0
Shares
Pinterest Google+

Érdekes, hogy míg 4 féle dízelmotorral felszerelt verzió közül válogathatunk 4×4 vagy 4×2 hajtásképlettel , a Kadjar benzines változatból mindössze egyfélét, ráadásul egy 1200 köbcentis modellt dobott piacra a Renault. Ez a típus lett a tesztautónk. Nem alkottunk elhamarkodott véleményt – kis motor, nagy karosszéria – , jól tettük, hiszen ebben a motorban is benne van 130 lóerő / 205 Nm. és tökéletesen betölti családi autó szerepét . Nem is próbáltuk ki a 190 km/órás végsebességét.
Aki viszont dízelt szeretne, választhat olyat is, ami összkerékhajtással bír (kizárólag 1,6-os Energy dCi 130-as motorral).
Fogyasztást illetően a benzines típus esetén 5,6-5,8-as, míg a leggazdaságosabb dízelre nézve, 3,8-as vegyes fogyasztást jelöl meg a gyártó.

A belső tér ideális. Tesztünk során 4 felnőtt maximális kényelemben utazott. A hátsó utasok térde, bő 5-10 centiméterre volt a háttámlától. A vezetőülés magasságban is állítható. Jól jön a deréktámasz is , hosszú úton.
Csomagok szállításánál jó lehetőség a síkbahajtható anyósülés, amelynek köszönhetően személyautónkat kisteherautóvá tudjuk változtatni pár pillanat alatt és könnyedén hazacipelhetjük a 2 és fél méter magas könyvespolcot vagy tetőbox nélkül mehetünk síelni, szörfözni, szezontól függően.
A tágas belső térhez „Easy Break” rendszer is társul, amely intelligens módon segíti azt, az aktuális szükségletekhez igazítani. A hátsó ülések le- és felhajtása így gyerekjáték. A csomagtér padlózatának két állása van, a felső pozícióban könnyebb ki- és berakodni a nehéz tárgyakat, az alsó állásban pedig igazán ki lehet használni a csomagtér teljes tárolókapacitását. Ráadásul két vagy három részre osztható , ezáltal védi a benne elhelyezett tárgyakat és elkerülhető a dőlés-borulás veszélye éles kanyarokban vagy hirtelen fékezésnél.
A csomagtartó maximális kihasználtsága mellett 472 liternyi pakolóhelyet kapunk!
További 30 liternyi tárolóhely van okosan kialakítva az utastérben, így hosszabb utazás során használandó apróságainkat is lesz hová tenni.
Belül nincsenek a külső alapján feltételezhető merész görbületek, ívek. A műszerfal kijelzői folyadékkritályos technológiával készültek, ahogy azt a 21. század megkívánja. A kormány tapintása kellemes, az első ülések széles vállúaknak is kifejezetten kényelmesek és tesztautónkban félbőr kárpit kényeztetett.

Első ránézésre tudjuk, ha egy Kadjarral találkozunk, hogy ez bizony egy Renault! Ez nem csak a gigantikus méretű márkajelnek köszönhető, hiszen az autó ugyanazt a – Laurens van den Ackers által életrekeltett – dizájn nyelvet beszéli, mint amit már megszerettünk a Clio és a Capture vonalaiban. Természetesen a formatervezők nem spóroltak azokkal a látványelemekkel, amit el is várunk egy crossovertől: hatalmas díszlécek, tágas hely a kerekeknek. A 19 cm-es hasmagasságnak
köszönhetően, bár nem terepjárónak készült – az aszfaltról letérve is biztonságosan tehetünk kisebb kirándulásokat.
Az R-Link2 multifunkciós kijelző pedig a “geek” királyokat is lenyűgözi. A magyar nyelvű navigáción és a szokásos kötelező információkon túl alkalmazások tömegeit tudjuk rátölteni, vagy olvashatjuk e-mail-jeinket , így például hasznos a közlekedési tábla felismerés, aminek köszönhetően a tempomatba rögzített sebességet is felülírja a rendszer.
A beállításokat saját profilunkhoz menthetjük, így ha többen vezetik az autót, akkor egy érintésre előhívhatjuk az általunk preferált alkalmazásokat, beállításokat.

A Kadjar vezetése kellemes élményt nyújtott. Jól viselkedett városban és országúton egyaránt. A ködfényszórók kanyarfunkciója praktikus, a hatsebességes váltó gazdaságos autózást enged, érdemés jókor váltani , nagyon érezhető a fogyasztásban. ..és ami fontos, még utána fordulnak az utcán…

A tesztautót az Autó Triplex Kft bocsátotta rendelkezésünkre.

Előző

Köszöntő

Következő

Szuperélelmiszer, szuper élet