0
Shares
Pinterest Google+

Családi autók – a lízingcégek felkészültek a rohamra

Extra keresletet hoz a magyar újautó-piacra és a lízingcégeknek a nagycsaládosok számára júliustól elérhető, autónként maximum 2,5 millió forintos állami támogatás – közölte a Magyar Lízingszövetség. A kedvezmény elősegítheti, hogy csökkenjen a teljes magyarországi autóflotta 14 évet meghaladó átlagéletkora is. Fontos, hogy az állami támogatás önerőként beszámítható az új autó árába, ugyanakkor a Lízingszövetség felhívja a figyelmet arra, hogy ezeknél az ügyleteknél is hitelképesnek kell lenniük a vásárlóknak a. A lízingcégek felkészültek a várhatóan megnövekedő finanszírozási igények kielégítésére. Július elsejétől a legalább három gyermeket nevelő – az előírt feltételeket teljesítő – családok új vagy korábban bemutatóautóként használt, legfeljebb 1 éves és maximum 2000 kilométert futott legalább hétüléses személyautó vásárlására a vételár felére, de maximum 2,5 millió forint állami támogatást kaphatnak.  Ez új korszakot jelent a hazai autópiacon, mert hasonló nagyságrendű autós támogatásra Magyarországon korábban nem volt példa. Másrészt a kedvezmény extra keresletet hozhat az év első hat hónapjában közel 5 százalékkal bővülő újautó-piacon, ami 74 543 darabos eladást jelentett. Az autófinanszírozásban kulcsszerepet vállaló lízingcégeknél is plusz keresletet eredményezhet a támogatás bevezetése – közölte a Magyar Lízingszövetség. Magyarországon évente a háztartások mintegy 2 %-a vásárol új gépjárművet. Mintegy 175 ezer olyan nagycsaládos magyar háztartás van, amely jogosult a támogatás igénybevételére. A Lízingszövetség arra számít, hogy a támogatás jelentős összege miatt a nagycsaládosok körében jelentősen megnő az autóvásárlási kedv, így könnyen elképzelhető, hogy a több mint 3 évig elérhető támogatási program ideje alatt akár 10 százalékot meghaladó hányaduk dönt vásárlás mellett – emelte ki Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára. Ez csaknem 18 ezer autót jelent, amelynek akár 35-40 százaléka is lízingkonstrukció keretében kerülhet gazdájához. Tóth Zoltán rámutatott: az állami támogatás (főszabályként) vissza nem térítendő és a személygépkocsi-vásárlásnál elönerőként is felhasználható, a teljes vételár kiegyenlítését kedvező zárt végű pénzügyi lízingkonstrukciókkal finanszírozhatják az érintettek. Fontos azonban, hogy a hétüléses új autó vásárlását tervező nagycsaládosoknak teljesíteniük kell a jogszabályok és a lízingcégek által előírt hitelképességi feltételeket, így például a minimális saját erőre és a jövedelemarányos hiteltörlesztési mutatóra vonatkozó előírásokat is – tette hozzá a szakember. A lízingszerződést csak a támogatásra jogosultságot megállapító határozat véglegessé válása után lehet megkötni. Egy autó beszerzése még egy ilyen jelentős állami támogatás mellett is komoly pénzügyi döntés, amit körültekintően kell meghozni. A törlesztőrészlet mellett figyelembe kell venni a gépjármű fenntartási költségeit, így például a megkötni javasolt casco biztosítás díját is a háztartás teherbíró képessége megállapításakor. A támogatást a Magyar Államkincstár az adott autókereskedőnek fizeti ki, így a nagycsaládosoknak azt nem kell megelőlegezniük.  Az állami támogatással megvásárolt hétüléses új autó 3 éven belül csak akkor értékesíthető, ha a támogatás időarányos részét az állam javára visszafizetik, ez lényeges feltétele a kedvezmény igénybevételének. Ugyanez a következménye annak is, ha a lízingszerződés nemfizetés miatt felmondásra kerül.
www.lizingszovetseg.hu

Kevesebb az új autó Ausztriában

Az év első felében 8,8 százalékkal csökkent a forgalomba helyezett új személygépkocsik száma Ausztriában a Statistik Austria kimutatása alapján. Az idei év első hat hónapjában 176 ezer új személygépkocsit helyeztek forgalomba, 17 ezerrel kevesebbet az egy évvel korábbinál. Januárban 11,6 százalék volt az éves csökkenés, februárban 10,6 százalékkal, márciusban 9,7 százalékkal, májusban 6,1 százalékkal, júniusban pedig 14,4 százalékkal kevesebb személygépkocsit helyeztek forgalomba, mint 2018 azonos hónapjában. Kisebb növekedést (0,4 %) csak áprilisban regisztráltak az idén. A benzin üzemű személygépkocsikból 7,9 százalékkal kevesebbet helyeztek forgalomba az idei első félévben, mint tavaly, dízelből pedig 15,3 százalékkal kevesebbet. A benzines autók részaránya 54,7 százalék, a dízeleseké pedig 38,5 százalék volt az idei első félévi forgalomba helyezésekben. A 2018-as éves forgalomba helyezésekben ugyanez a két adat 54 % a dízel üzeműeknél pedig 41,1 s% volt. Az alternatív hajtású autók – az elektromos, földgáz, hibrid-elektromos és hidrogén üzeműeket is beleértve – az idei első félévben 6,9 százalékos részarányt hasítottak ki maguknak a forgalomba helyezett személygépkocsit teljes számából. Szám szerint 12 ezer alternatív hajtású autót helyeztek forgalomba, 41,6 százalékkal többet, mint 2018 első felében. Az alternatív hajtású autók részaránya 4,4 százalék volt 2018 első felében, 4,9 százalék az év egészében és 4,0 százalék 2017-ben.
www.mti.hu

A Toyota Európa közútjain is teszteli önvezető technológiáját

A Toyota bejelentette, hogy Európa közútjain is megkezdi autonóm tesztvezetéseit. Miután a technológia sikeresen vizsgázott szimulációk során, illetve zárt körpályákon, a világ leginnovatívabb autógyártója valós, városi környezetben: a belga főváros nyüzsgő központjában teszi próbára saját fejlesztésű autonóm mobilitási rendszereit. A következő tizenhárom hónap során a tesztelési célokra épített önvezető Lexus LS újra és újra bejárja az európai intézmények szívében kijelölt, fix útvonalat. A Toyota végső célja, hogy nullára csökkentse a halálos kimenetelű közlekedési balesetek előfordulását. A mostani kísérleti projekt pedig arra törekszik, hogy az összetett, kiszámíthatatlan emberi viselkedést, valamint annak az autonóm mobilitási rendszerek követelményeire gyakorolt hatását tanulmányozza. A sikeres japán és észak-amerikai közúti teszteket követően most európai viszonyokkal bővítjük a technológia tudástárát – mutatott rá Gerard Killmann, a Toyota európai kutatásért és fejlesztésért felelős alelnöke. A teszt főszereplője egy szériagyártású Lexus LS modell, amely átlagos közutakon fog közlekedni. Az egyetlen különbség a tetőlemezen elhelyezett érzékelőcsomag, amely lézeres távolságmérő rendszereket, radarokat, kamerákat és egy nagy pontosságú helymeghatározó rendszert foglal magában. Az autóban utazó biztonsági sofőr bármikor beavatkozhat és felülbírálhatja a jármű autonóm vezérlő rendszereit. A járműben egy kezelő is utazik majd, aki a teljes rendszer felügyeletét látja el. A Toyota hosszú hónapokon át tartó, alapos felkészítést követően viszi ki járművét a közutakra, ahol az autonóm vezérlési rendszerek validálása, a sofőrök oktatása és az útvonal elemzése mellett a hatóságokkal is együttműködnek, hogy megszerezzék a szükséges jóváhagyásokat és engedélyeket. Ez a kutatási projekt szorosan kapcsolódik a Toyota azon globális célkitűzéséhez, hogy biztonságos és mind tökéletesebb mobilitási megoldást kínáljon mindenki számára. A Toyota szerint a járműnek és vezetőjének egy csapatként kell együttműködniük. A biztonságosabb, elérhetőbb mobilitási megoldásokra törekvő Toyota kétféle automatizált mobilitási modellen dolgozik egyidejűleg: ezek a Guardian és a Chauffeur, azaz az Őrangyal és Sofőr rendszerek. A Toyota összes újonnan értékesítésre kerülő autóját fejlett vezetőtámogató rendszerekkel (ADAS) szereli fel. Az automatizált jármű emellett az európai „L3Pilot projekt” számára is gyűjt adatokat. A Toyota mellett harmincnégy további partner – élvonalbeli autógyártók, autóipari beszállítók, kutatóintézetek és hatóságok – vesz részt ebben a projektben. Az L3Pilot egy 2017-ben útjára indított, négyéves európai projekt, amelyet részben az Európai Bizottság finanszíroz. A projekt egy nagyszabású autonóm mobilitási tesztsorozatot készít elő, amelyben Európa tíz országában száz autó és mintegy ezer sofőr vesz részt.
www.toyota.com

Nincs többé zajtalan elektromos autó az unióban

Július 1-jétől az új típusú hibrid és elektromos autókat kizárólag hanggenerátorral felszerelve lehet forgalomba hozni az Európai Unió tagállamaiban, hogy a szinte zajtalan járművek észlelése könnyebb legyen a gyalogosoknak és a kerékpárral közlekedőknek. Az EY üzleti tanácsadó közleményében emlékeztetett, hogy az Európai Parlament még 2014 tavaszán fogadta el és adta ki az erről szóló rendeletet. A júliusi határidő az új típusnak számító, azaz új EK típusjóváhagyási számmal rendelkező hibrid és tisztán elektromos járműveket érinti. A rendelet célja, hogy az elektromos járművek biztonságosabb résztvevői legyenek a közlekedésnek és ezzel az elfogadottságuk is növekedjen. Az Acoustic Vehicle Alert System (Akusztikus Gépjárműfigyelmeztetési Rendszer, AVAS) akkor lép működésbe, ha az autó 20 km/h sebességgel vagy ennél lassabban közlekedik. Ebben az esetben egy minimálisan 56, maximálisan 75 decibeles hangot kell sugároznia. A rendelet nem határozza meg, hogy a hangnak pontosan milyennek kell lennie, elég annyi, hogy gyorsításkor emelkedő, lassításkor süllyedő hangmagasságú legyen. Az 56 decibel megfelel egy működő klímaberendezés hangjának. A New Atlas technológiai portál azonban megjegyzi, ez a törvényileg megkövetelt hangszint épp ahhoz nem lesz elegendő, ami miatt megalkották. A fej- vagy fülhallgatóval közlekedő gyalogosok nem fogják hallani. Van viszont egy másik, igen nyomós érv, ami miatt hasznos, hogy életbe lép a szabályozás. Ez pedig a látássérültek és vakvezető kutyáik segítésének szándéka.
www.mti.hu

A Fleetonomy segít egyensúlyba hozni az Audi on-demand flottáját

A nagy múltú német autógyártó, az Audi befejezte a Fleetonomy nevű izraeli céggel indított mintaprogramját. A flottakövetésre és szolgáltatás menedzsmentre szakosodott izraeli vállalat az Audi Németországban és San Franciscóban működtetett, on-demand (igény szerinti) flottájától kapott valós idejű adatok alapján képes volt a felmerülő flottaigények előre jelzésére és az igény szerinti gépkocsik megfelelő elérhetőségi szintjének garantálására, javítva ezzel a járművek rendelkezésre állását. Manapság az autóipar igencsak átalakulóban van és a járműgyártók egyre inkább közvetlenül maguk is nyújtanak igény szerinti közlekedési szolgáltatásokat és keresik annak módját, hogy miként kezelhetik erre alkalmas saját flottájukat is a leghatékonyabb módon a gyorsan változó keresletnek és kínálatnak megfelelően – mutatott rá a Fleetonomy társalapítója és vezérigazgatója, Israel Duanis. A Fleetonomy olyan egyedi szolgáltatásokat nyújt, amelyek lehetővé teszik a flottaüzemeltetők számára azoknak az intelligens közlekedési szolgáltatásoknak az automatizálását, optimalizálását és menedzselését, amelyeket nyújtanak megfelelve az iparág által ma és a jövőben is támasztott igényeknek. Nagyon örülök, hogy részesei lehettünk ennek a projektnek, és biztosak vagyunk benne, hogy a Fleetonomy megoldásai pozitív hatással lesznek az Audi hatékonyságára és kedvező hatással lesznek képességeire az intelligens közlekedési szolgáltatások nyújtása területén is– tette hozzá az izraeli cégvezető.
www.fleeeteurope.com

Előző

Fleetonomy helps Audi rebalance on-demand fleet, The Climate Group available for interviews

Következő

vakvezető kutyák, Corvette Stingray, Tesla Magyarországon