0
Shares
Pinterest Google+

A Renault új, ízig vérig flottaautója már elérhető a Renault Budapest kínálatában. Lássuk, mire számíthatunk a Laguna utódjaként aposztrofált modelltől.

Beszállva az autóba rögtön látható, hogy nem aprózta el a francia gyártó a luxus kiegészítőket: A műszerfalon tablet található, az ülések hűthetőek. A dizájn és a külső jegyek a német felső középkategóriás modelleket idézik, és az extrák terén is felveszi a versenyt a prémium autókkal.

A Renault nem titkolja, hogy nagy elvárásokat támaszt az új modellel szemben, és mivel a középkategóriájú modellek versenye elsősorban a flottabeszerzések alapján dől el, a Talisman egy minden igényt kielégítő cégautónak készült, erősen európai ízlésre szabva. A franciák saját fejlesztésű, mindenféle sallangoktól és látványos, de funkció nélküli elemektől mentes, ellenben okos megoldásokban bővelkedő autóval álltak elő.

Míg a Laguna ötajtós volt, a Talisman klasszikus négyajtós limuzin. Így le kell mondani – más márkákhoz hasonlóan itt is – a ferdehátúságban rejlő praktikumról, maradt viszont a vonzó kupés tetőív.

A Renault mindig odafigyelt a világításra és ezen a téren a Talisman sem nélkülöz innovatív és dizájnos megoldásokat. A hátsó lámpák majdnem összeérnek, az elsők pedig egy C alakban folytatódnak a lökhárítóban. Ennek köszönhetően a láthatósága kiemelkedő, megjelenése pedig este is impozáns. Laurens van der Acker fődizájner ténykedése óta a Renault nagy hangsúlyt fektet a külső jegyekre, az utakon is szemet szúró megjelenésre, de nekünk, utazóknak mégis csak a belső kialakítás a legfontosabb. Ez alapján pedig nincs kétség afelől, hogy mennyire szerethető, mondjuk úgy “felhasználóbarát” a Talisman. Persze a letisztult stílus kötelező, de a színek, anyagok, fények kiválasztásával van egyfajta kellemes, meleg, nappali feelingje az autónak. Az anyagok minőségiek, nem zörgős műanyagok.

Műszaki tartalom

A Talismanban álló formátumú érintőképernyőt találunk (magasabb felszereltségi szinteknél), viszont a főbb funkciókhoz direktgombokat is rendeltek. Van head-up kijelző is, ami ugyan nem a szélvédőre, hanem egy, felnyíló plasztiklapra vetíti az információt. Táblafelismerő, adaptív tempomat van a fedélzeten, és figyelmeztet minket a rendszer, ha túl gyorsan hajtunk. A 13 hangszórós Bose igazi hangélményeket nyújt, már-már koncertminőségben, a Multi Sense nevű programkapcsolóval pedig öt menetdinamikai beállítás közül választhatunk.

Mivel autóról beszélünk, persze érdemes arra is kitérni, hogy mit tud menet közben a Talisman. Egészen más vezetési élményben lesz részünk semleges, sportos vagy komfort beállítás mellett, de a nagy újítás mégis a négykerékkormányzás.

Ezt a technikai vívmányt korábban már láthattuk a harmadik generációs Lagunánál, és – főként – ázsiai gyártók is kísérleteztek vele, de ma egyedülálló a nagy sorozatban készült autók között.

Városban a hátsó kerekek az elsőkkel ellentétesen, legfeljebb 3,5 fokos szögben mozdulnak el, így javul a fordulékonyság, 60 km/órás (sport üzemmódban 80 km/órás) sebesség felett pedig megegyező irányba mozdítja őket a villanymotor, ezáltal növelve a stabilitást. Ennek leginkább szlalomnál vagy kettős sávváltási manőver végrehajtásakor vesszük hasznát.

4,87 méteres hossza és tekintélyes tengelytávja miatt a hátul ülőknek is óriási helyük van, a 608 literes csomagtartó pedig verhetetlen, igaz itt jön elő a praktikus ötajtósság hiánya, hiszen egy százhatvancentis női sofőrnek gyakorlatilag be kell másznia, hogy kikotorja a csomagtartó hátuljába gurult cuccokat. Mivel azonban flottaautóról beszélünk, nem a fenti szempont lesz a legfontosabb.

Az ülések a legszélesebb vállú utasoknak is fotelélményt kínának, nem beszélve a fűthető-szellőztető tulajdonságról, ami valljuk be, nagyon jól tud jönni! A vezetőoldali ülés leegyszerűsíti a ki- és beszállást, azáltal, hogy hátrasiklik, míg az utazás során masszázst is kaphatunk.

Hogy milyen vezetni?

Fantasztikus! Az összkerékkormányzásnak köszönhetően szűk utcákon, kis helyeken is ügyesen manőverez, ahol egyébként az átlagos limuzinokkal meg kell szenvedni. Stabil útfekvése kanyargós utakon és magas sebességnél is megbízható, magas biztonságérzetet nyújt.

Ha mindezek ismeretében azt is eláruljuk, hogy a Renault Budapest kínálatában már 7 és fél millió forintért megkapjuk az alapmodellt és a csúcsfelszereltség is 11 millóba kerül, akkor feltehetően nem tévedünk nagyot, ha azt mondjuk, a Talismantól várt elvárásoknak van alapja! Az autó megtekinthető, kipróbálható és megvásárolható a Renault Budapest telephelyein!

Renault Dél Pest; 1097 Budapest, Könyves Kálmán krt. 5.; 06 1 476 3100
Renault Kelet Pest; 1173 Budapest, Pesti út 16.; 06 1 254 0404
Renault Budakalász; 2011 Budakalász, József Attila utca 77.; 06 1 465 0000
www.renaultbudapest.hu
info@renaultbudapest.hu

Előző

Kézben tartott üzemanyag-költségek

Következő

Zeller