0
Shares
Pinterest Google+

Hangzatos neve ellenére nem igazi kupé, hanem egy gyönyörű kupénak látszó, teljes értékű szedán, más szóval a Megane négyajtós változata.
Bár a vásárlók általában az ötajtós változatokat részesítik előnyben, a Megane család legszebbike egyértelműen a négyajtós GrandCoupé lett. A látvány egyszerűen elképesztő, ennek a teljesen hétköznapi használatra optimalizált családi autónak a karosszériája vetekszik a méregdrága sportkocsikéval. A hosszú orral párosított rövid far az ékalakú karosszérián telitalálat, a tervezők tényleg nagyon szépen elbújtatták a két hátsó ajtó vonalait. Bár ez a modell nem igazi kupé, ahogy azt a neve sugallja, nem hiszem, hogy van, aki sajnálja a megtisztelő címet ettől a szépségtől.
Az új Megane egyébként is jól sikerült, elegáns, a hatalmas Renault jelet körülölelő hűtőrácsának könnyed vonalait mintha a természet, és nem is emberi kéz alkotta volna. Szép a hosszú szoknya az integrált ködlámpákkal, de a legszebb a két különleges formájú reflektor, melyek – amellett, hogy nagyon jól mutatnak a kocsi orrán – gondoskodnak róla, hogy kilométerekről felismerhessük az autót.

A Megane GrandCoupé kifejezetten elegáns, és ezt szerencsére nem csak a külsejéről mondhatjuk el. Az utastér dizájnja is osztályon felüli, ráadásul nagyon átgondolt, praktikus és tágas. A műszerfal végtelenül egyszerű, mégsem sivár, sőt, kifejezetten jól mutat annak ellenére, hogy nem szórták tele díszítő elemekkel. A középkonzolon az R-LINK 2 multimédiás rendszert kiszolgáló 8,7 colos kijelző mindent visz, egyébként ezen követhetjük a navigációs térképet, és ennek segítségével állíthatjuk be az autó különböző technikai kiegészítőinek a paramétereit a hifitől a légkondin át a Bluetooth-os kapcsolatig. A felhasznált anyagok minősége, tapintása is nagyon kellemes.
A helykínálat a kategóriához mérten bőséges, a GrandCoupét bátran vehetjük családi autónak. Az autó megnövelt lábterének köszönhetően a hátsó sorban utazók sem fognak panaszkodni. Ha ehhez hozzátesszük, hogy a csomagtér 550 literes – majdnem 120 literrel nagyobb a ferdehátú változaténál -, akkor senkinek sem lesz többé kétsége afelől, hogy ezt az autó akár hosszabb utazáshoz is ideális lehet négy felnőtt ember számára. Ha ketten utazunk, a hátsó ülések támlája lehajtható, ilyenkor 190 centiméteresre nő a raktér hossza.

Van azonban egyéb ütőkártyája is a GrandCoupénak. A Renault óriási hangsúlyt fektet a vezetési élményre és az utazási komfortra és ennek utas és sofőr egyaránt nagyon örülhet. A futómű tökéletesen elnyeli még a leggaládabb útegyenetlenségeket is, ideális a magyar utakra. Ha azonban olyan útszakaszhoz érkezünk, ahol egy kicsit sportosabban közlekedhetünk, a GrandCoupé ebben is partner. Nagyon jó az úttartása, magabiztos féktávon és a kanyarokban egyaránt, ennek köszönhetően különleges vezetési élményben lesz része annak, aki ilyen autót terelgethet.
Elég egységes lesz a motor kínálat a forgalmazás kezdetén. Bár hétféle motor közül választhat a vevő – ezek között természetesen van dízel és benzines egyaránt -, nem lesz eget verő a különbség, bármi legyen is a végső döntés. A motorok hengerűrtartalma 1200 és 1600 köbcenti között mozog, teljesítményük 90 és 130 lóerő között. A leggyengébb erőforrást is jó szívvel tudjuk ajánlani, de tény, hogy az autó igazi karaktere és az igazi vezetési élmény inkább 110 lóerőtől jön meg igazán.
További jó hír, hogy az autóhoz kínált összes motor fogyasztása rendkívül kedvező. A dízelek átlagfogyasztása egységesen négy liter alatt van, de a benzinesek is csak kicsivel fogyasztanak többet, vagyis ezt az autót igazán olcsó lesz üzemeltetni. Sajnos a Renault még nem árulta el az árakat, ezért csak a nagyságrendet tudhatjuk. Egy átlagosan felszerelt modell ára vélhetően nagyjából ötmillió forint lesz, vagyis nem lesz drágább mint a közvetlen vetélytársak.

A cikk az Autó Triplex Kft. jóvoltából jelent meg.

Előző

Júniusi flotta híreink

Következő

Az Egri Borvár, Tóth Ferenc Pincészete