldön. Végül szorgalmazzák azt is, hogy az átmeneti időszakban semmiképpen sem lehetnek új vámellenőrzések, eljárások, amelyek amellett, hogy növelnék a költségeket, késedelmet és fennakadásokat okozhatnának a gyártásban.
forrás: www.fleeteurope.com, www.globalfleet.com

Előző

Novitec McLaren, Hyundai Santa Fe, elektromos Corvette

Következő

DriveNow, UK car manufacturing