0
Shares
Pinterest Google+

Átlag fölötti növekedés a flotta-, valamint a személyautó-finanszírozásban

Folytatódott a lendületes fejlődés a magyar lízingpiacon 2019 első háromnegyed évében. A lízingpiaci bővülés elsősorban a különböző gépek, termelőeszközök és az agrárgépek finanszírozásának köszönhető – közölte a Magyar Lízingszövetség. Átlag fölötti volt a növekedés a flotta-, valamint a személy- és kisteherautó-finanszírozás területén is. A kihelyezett összeg az év első kilenc hónapjában 547,4 milliárd forintot tett ki, ami egyrészt többéves rekordot jelent, másrészt az egy évvel korábbi szintet 9,3 százalékkal haladja meg. Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség elnöke az eredményeket kommentálva elmondta, hogy a 9,3 százalékos növekedés ugyan elmarad a 2017-ben elért 18 százalékos, valamint a tavalyi 13 százalékos bővüléstől, de megfelel a Lízingszövetség várakozásainak, az év elején ugyanis 10 százalék körüli növekedéssel számoltak. A magyarországi növekedés pedig bőven felülmúlja az európai lízingpiaci bővülést, ami az első félévben 3,4 százalékos volt. Kiemelkedő bővüléssel zárta az első kilenc hónapot az agrárgép-finanszírozás: a kihelyezett összeg ugyanis 24 százalékkal 74 milliárd forint fölé nőtt, így minden adott ahhoz, hogy ez a részpiac az idén rekordot érjen el. A mezőgazdasági gépek ezzel az eredménnyel a járművek után a komplett lízingpiac második legjelentősebb részpiaca lett – emelte ki az elnök, aki hozzáfűzte, hogy az agrárgépek esetében a jegybanki finanszírozási program, az NHP aránya kiugróan magas, 81 százalékos volt. Az építőipari gépeknél is az ágazat bővülésének megfelelően jelentős növekedés ment végbe: a szeptember végi 20 milliárd feletti finanszírozott összeg 12 százalékkal haladta meg az egy évvel korábbi kihelyezést, sőt, megközelíti a válság előtti szintet. Szintén jelentős, 23 százalékos növekedést ért el az egyéb gépek és berendezések szegmense, ahol így a finanszírozott összeg közel 54 milliárd forintra rúgott, ez pedig már a válság előtti volument jelenti.  Az idei növekedésben az autó- és kisteherautó-finanszírozás jelentős szerepet kapott. Ebben a szegmensben 10 százalékkal közel 198 milliárd forintra nőtt a kihelyezett összeg. A flottafinanszírozás is jól szerepelt, itt a finanszírozott összeg 13 százalékkal közel 66 milliárd forintra nőtt. Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára kiemelte, hogy a járműfinanszírozás, azon belül is az autók kiemelkedő szerepét jelzi, hogy a személygépkocsi-, kisteherautó-, és flottafinanszírozás a teljes kihelyezés közel felét adja.  Az új céges autók és a kishaszongépjárművek voltak a növekedés fő motorjai eddig idén. A finanszírozott összeg 70 százalékát a céges lízingkonstrukciók adták ebben a szegmensben” – tette hozzá. Noha a magánszemélyek részére történő autó-értékesítés és autófinanszírozás az idén megtorpanni látszik, a Magyar Lízingszövetség várakozásai szerint a nagycsaládosok számára elindult program további lökést adhat ennek. Fontos azonban, hogy az utolsó negyedév autófinanszírozási eredményeit jelentősen befolyásolhatják a károsanyag-kibocsátási előírások változása miatti esetlegesen fellépő piaci zavarok. A Magyar Lízingszövetség a legfrissebb adatok fényében arra számít, hogy az idén összességében elérhető az év elején becsült 10 százalék körüli növekedés. A jövőben a lízingpiacon alacsonyabb dinamikájú bővülés várható, a lízingcégek várakozásai szerint a kis- és középvállalkozások beruházási kedve a világgazdasági lassulás miatt várhatóan mérséklődik. Ebben a piaci környezetben viszont akár fel is felértékelődhet a rugalmas és költséghatékony lízingfinanszírozás szerepe.
forrás: www.lizinszovetseg.hu

Minden idők legjobb októberét produkálta az uniós újautó-piac

Szinte minden nagy tagállamban jelentős mértékben nőtt a forgalomba helyezett új gépkocsik száma az elmúlt hónapban. Az Európai Autógyártók Szövetsége (ACEA) azt közölte, hogy éves összevetésben októberben 8,7 százalékkal, 1 177 746-ra emelkedett az eladott új autók száma az EU-ban. Októberben még soha ennyi új autót nem értékesítettek az EU-ban 2009 óta, amióta gyűjtik az adatokat. Októberben a Németországban értékesített új autók száma 12,7 százalékkal, Franciaországban 8,7 százalékkal, Olaszországban 6,7 százalékkal, Spanyolországban pedig 6,3 százalékkal nőtt, ugyanakkor Nagy-Britanniában 6,7 százalékkal csökkent. Az EU tagországaiban 2019 első tíz hónapjában összeségében 12 946 921 új gépkocsit helyeztek üzembe, 0,7 százalékkal kevesebbet, mint a múlt év azonos időszakában. Németország kivételével, ahol 3,4 százalék növekedést jegyeztek fel, az összes többi vezető európai piacon csökkent az új autók regisztrációja: Franciaországban 0,3 százalékkal, Olaszországban 0,8 százalékkal, Spanyolországban 6,3 százalékkal, Nagy-Britanniában pedig 2,9 százalékkal a tavalyi első tíz hónappal összevetve. Az ACEA nyilvántartása szerint Magyarországon októberben tavaly októberhez képest 14 százalékkal, 12 ezer 451-re nőtt a forgalomba állított új autók száma. Az idei első tíz hónapban Magyarországon 127 549 új autót regisztráltak, ami 10,4 százalékos növekedés.
forrás: www.mti.hu

Szigorúbb uniós gépjárműbiztonsági rendelet

Az Európai Unió rendeletet fogadott el a gépjárművek fokozott biztonságáról, továbbá az utasok és a veszélyeztetett úthasználók, például gyalogosok és kerékpárosok védelméről. A cél, hogy jelentős mértékben csökkentsék a halálos kimenetelű közúti balesetek számát – közölte az Európai Unió Tanácsa november elején. Az új szabályok értelmében minden gépjárművet – köztük a tehergépjárműveket, a buszokat, a kisteherautókat és a városi terepjárókat is – számos biztonsági felszerelésekkel kell ellátni. Ezek között szerepelnek intelligens sebességszabályozó rendszerek, indításgátló alkoholszonda (alcolock készülék) beszerelésének előkészítése, a járművezető fáradékonyságának és figyelmének nyomon követésére szolgáló figyelmeztető rendszerek, a járművezető figyelmetlenségét érzékelő fejlett figyelmeztető rendszerek, vészfékjelzések és tolatóradar, valamint úgynevezett eseményadat-rögzítők és pontos abroncsnyomás-ellenőrzést lehetővé tevő rendszerek. A személygépjárművek és a kisteherautók esetében további biztonsági berendezéseket is megkövetelnek majd. Ilyenek lesznek a fejlett vészfékező rendszerek, veszélyhelyzetben működésbe lépő sávtartó rendszerek, nagyobb frontális védelmi zóna, amely a veszélyeztetett úthasználókkal – például gyalogosokkal vagy kerékpárosokkal – való ütközés során képes mérsékelni a sérüléseket.  Az általános előírások és a jelenlegi rendszerek – például a sávelhagyásra figyelmeztető rendszerek és a fejlett vészfékező rendszerek – mellett a tehergépjárműveket és a buszokat olyan módon kell tervezni és gyártani, hogy jelentős mértékben csökkenjenek a jármű körüli holt terek. Olyan rendszerekkel is fel kell szerelni azokat, amelyek képesek felismerni a jármű közvetlen közelében lévő gyalogosokat és kerékpárosokat.  A rendelet egyedi szabályokat vezethet be a hidrogénüzemű járművek és az automatizált járművek számára is. A rendelet általában véve előírja az Európai Bizottság számára, hogy a bekövetkező technikai fejlődés figyelembevétele érdekében aktualizálja az új előírásokat. A rendelkezés egyes elemei esetében az alkalmazást egy később kijelölt időpontban kell megkezdeni, hogy a gépjárműgyártók az új előírásokhoz igazíthassák gyártási folyamataikat – tették hozzá.
forrás: www.mti.hu

Belgiumban is terjeszkedik a MisterGreen

A 2008-ban, Hollandiában alapított és kizárólag elektromos autók lízingbe adásával foglalkozó MisterGreen Electric Lease cég bejelentette, hogy Belgiumra is kiterjeszti tevékenységét. A MisterGreen küldetésének tekinti, hogy felgyorsítsa a vállalatok számára a fenntartható mobilitásra való áttérést, mégpedig azzal, hogy könnyen elérhető és rugalmas finanszírozást kínál a tisztán elektromos meghajtású járművek szegmensében. A holland piacon már 11 éve működő MisterGreen Eletric Lease már jelentős tapasztalatokra tett szert az e-autó lízing területén, és ez a tudás immár kezd megtérülni a cég számára. Az elmúlt két évben a MisterGreen forgalma megkétszereződött. A cég flottájában közel 2 ezer járművet működtet, amelyek nagyrészét Teslák teszik ki. A vállalat arra számít, hogy tartani tudja ezt a növekedési ütemet, és ezért is nyit a szomszédos belga piac felé. A cég vezetése szerint kedvező az időpont az expanzióra, már csak azért is mert a következő hónapokban számos autómárka is várhatóan új e-autó modelleket dob piacra. Belgiumban is egyre inkább az elektromos mobilitásra állnak át és ez a trend megfordíthatatlannak tűnik. Villanyautóval közlekedni kellemesebb, olcsóbb és főként tisztább – jelentette ki Mark Schreurs a MistreGreen Eletric Lease társalapítója és ügyvezető igazgatója. A cég belgiumi országmenedzserévé Frédéric Jacobyt nevezték ki, aki korábban többek között a LeasePlan Belgium sales manageri posztját töltötte be, de volt benelux flottamenedzsere, valamint a Tesla értékesítője, de a Volvo ACB flotta és kereskedelmi igazgatója is. Belgiumban a Mister Green két értékesítési pontot is nyit. Az a tény, hogy csak elektromos autókkal foglalkoznak biztosítja a területen a cég maximális szakértelmét, ami megkönnyíti az ügyfelek számára is a hagyományos meghajtású járművekről a jövő elektromos járműveire való áttérést. A cég további nagy előnye a teljesen papírmentes üzleti modell működtetése. Az ügyfél egy okos telefon segítségével konfigurálhatja a preferenciáinak megfelelő járművet és akár öt percnél is rövidebb idő alatt megkötheti az erre vonatkozó operatív lízingszerződését.
forrás: www.fleeteurope.com

Előző

Miele főzőiskola belépő

Következő

A szaloncukor története