0
Shares
Pinterest Google+

Legnépszerűbb flottaautók az Arvalnál

17_apr_hirek_kep3Az ázsiai autók térnyerése jellemezte 2016-ban a flottamegrendeléseket az Arvalnál. A toplista élére a távol-keleti gyártmányok növekvő népszerűsége ellenére mégis német modell került, míg a kisteherjárművek esetében csak európai márkák lettek dobogósak. A cégek mind a személyautók, mind a teherszállítók esetében kiemelt figyelmet fordítottak a gépjárművek biztonsági felszereltségére. A tavalyi évben a hazai flottakezelt autók teljes száma meghaladta az 50 ezret. Az Arval szakértői szerint a cégek elmozdultak a flottamenedzsment teljes kiszervezése, illetve a digitális nyomon követési rendszerek irányába. 2016 legnépszerűbb flottaautója az Arval ügyfelei körében a Ford Focus dízelmotorral szerelt kombi változata lett. Második helyen a Suzuki SX4 végzett az 1.6-os benzinessel, míg a képzeletbeli dobogó harmadik fokán a Skoda Octavia dízelmotorral szerelt változatai állnak. Érezhető azonban az ázsiai márkák térnyerése, így jelentős volt az érdeklődés a KIA és a Nissan modellek iránt is, de a TOP 10-ben van a Toyota, illetve annak prémium márkája, a Lexus is. A vezetői szegmens kedvence a 3-as BMW lett, de a 2015. évhez képest többen rendeltek C-osztályos Mercedest is. A színválasztása tekintetében a fehér, a fekete és a szürke hegemóniája jellemezte a flottapiacot. Hegedűs Péter, az Arval regionális vezetője szerint célszerűbb lenne egy több színt felvonultató flotta. Egyrészt így a dolgozók számára több választási lehetőség nyílna, másrészt a színek könnyebbé tehetik a későbbi értékesítést. A több tucat vagy akár százas nagyságrendben visszaérkező, egyszínű modellek csak nyomott áron értékesíthetők. Az Arval tapasztalatai szerint az újonnan üzembe helyezett és a tartós bérletbe adott gépjárművek száma folyamatosan nő. A magyar gazdaság stabilizálódása jótékonyan hatott a flottaautók iránti érdeklődésre. Összességében elmondható, hogy itthon elsősorban a vállalat anyagi lehetőségeihez igazítják a modernebb járműparkra való váltást, de különösen a kisvállalati szegmensben gyakori az elöregedett járműpark. A piac motorjai elsősorban az FMCG és az IT szektor megrendelései voltak, de iparágtól függetlenül jelentősen nőtt a flották iránti igény a kkv-ék körében is. Az áruszállítás terén a hazai vállalatok többsége európai márkákat választott 2016-ban: az Arvalnál a teherszállító autók között is a Ford lett az első a Transittal, második helyen az Opel Combo végzett, míg harmadik helyen a Fiat Ducato szerepel. Hegedűs Péter hozzátette, még mindig jellemző az egymárkás, néhány típusra leszűkített flotta. „Kétségtelen, hogy egy kevés típusból építkező flotta egyszerűbbé teheti a beszerzési folyamatot, esetleg kedvezőbb beszerzési árat eredményez. A tulajdonlás teljes költségében, illetve a gépjárműhöz kapcsolódó összes költségben – mint például az üzemanyag, a karbantartás, a biztosítás – viszont nem képez érdemi megtakarítást”. Az Arval szerint a döntéshozók egyre nagyobb figyelmet fordítanak a választott finanszírozási konstrukcióhoz kapcsolódó szolgáltatási csomagra. Az online felületek, és ezeken belül az autók helyzetét folyamatosan követő telemetriai eszközök – amelyek a futásteljesítménytől a sofőr vezetéstechnikáján át, számos hasznos információval szolgálnak – egyre inkább mindennapi elvárásokká válnak. Felgyorsult az a tendencia, hogy cégek a teljes flottamenedzsmentet kiszervezik. Mindezek frissítően hatnak a piacra, ahol a képzett tanácsadók szerepe még fontosabbá válik: a digitális platformok elterjedésének köszönhetően nagyobb hangsúlyt kapnak a vállalat flottával kapcsolatos döntési folyamataiban, hiszen sok esetben már csak a tanácsadók tartják a kapcsolatot a sofőrökkel. A BNP Paribas tulajdonában lévő, 1989-ben alapított Arval jelenleg 28 országban van jelen, ahol több mint 6 400 alkalmazottal 1 028 142 autót kezel. www.arval.hu

Az ALD új használtautó központot nyitott Hollandiában

Az ALD Automotive megnyitotta második használtautó központját Hollandiában, ahol korábbi lízingautóit kínálja eladásra. A Nieuwendijkben létrehozott új értékesítési központ erőteljes versenytársa lesz a Meerkerben korábban már létrehozott egységnek. Az első központ forgalma tavaly 19 százalékkal nőtt. Az ALD arra számít, hogy a lejárt lízingszerződésű autók eladása jelentős növekedési potenciállal kecsegtet már csak azért is, mert maga az ALD lízingflotta is töretlenül bővül. A nieuwendijki központban öt alkalmazott dolgozik és 200 gépkocsi számára alakítottak ki helyet, ami az ALD szakemberei szerint jelenleg elegendőnek tűnik, hogy kielégítse a lízing utáni eladási igényeket a következő néhány évben. Az ALD nem az egyetlen olyan lízingcég Hollandiában, amely autóit saját értékesítési csatornáin keresztül adja el. A LeasePlan pédául már az ötödik újraértékesítési telephelyét nyitotta meg néhány hete Hollandiában. (forrás: www.fleeteurope.com).

LeasePlan – új közép-európai vezető

A LeasePlan vezetése Philippos Zagorianakost nevezte ki a globális flottakezelő cég közép-európai regionális vezetőjévé – jelentették be.  A régió új első embere a lengyel, az orosz, a török, a magyar, a szlovák, a román, valamint a cseh piacért lesz felelős, de ő menedzseli majd a régión kívüli Egyesült Arab Emirátusok lízingpiacát is. Zagorianakos ezzel párhuzamosan a LeasePlan Hellas vezérigazgatója marad. A két tisztséget párhuzamosan fogja ellátni. Zagorianakos 2003-as megalapítása óta vezeti a LeasePlan görögországi leányvállalatát. Ez idő alatt a cég Görögország első számú lízingcége lett. Kinevezésében döntő szerepet játszott az, ahogy sikerre vitte a LeasePlan Hellas működési modelljét, amely eredményesen kombinálja a gyors növekedést és a pozitív pénzügyi teljesítményt. (forrás: www.fleeteurope.com)

Brit flottapiac: visszaesés, vezet az automataváltó

A brit flotta17_apr_hirek_kep2piacon közel 4,8 százalékos visszaesést regisztráltak 2017 februárjában. Mindenki türelmetlenül várja a március adatokat, vajon lesz-e javulás, vagy tartós visszaesésre kell felkészülni a brexit felé vezető rögös úton elinduló szigetországnak. Számos megfigyelő attól tart, hogy mindez egy hosszabb romlás kezdete. A frankfurti Dataforce kutatóintézet adatai szerint a teljes brit piac 0,3 %-kal csökkent mintegy 83 ezer regisztrációval, a magánlízing viszont több mint 4,4 %-kal esett vissza. A legnépszerűbb flottaautók listátáját a Ford vezeti már öt hónapja régi riválisa, az Opel/Vauxhall előtt. A VW áll a harmadik helyen, szorosan a Nissan követi, (9,9 %–os növekedéssel. A Top Ten-ben a következők sorban: a Mercedes (+18,5%) , a BMW, és az Audi, majd igen jó eredménekkel a Toyota (+93,3%), a Skoda (+29,1%), majd a Kia következik (+51,1%). A Toyota kiemelkedően jó eredményében szerepe van az új C-HR-nek, de még inkább az Aygonak (+242.9%), ez a típus a Toyota flottaeladásainak 40,8 % -át adta februárban. A Dataforce beszámolt arról is, hogy a flottaautóknál a többség egyre inkább az automata sebváltós járműveket preferálja. Bár továbbra is a manuális váltó dominál, de egyre több flottában az autómataváltós kocsikra esik a választás, ami manapság már a jobb üzemanyagfelhasználás és az alacsonyabb CO2 kibocsátás szinonímája, nem mellesleg sokkal kényelmesebb vezetni is. Az automataváltós kocsik aránya a 2004-es 16,3 %–ról, mára 35,3 %-ra nőtt. Bizonyos gyártóknál ez az arány messze meghaladja ezt az átlagot. Például a Porsche esetében 2016-ban 97,5 %-os volt, persze az összes rendelés száma nem érte el az ezret sem. Jaguar, Land Rover, Mitsubishi és Mercedes esetében is tekintélyes ez az arány, 62%. A Volvo flottaautók több mint ötven százaléka is automataváltós. Az Audi flottaautók használói között viszont nagyobb arányban vannak a manuális váltók hívei, főleg olyan modelleknél, mint az A4 vagy a Q3-as, viszont az A5-ösök esetében például több mint 58,3 %-ék már automata-párti. (www.fleeteurope.com)

ALD felhívás startup-oknak

Az ALD Automotive fottakezelő felhívást tett közzé startup cégek számára. Elsősorban olyan alkalmazásokkal és hozzájuk kapcsolódó inovációkkal lehet nevezni, amelyekkel megkönnyíthető a városi parkolás. Az ALD Automotive Startup Versenyére a nevezés április 3-ig nyitott. Az ALD felső vezetőiből álló zsűri választja ki a győztes projektet, amelyet a júniusi döntőn jelentenek be. A győztes nemcsak jelképes díjat kap, hanem egy ajánlatot is egy partnerségi megállapodásra az ALD-vel, ami tartalmazza a kutatási-fejlesztési támogatást is. A végterméket pedig az ALD saját piacain tesztelik. Az ALD Startup Challenge-re az Agorize cég támogatásával kerül sor, hasonlóan a múlt évi Driver Experience Challenge-hez, amely a vezetői képességek fejlesztését célozta meg. (forrás: www.fleeteurope.com).

LeasePlan 2016. évi üzleti eredményei

17_apr_hirek_kep1A világ vezető flottakezelő és mobilitási vállalata, a LeasePlan Corporation N.V közzétette 2016. évi üzleti eredményeit. A jelentés tanúsága szerint a tavalyi mozgalmas év ellenére (tulajdonos- és vezetőségváltás) a LeasePlan kimagasló eredményekkel és stabil tőkehelyzettel tekint a jövő felé. Ami a múlt évi működési eredményeket illeti a LeasePlan flottája 8%-kal, 1553 ezerről 1674 ezer járműre nőtt. Ehhez a növekedéshez legnagyobb mértékben a kkv- és a lakossági lízing üzletágak járultak hozzá. A flotta Európában nőtt a leginkább, azon belül is Közép- és Kelet-Európában, mégpedig főként Szlovákiában, Csehországban és Magyarországon. Tovább nőtt az ügyfél-elégedettség, a szolgáltatás minőségét mérő mutató 93%-ra emelkedett a flottamenedzserek körében. „2016. évi kimagasló teljesítményünk és a stabil év végi pénzügyi pozíciónk rámutatnak vállalatunk erősségeire” – értékelte a tavalyi évet Tex Gunning vezérigazgató. Az országonkénti szervezeti működéstől egy teljesen integrált szervezet felé haladunk. A „Power of One LeasePlan” koncepció a vállalatcsoport erősségeire épít.  Célunk a legjövedelmezőbb és vonzóbb régiók és ügyfél/termék szegmensek megnyerése. A One LeasePlan létrehozásával szeretnénk kiaknázni a vállalatcsoportban rejlő minden lehetőségeket és ezáltal még több értéket adni ügyfeleinknek és befektetőinknek. 2016 végén egy új vezetői testületet és európai szervezeti struktúrát állítottunk fel. Az egyénileg működő helyi szervezetek helyett egy teljesen integrált működés felé haladunk, melynek keretében a LeasePlan működési területéhez tartozó összes országban képesek vagyunk a méretből adódó előnyöket és a legjobb gyakorlatokat hasznosítani, és magasabb működési hatékonyságot elérni. Ezt a LeasePlan átszervezésével értük el, mely bizonyos területek központosításához, illetve szakértői központok létrehozásához vezetett olyan területeken, mint például a beszerzés, az IT, a használtautó értékesítés mind a 32 országban. Az átszervezés 73 millió eurós költsége is szerepel a 2016 évi eredményekben. A Nemzetközi Pénzügyi Beszámolási Szabvány (IFRS) szerinti nettó eredmény az egyszeri tételekkel együtt 425.5 millió euró. Az egyszeri tételek között szerepel a már említett átszervezés 73 millió eurós költsége és egy üzletág értékesítéséből származó pozitív eredmény, ami 39 millió eurót tett ki. Az egyszeri tételek nélküli nettó eredmény 2016-ban az előző évhez képest 7%-kal, 455.3 millió euróra nőtt, főleg a gépjármű darabszám növekedésnek, a növekvő árrésnek, a biztosításokon elért eredménynek, továbbá az erős használtautó eladási teljesítménynek köszönhetően. Minden főbb piacon és minden szegmensben növekedést tapasztaltunk. A kkv szegmensben elért növekedés főleg az értékesítési ügynökök munkájának és a telesales tevékenységnek köszönhető. A lakossági szegmensben továbbra is a közvetlen értékesítési csatornákon és a kiskereskedelmi partnereken keresztül növekedtünk. A lakossági lízing üzletág növekedése leginkább Hollandiában, Belgiumban és az Egyesült Királyságban volt kimagasló. A vállalati üzletág szintén növekedést mutatott a lízingelt járművek számát és a tanácsadói tevékenységet illetően. Tanácsadói tevékenységünk a CO2 kibocsátás csökkentésére, a tulajdonlás költségének mérséklésére, illetve a járművezetők biztonságának fokozására koncentrál. A 2016. első negyedévében lezajlott tulajdonosváltás óta a LeasePlan hitelminősítése stabil: S&P BBB- (stabil kilátások), Moody’s BAA1 (stabil kilátások), és Fitch BBB+ (stabil kilátások). Az éves jelentés közzétételével egyidőben a flottacég bejelentette, hogy távozik posztjáról Guus Stoelinga, a LeasePlan pénzügyi és kockázatmenedzselési igazgatója. Stoelinga 25 éves karrierje a cégnél a LeasePlan Netherlands és az Auto Lease Holland pénzügyi igazgatójaként indult. Számos kulcspozíciót töltött be, és 2007-ben lett a globális vezetőség tagja. Az elmúlt évtizedben a LeasePlan pénzügyi pozícióinak megerősítésén, a finanszírozás diverzifikálásán dolgozott, legutóbb a LeasePlan Bank Hollandiában és Németországban való létrehozása révén. Stoelinga posztján marad utódjának megtalálásáig. Távozását új kihívások keresésével indokolta. A tulajdonos és vezetőváltást követően a LeasePlan vállalati arculatot és logót is vált – jelentették be. Az arculatváltás tükrözi majd a LeasePLan jelenlegi értékválasztásait, filozófiáját és azokat az innovatív megoldásoka, amelyek fejlesztésén dolgozik. Forrás: (www.leaseplan.com, www.fleeteurope.com).

Előző

Szuperélelmiszer, szuper élet

Következő

Szemrevaló SUV-k minden méretben