0
Shares
Pinterest Google+

A Los Angelesi Autószalonon a Jeep bemutatta az új Gladiator pickupot, amelyet kiemelkedő terepjáró képességek, a kategória legjobb vontatási és teherbírási értékei, és rendkívüli sokoldalúság jellemeznek. A jövő év második negyedévében piacra lépő Gladiator pickup négyféle felszereltséggel és kétféle erőforrással lesz kapható.

A Jeep formatervezői megtartották az eredeti Wranglerre jellemző hetes tagolású hűtőmaszkot, ám a megnövelt vontatható tömeg miatt szükséges nagyobb teljesítmény megkövetelte, hogy a motor több levegőhöz jusson, így a hűtőmaszk nyílásai szélesebbek lettek. A hűtőmaszk emellett a szokásosnál jobban döntött, mert ez csökkenti a légellenállást.
A Gladiator Overland és Rubicon modellekhez rendelhető lesz LED-es fényszóró és ködlámpa is. Hátulra szintén kérhetők LED-es lámpák, amelyek közrefogják a könnyű rakodást lehetővé tévő széles platóajtót. Az ajtó csillapított mozgású, és három helyzetben reteszelhető. A plató hossza meghaladja a másfél métert, a Gladiator terhelhetősége pedig jóval hét mázsa fölött van. A teljes értékű pótkerék a plató alatt, a hátsó tengely mögött kapott helyet.

Szintén a legendás elődökre emlékeztető megoldás az előredönthető szélvédő. A Wranglerhez hasonlóan, a gyári bukókereten található a belső visszapillantó tükör, amely lehajtott szélvédő mellett is a helyén marad. Egyedüliként a platós terepjárók szegmensében a Gladiator rendelhető prémium Sunrider vászontetővel is. A tető kialakítása egyaránt lehetővé teszi a részben vagy teljesen nyitott autózást. Követve a Jeep egyik legnépszerűbb hagyományát, a Gladiatornak nemcsak a szélvédője dönthető előre, de az ajtajai is könnyedén, néhány mozdulattal fel- és leszerelhetők, így a lehető legnagyobb szabadságot kínálják autózás közben.
A Gladiator Overland és Rubicon változataihoz rendelhető a karosszéria színére fényezett keménytető, míg valamennyi felszereltségi szinthez kérhető a háromrészes, fekete keménytető, mely gyorsan le- és felszerelhető, s része a kézzel elcsúsztatható hátsó ablak is.
A szövet vagy bőrborítású első ülések oldalsó és deréktámasza egyaránt állítható, illetve nemcsak az első ülések fűthetők, hanem igény esetén a kormány is. A teljesen áttervezett hátsó ülések előtt a kategória legtágasabb lábtere található, s rögzítő szerkezete révén a kabinban a hátsó üléstámla mögött kisebb csomagtér alakítható ki. A hátsó ülés ugyanakkor teljesen síkba is fektethető, így az utastérben is szállíthatók nagyméretű tárgyak. Ám az ülések variálhatósága itt nem ér véget: az ülőlapok a támlákkal párhuzamosan, függőleges helyzetbe is felhajthatók, s ilyenkor válik hozzáférhetővé az alattuk elhelyezett tárolórekesz.

A Gladiator Sport modellek 12,7 centiméter átlójú érintőképernyőt kapnak a műszerfalba, de választható 17,7 vagy 21,4 centiméter képátlójú változat is. Valamennyi kivitelben már a negyedik generációs Uconnect rendszer dolgozik, amelyet finomított felhasználói interfész, nagyobb rendszerteljesítmény, rövidebb betöltési idő, valamint nagyobb felbontás jellemez. Kizárólag a Gladiator Rubicon modellekhez kapható az előrenéző terepkamera, amely a hűtőmaszkban kapott helyet és kemény, nehezen belátható terepen könnyíti meg a vezető dolgát.
A Jeep Gladiator forgalmazása a jól ismert 3,6 literes Pentastar V6-os benzinessel indul, 2020-tól pedig egy 3 literes EcoDiesel V6 is rendelhető lesz hozzá. A Pentastar motor teljesítménye 285 lóerő, nyomatéka pedig 353 Nm. Hatfokozatú manuális váltó jár hozzá, de rendelhető nyolcfokozatú automatikus egység is. A 3.0 literes EcoDiesel motor teljesítménye 260 lóerő, míg nyomatéka 600 Nm. Ehhez a motorhoz csak a nyolcfokozatú automatikus váltómű választható.
Az új Jeep Gladiator magától értetődő módon hozza a Jeep márkától elvárt kimagasló terepképességeket. A modellben kétféle 4×4-es rendszer dolgozhat: a Command-Trac 4×4 a Sport és Overland változatokba kerül, míg a Gladiator Rubicon modell a Rock-Trac 4×4-es rendszert kapja, amelyben nagyobb igénybevételre tervezett, harmadik generációs Dana 44 első és hátsó tengelyek kaptak helyet, illetve az alapmodellhez képest rövidebb a felezőfokozat áttétele is. Szintén a Rubicon modellt jellemzik a hosszabb rugóutak, amelyet a szegmensben kizárólag a Gladiatoron alkalmazott, elektronikusan kiiktatható stabilizátorok tesznek lehetővé.

A Gladiator alvázas szerkezete könnyű, erős és tartós, hiszen nagyszilárdságú acélból készül. A négyajtós Jeep Wranglerrel összehasonlítva a Gladiator tengelytávja 49,3, míg a teljes alváza 78,7 centiméterrel hosszabb. A nagyobb tengelytáv, illetve a plató elhelyezése jobb tömegeloszlást, valamint nehéz rakomány szállítása közben is kényelmesebb és stabilabb futást tesz lehetővé. Annak érdekében, hogy kemény terepen se sérülhessenek a fő komponensek, mint például az üzemanyagtank, az osztómű és az automataváltó olajteknője, a Gladiatorban összesen négy védőburkolat kapott helyet.
A Gladiator mozgékonyságát segítik elő a 43,6 fokos első és a 26 fokos hátsó terepszög, valamint a 20,3 fokos rámpaszög, míg a hasmagasság 28,2 centiméter. Figyelemre méltó adat a 76 centis gázlómélység, illetve a 725 kilós terhelhetőség és a 3470 kilogrammos vontatható tömeg.
A biztonság és a vagyonvédelem kiemelt fontosságot kapott a 2020-as Gladiator tervezésekor. A szériatartozékként adott vagy rendelhető technológiák között van a holttér-figyelő rendszer, a hátsó keresztirányú forgalmat figyelő rendszer, az első terepkamera, illetve a tolatókamera, az adaptív tempomat vagy az elektronikus borulásgátló rendszer is. A Gladiatorba összesen háromféle – 12,7, 17,8 és 21,3 centiméter képátlójú érintőképernyővel – negyedik generációs Uconnect rendszer közül lehet választani. A legkisebb egységet kivéve a rendszer része az Apple CarPlay és Android Auto szolgáltatás is.
Az új Gladiator a Jeep Toledóban (Ohio) található üzemében készül, ahol a különböző Jeep modellek gyártása már 1941 óta zajlik. 2019 második negyedévében érkezik meg a márkakereskedésekbe.
Forrás: autoblog

Előző

November havi flotta híreink

Következő

Ezüstözze be a karácsonyt!