0
Shares
Pinterest Google+

Alacsonyabb sebességre kapcsol a magyar újautó-piac

A múlt évet újabb jelentős növekedéssel zárta a magyar újautó-piac, az idei évben némi megtorpanásra lehet számítani. A lízing továbbra is kulcsszerepet kap a piacon, de a finanszírozásban is lassul a bővülés. Közel 158 ezer új autó kelt el a magyar piacon 2019-ben, ez 16 százalékos növekedést jelent éves összevetésben, a 2017-es 116 ezres eladásokhoz képest pedig több mint 35 százalékos emelkedésnek felel meg. A magyar újautó-piac tehát újabb évet zárt jelentős növekedéssel. Az új kisteherautók piacán is számottevő volt a növekedés: több mint 26 ezret adtak el belőlük, ez több mint 15 százalékos pluszt jelent éves szinten.  Az idei évben ugyanakkor már megtorpanhat az utóbbi években látható folyamatos növekedés a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesületének (MGE) 2020-ra vonatkozó előrejelzése szerint. Erdélyi Péter az MGE elnöke szerint az idén mintegy 155 ezer új autót és 26 ezer kisteherautót adhatnak el, ami mindkét kategóriánál stagnálást jelentene. A használt gépkocsik piacának bővülése 2019-ben megállt, a 156500-as tavalyi darabszám éves összevetésben 2 százalékos visszaesést jelent.    A járműpiacon az eddigiekhez hasonlóan továbbra is kulcsfontosságú szerepe lesz a lízingcégeknek. Az új személyautóknál 10-ből 4 darabot lízingkonstrukció segítségével adnak el a kereskedők. A kis- és nagyhaszongépjárműveknél még jelentősebb lesz a lízing aránya. A Magyar Lízingszövetség az autópiaci szakértőkhöz hasonlóan óvatosan tekint a 2020-as évre, és a korábbi évek két számjegyű növekedéséhez képest visszafogottabb növekedésre számít a járműfinanszírozásban. Ehhez hozzá tartozik, hogy míg a korábbi években a növekedés elsősorban a magánszemélyek finanszírozásában volt tapasztalható, addig 2019-ben a céges vásárlások és lízingügyeletek száma nőtt nagyobb mértékben.  A Lízingszövetség 2020-ra azzal számol, hogy a finanszírozott összeg viszont akár a darabszámok stagnálása esetén is növekedni fog. A személygépkocsik árának emelkedésével tovább nőhet a lízing jelentősége. Várhatóan egyre többen fognak élni ezzel a lehetőséggel, hogy saját forrásaikat kiegészítsék, másrészt az egy ügyletre eső kihelyezés is magasabb lesz.

www.lizingszövetseg.hu

Hárommilliós lízing jut egy nagycsaládos autóra

A nagycsaládosoknak indított állami autóvásárlási programban a lízing is „milliárdos” szerepet kapott – közölte a Magyar Lízingszövetség. A maximum 2,5 milliós állami támogatással elhozható hétüléses új autókra július óta több mint 1000 lízingszerződést kötöttek, összesen 3 milliárd Ft értékben. Csak novemberben több mint 400 nagycsaládos autó talált gazdára lízingkonstrukció segítségével, ezek értéke elérte az 1,2 milliárd forintot. Júliusban indult el a nagycsaládosok autóvásárlási programja, amelynek keretében a három- vagy többgyermekes családok új, minimum hétüléses személyautó vásárlásához kaphatnak 50 százalékos, legfeljebb 2,5 millió forintos vissza nem térítendő állami támogatást. A szabályok szerint az érintett családok lízingfinanszírozás segítségével is megveheti a kiszemelt új autót. A legfrissebb adatok szerint sokan éltek is ezzel a lehetőséggel – közölte a Magyar Lízingszövetség. Július óta összesen több mint 1000 lízingszerződést kötöttek a nagycsaládosoknak a program keretében, a lízingcégek pedig 3 milliárd forintot folyósítottak az autóvásárlóknak – mondta Tóth Zoltán, a szervezet főtitkára. Csak novemberben 400 autó talált gazdára lízingkonstrukció segítségével, ezek összege pedig elérte a 1,2 milliárd forintot. Azaz napi átlagban novemberben 13 lízingszerződést kötöttek 40 millió forintértékben. Egy-egy autóra vetítve a lízingfinanszírozás meghaladta a 3 millió forintot”. Kiemelte, hogy az említett adatok alapján a programban most már kimutathatóan fontos szerepet játszanak a lízingcégek, amelyek a jövőben még nagyobb részt vállalhatnak. A fent említett 1100 szerződés mellett a lízingcégek még további mintegy 900 kérelmet hagytak jóvá november végéig. A nagycsaládosok programjában érintett Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) rendszeresen egyeztet a kormányzat illetékeseivel a programról, hogy az hosszú távon is sikeres legyen.

www.lizingszövetseg.hu

Az amerikai autógyártás aranykora következhet?

A többi között szigorúbb munkaügyi szabályokat ír elő, és lehetővé teszi az Egyesült Államoknak a gépjármű-gyártás növelését az új észak-amerikai kereskedelmi egyezmény. Az amerikai szenátus elsöprő többséggel megszavazta az Egyesült Államok, Mexikó és Kanada közötti új észak-amerikai kereskedelmi egyezményt. A szenátus 89:10 arányban fogadta el az 1994 óta érvényben volt Észak-amerikai Szabadkereskedelmi Egyezményt (NAFTA) felváltó új megállapodást (USMCA). A demokrata többségű képviselőház már december 19-én – a demokrata politikusok által kért módosításokat követően – kétpárti egyetértéssel megszavazta a megállapodást, ami az elnök általi aláírást követően lép hatályba. Donald Trump 2016-os elnökválasztási kampányának sarkalatos kérdése volt az Egyesült Államok korábbi szabadkereskedelmi egyezményeinek felülvizsgálata. Az 1994-ben kötött NAFTA-t felmondta, és 2017 januárjában – beiktatása utáni első munkanapján – elnöki rendeletet írt alá arról is, hogy Washington kilép a Csendes-óceáni Partnerség (TPP) nevű szabadkereskedelmi egyezményből. A NAFTA-t az amerikai elnök “a történelem legrosszabb megállapodásának” minősítette, és ezt az egyezményt okolta több ezer amerikai munkahely megszűnéséért. A NAFTA ugyanis lehetővé tette, hogy az amerikai vállalkozások áttelepítsék termelő kapacitásaikat Mexikóba, ahol jóval alacsonyabbak a munkaerőköltségek. Az új egyezmény továbbra is biztosítja a szabad kereskedelmet, de tartalmaz számos szigorítást és újdonságokat. A többi között szigorúbb munkaügyi szabályokat ír elő, és lehetővé teszi az Egyesült Államoknak a gépjármű-gyártás növelését. Az amerikai Nemzetközi Kereskedelmi Bizottság (ITC) még tavaly áprilisban azt prognosztizálta, hogy az új egyezmény az elkövetkező öt évben 68 milliárd dolláros “lendületet” ad az amerikai gazdaságnak, és mintegy 180 ezer új munkahely megteremtésére nyújt lehetőséget. Az USMCA-t Mexikóban már ratifikálták, Kanadában pedig várhatóan január végén kerül erre sor.

www.mti.hu

Több az e-autó mégis nőtt a károsanyag-kibocsátás Ausztriában

Csökkent a benzines és dízel autók száma és részaránya, növekedett viszont az elektromos és más alternatív hajtású autóké a tavaly Ausztriában forgalomba helyezett autók között. Ennek ellenére emelkedett a forgalomba helyezett járműállomány átlagos szén-dioxid-kibocsátása. Tavaly 436 ezer gépjárművet helyeztek forgalomba Ausztriában, 1,8 százalékkal kevesebbet, mint az előző évben. A forgalomba helyezett személygépkocsik száma 3,4 százalékkal, 12 ezerrel 329 ezerre csökkent az osztrák statisztikai hivatal, a Statistik Austria friss kimutatása szerint. A személygépkocsik között a forgalomba helyezett benzinesek száma 4 százalékkal csökkent 177 ezerre, a dízeleseké pedig 9,8 százalékkal 126 ezerre. A benzinesek részaránya az összes forgalomba helyezett személygépkocsi között 53,7 százalékra csökkent a 2018-as 54,0 százalékról, a dízeleseké pedig 38,4 százalékra 41,1 százalékról. Teljesen elektromos autóból 9242 állt forgalomba tavaly Ausztriában, 36,8 százalékkal több mint 2018-ban, részarányuk pedig 2,8 százalékra emelkedett az előző évi 2 százalékról. Benzin-elektromos hibrid autót 12 ezret helyeztek forgalomba, 47,8 százalékkal többet a 2018-asnál, részarányuk 3,7 százalékra emelkedett 2,4 százalékról. Dízel-elektromos hibrid autó 4157 került az osztrák utakra tavaly, 296,7 százalékkal több az előző évinél. Részarányuk 1,3 százalékra nőtt 0,3 százalékról. Az alternatív hajtású személygépkocsikból összesen 26 ezret helyeztek forgalomba tavaly Ausztriában, részarányuk 8 százalékra emelkedett a 2018-as 4,9 százalékról. A 2018-ban érvényes mérési eljárás alapján a tavaly Ausztriában forgalomba helyezett személygépkocsik átlagos szén-dioxid-kibocsátása az elektromos és más alternatív hajtású autókat is beleértve 126 gramm volt kilométerenként, a 2018-as 123 gramm után. Elektromos és más alternatív hajtású autók nélkül az átlagos szén-dioxid-kibocsátás 129 gramm/kilométerre emelkedett 126 gramm/kilométerről. A benzines autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása a 2018-as 125-ről 128 grammra emelkedett tavaly, a dízeleké pedig 129 grammról 133 grammra kilométerenként. A 2019 szeptemberében bevezetett WLTP mérési eljárás alapján az Ausztriában tavaly forgalomba helyezett benzines autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása 150 gramm/kilométer, a dízeleseké pedig 163 gramm/kilométer volt. A legnépszerűbb személygépkocsi kategória a terepjáró-SUV volt tavaly az osztrák sógoroknál, 31,9 százalékos részaránnyal. A forgalomba helyezett terepjáró-SUV autók átlagos szén-dioxid-kibocsátása viszont 136 g/km, alighanem jórészt ennek tulajdonítható, a széndioxid kibocsátás emelkedése.

www.mti.hu

Előző

Első kínai Tesla, Városi zaj és az elektromos energia

Következő

Bordeaux-i borvidék