0
Shares
Pinterest Google+

Készen áll a kihívásokra!

A bevezetése óta immár 720 000 példányban elkelt PEUGEOT BOXER a 2019-es szabadidő-autó-kiállításra expresszív stílusával és innovatív anyagaival kitűnő vagány járművé változott, mely minden kalandra készen áll.
Az izgalmas és átütő erejű koncepció hűen tükrözi a PEUGEOT szabadidő-járművekről alkotott elképzelését. Rengeteg személyre szabható lehetőséget kínál, és fittyet hány a megszokott megoldásoknak: színeiben és anyagaiban WANDERLUST GREEN, MINT, GREVAL-szürke Alcantara és fehér ásvány találkozik. Akárcsak a PEUGEOT RIFTER 4×4 CONCEPT, ez a modell is terepre termett, DANGELféle összkerékmeghajtással, speciális gumiabroncsokkal és megemelt hasmagassággal rendelkezik. És hogy teljes legyen az élmény, a 10 m²-es lakótér úgy lett kialakítva, hogy tartósan elférjen benne három személy. Mi több, a fedélzeten egy PEUGEOT eM02 FS Powertube elektromos rásegítésű hegyi kerékpár, a tetőcsomagtartóban pedig egy kanadai kenu is helyet kapott. A PEUGEOT BOXER 4×4 CONCEPT a 2019. szeptember 28. és október 6. között megrendezésre kerülő bourget-i szabadidőautó-kiállításon mutatkozik be először.

1. kihívás:

A szegmensben megszokott normák felülírása Az első kihívás a lakókocsik hagyományos világával való szakítás és a márka ilyen típusú gépjárművekről alkotott elképzelésének a közvetítése volt. A szegmensben központi szerepet játszó szabadságvágy jegyében karakteresebb lett a jármű stílusa, így kalandozásaink során még intenzívebb élmények várnak ránk. A selymes, gyöngyházfényű WANDERLUST GREEN karosszériaárnyalatnak köszönhetően az autó tökéletesen beleolvad a környezetébe és szinte eggyé válik a természettel. A karosszériát üde, mentaszínű (MINT) részletek tarkítják, az autó hátulját pedig átlósan futó DARK CHROME matricák díszítik. A fényes CAST IRON elemekkel díszített új hűtőrács a márka legújabb stílusában készült, a kimondottan robusztus küszöbök pedig az első sárvédővel és a fogazott kerékdobszélesítésekkel mutatnak rokonságot. A szélvédő kialakításának köszönhetően mélyebbre nyúlik be az orr-rész. A praktikum továbbra is elsődleges szempont volt, ezért a tervezők a szélvédőhöz, illetve a motorhoz való hozzáférést is újragondolták. A táborhely megtalálása éjjel-nappal egyformán könnyű: az éjszakai felfedezőtúrákhoz a PEUGEOT 508-tól megörökölt és a szélvédő fölött közvetlenül a karosszériába beépített 8 LED-modul szolgáltatja a fényt. Az L3 hosszúságú PEUGEOT BOXER-re épülő tanulmányban a 6 méteres hosszt úgy sikerült kihasználni, hogy 3 személy számára ideális, 10 m²-es lakótér áll rendelkezésre. Ez 4 külön térre oszlik: konyha és étkező, háló, fürdőszoba és a vezetőhely. A rengeteg tárolóhelynek köszönhetően az autóban minden elfér, ami az extrém sportokhoz vagy a mindennapi élethez szükséges. A beltér – a jármű külsejével éles kontrasztban – nyugodt, világos színekkel operál, valóságos védőburokként veszi körül az utasokat, és igazi feltöltődést biztosít. Meleg hangulatot árasztanak a fabetétek, és az ülések és a kárpitok is egészen különlegesek. A sportos hatású high-tech szövet a PEUGEOT e-208 GT, 508 HYBRID GT, 508 SW HYBRID GT és 3008 HYBRID4 modellekről már ismerős GRÉVAL-szürke Alcantara® kárpittal kombinálódik, mely az ajtók belső oldalán is visszaköszön. A mentaszínű BOXER feliratoknál a nagy textilmárkák által használt transzfertechnikát alkalmazták. A biztonsági övek sem unalmasak: akárcsak a szellőzőnyílások, ezek is mentaárnyalatot öltöttek. A márka többi modelljével rokonságot mutató, teljes egészében textil borítású tető most még kényelmesebb. Az aprólékos gonddal kidolgozott ajtókilincsek és zsanérok krómdíszítés helyett selyemfényű CAST IRON kivitelt kaptak.

2. kihívás:

A környezet tisztelete A környezethatékonyság és a tartósság a PEUGEOT BOXER 4×4 CONCEPT megalkotásánál kiemelt szempontok voltak. A tervezők különös gonddal választották ki a felhasznált anyagokat: az asztal, a konyhapult és a mosdókagyló a természetes kő tartósságát a kerámia szépségével ötvöző fehér ARAGONIT ásványból készültek, a padló pedig bravúros módon teljes egészében újrahasznosított és újrahasznosítható anyagokból van. A felhasznált műanyagok 85%-ban gépjárműtartályokból, 10%-ban tejesüvegekből, 5%-ban pedig fehér flakonokból (pl. folyékony szappan) származnak. A padlóhoz használt összesen 50 kg újrahasznosított műanyag révén egy hagyományos műanyagból készült padlóhoz képest 75 kg CO2-t sikerült megtakarítani. Ezzel a tartós megoldással egyben az is elkerülhető, hogy a műanyag hulladékot újabb eldobható tárgyak készítéséhez használják újra. A felfedezőutak során a PEUGEOT BOXER 4×4 CONCEPT a természet tiszteletéről sem feledkezik meg: az autó a részecskeszűrő (FAP) és az SCR rendszer alkalmazása révén a legújabb környezetvédelmi normáknak és a legfrissebb Euro6 szabványoknak is megfelel. A PEUGEOT BOXER 4×4 CONCEPT persze messze nem csak a stílusról szól: kavicsos, sáros, havas utakon és sziklás ösvényeken egyaránt otthonosan kell, hogy mozogjon. A DANGEL-féle 4×4 meghajtás folyadéksúrlódásos tengelykapcsolót (viszkokuplung) és első osztóművet alkalmaz. A kívánt üzemmód a műszerfal bal oldalán, a vezető keze ügyében található három kapcsolóval aktiválható: – 2WD üzemmód: hagyományos elsőkerék-meghajtás a mindennapos használat során, – 4WD üzemmód: a hátsó kerekek meghajtása rosszabb tapadási körülmények esetén, – Lock üzemmód: a hátsó differenciálzár aktiválása, ami szélsőséges helyzetekben és gödrökön való átkeléskor hasznos. A négykerék-meghajtás hatékonyságát tovább növelik a nagy teljesítményű gumiabroncsok. A PEUGEOT BOXER 4×4 CONCEPT BF Goodrich terepgumikkal van felszerelve, melyek amellett, hogy stílusosak, masszívak, tartósak és kiválóan tapadnak. A PEUGEOT BOXER 4×4 CONCEPT hasmagassága elöl 30 mm-rel, hátul 50 mm-rel magasabb, így az akadályok többsége nem okoz neki problémát. A meredekebb lejtők sem jelenthetnek akadályt: a 6 fokozatú kézi váltóval társított BlueHDi 165 motor 370 Nm nyomaték leadására képes. A kalandtúrának semmi nem szabhat határt, ezért a PEUGEOT BOXER 4×4 CONCEPT tetőcsomagtartóján egy a gépjármű stílusát követő, diófából készült kanadai kenu is helyet kapott. A tetőcsomagtartó kifejezetten a tanulmányhoz készült, így a tetőablakok akadálytalanul nyithatók. A szintén egyedi tervezésű oldallétra a kerékjárat ívéhez igazodik, könnyen elérhető róla a tetőcsomagtartó, és az oldalsó felszerelésekhez való hozzáférést sem akadályozza.

3. kihívás:

A legkiválóbb szakértők csatarendbe állítása
Az utolsó kihívás a maguk területén referenciának számító partnerek megtalálása és rendhagyó megoldásokra való biztatása volt. Az összkerékmeghajtás a márka régi partnere, a 4×4 átalakításairól híres DANGEL nevéhez fűződik. A márka logója ez alkalommal mentaárnyalatot kapott. A mosogató, a konyhapult és az asztal a KERROCK keze nyomát dicséri. Az infotainment és navigációs rendszert a fedélzeti multimédiás berendezések specialistája, az ALPINE gyártja. A kimondottan a lakókocsik és furgonok szerelmeseinek kifejlesztett
Alpine rendszer gyárilag beszerelhető opció. Az átadáskor így nem jelent időveszteséget a berendezés kereskedésben való beszereltetése, és plusz munkadíjjal sem kell számolni. A szabadidős járművek méreteit figyelembe vevő (hidak magassága, keskeny utak stb.), 23 cmes képernyővel rendelkező rendszer nélkülözhetetlen társ, a nyugodt, költségtakarékos utazás és a biztonságos megérkezés záloga. A három évig ingyenesen frissíthető térképadatbázis a legkülönbözőbb szolgáltatási területeket is lefedi, és az Európában található szolgáltatóegységek, valamint a márkakereskedések teljes listáját tartalmazza. A berendezés nemcsak a tolatókamerával, de az Android Auto, illetve Apple CarPlay rendszerekkel is kompatibilis, így az Alpine
képernyőjén okostelefonunk alkalmazásaihoz közvetlenül és kényelmesen hozzáférhetünk. A rendszerre Bluetoothon keresztül akár 5 telefon is csatlakoztatható, ebből kettő akár egyszerre is. A felszerelésre a Peugeot Európa teljes területén 2 év jótállást vállal. Ne feledkezzünk meg a padlóborításról sem, melyet a „Le Pavé” névre hallgató projekt keretében a SASMINIMUM startup cég tervezett. A 2017-ben építészek által indított vállalkozás egyedülálló gyártási rendszert fejlesztett ki, melynek során a zúzott hulladékot vegyszerek, illetve műgyanta hozzáadása nélkül erős és ellenálló anyaggá alakítják.
Forrás: Peugeot- Press EFEU HU

Előző

Az új BMW X5 M, BMW X5 M Competition, BMW X6 M és BMW X6 M Competition

Következő

Értékesítési csúcson a Tesla, Aston Martinok, Egy új Abarth