0
Shares
Pinterest Google+

Lexus Yellow Edition

Áprilisi számunkban már bemutattunk Önöknek egy Lexus LC 500H jelű csodát amelyet alkalmunk volt tesztelni.
A gyártó egy újabb gyönyörűséget dobott piacra Lexus Yellow Edition néven amely hibrid és V8-as benzines változatban is elérhető LC sportkupéból. A kocsi élénk sárga külső fényezést kapott, amihez egyedi belső hangulatok tartoznak, fekete, fehér és meleg sárga színekben. A Yellow Edition emellett négykerék-kormányzást, önzáró hátsó differenciálművet, aktív hátsó légterelőt és szénszálas tetőt is felvonultat.
A Lexus LC Yellow Edition egyedi élénksárga fényezést kapott, amely az utastérben is visszaköszön. A fekete ajtóelemeket sárga Alcantara betétek díszítik, míg a takumi mesterekre jellemző alapossággal készített sárga árnyalatú varratok a fehér bőrüléseken a műszerfal szélein, a kormánykeréken és a középső könyöklőn is megtalálhatók. Az utastérben ezen felül olyan egyedi extrákat találunk, mint a head-up display, az Alcantara borítású tetőkárpit és a 10 irányban állítható elektromos első ülések félanilin bőrkárpitozással.

Az LC Yellow Edition változat megkapta a Sport+ csomagot is mely számos fejlett menetdinamikai megoldással egészíti ki a modell amúgy sem szegényes szolgáltatásait. Kiváló kezelhetőség és kiváló irányíthatóság érhető el a Lexus Dynamic Handling (LDH) rendszerrel, melynek része a változtatható áttételű kormányzás (VGRS), valamint a négykerék-kormányzás, amely egymástól függetlenül szabályozza az első és a hátsó kerekek egymáshoz viszonyított elfordulását. Az LDH része a Torsen-rendszerű hátsó önzáró differenciálmű is.
Egyedi külső jellemzők még a 21 colos kovácsolt könnyűfém keréktárcsák, valamint a strapabíró, mégis könnyű szénszálból készült tető és az aktív hátsó spoiler. Ez fontos szerepet játszik a jármű stabilitásának fenntartásában, ezért 80 km/h feletti sebességnél automatikusan kinyílik.
A Lexus LC Yellow Edition kupé októberben a Párizs Autószalonon is feltűnik. Az első megrendelt példányokat már ez év őszétől kiszállítják az ügyfelek részére.
Forrás: autoblog

…és megjött: Audi Q8

Már rendelhető Magyarországon az Audi luxus SUV-kupéja, a Q8. A négyajtós kupék eleganciáját a nagyméretű SUV-modellek praktikus sokoldalúságával kombináló Q8 augusztusban érkezik a márkakereskedőkhöz. Alapára 22,75 millió forint.
Hosszúsága 4986, szélessége 1995, magassága pedig 1705 milliméter – ezek az Audi Q8 méretei, amelyekkel a négykarikás márka minden más SUV-modelljénél intenzívebben sugározza sportosságát és különleges stílusát. A kupékat idéző tetőívével jóval laposabbnak hat Q7 testvérmodelljénél, amelynél 66 milliméterrel rövidebb, ám 27 milliméterrel szélesebb. Meghatározó orrkialakítása, karosszériája rövid hátsó túlnyúlása, jelentős, akár 254 milliméteres szabad magassága, valamint tekintélyes méretű, 795 milliméter átmérőjű kerekei az erőteljes dinamika összhatását sugározzák.
Nem egészen háromméteres tengelytávjával az Audi Q8 akár öt személy számára is bőséges hellyel szolgál. Az első ülések négyféle kivitelben állnak rendelkezésre, a kínálat csúcsán pedig az S-sportülések és az Individual kontúrülések állnak. Utóbbiak már alapkivitelben szellőztető funkcióval készülnek, s kívánságra mindkét változat masszázsfunkcióval is kiegészíthető. Hátul hármas ülés a szériafelszerelés, amely extraként hosszirányban állítható. Nagyméretű csomagtartójával, valamint tágas rakodórekeszeivel és -tálcáival a Q8 a hosszú utakra is jól felkészült. A SUV-modell csomagtartója alaphelyzetben 605 literes, lehajtott hátsó üléstámlákkal pedig egészen 1755 literig növelhető.
Az Audi Q8 palettáján összesen tizenkét, sportos formáit egyaránt jól kiemelő külső szín sorakozik, köztük az új Sárkány narancs és Galaxis kék árnyalatokkal. A külső kiegészítő elemek alapkivitelben szemcsézett antracit felületűek, a két opcionális külső optikai csomag részeként pedig a karosszéria színében vagy Szkandium-szürkére fényezve jelennek meg. Az S line külső optikai csomagban matt szürke tónus kölcsönöz a Singleframe hűtőrács maszkja, a pengeelem (Blade), a küszöbborítás betétjei és a diffúzorbetét számára még hatásosabb megjelenést.
Az Audi Q8 utasteréhez több szín és felszereltség közül válogathatnak az ügyfelek. Már az alapmodell is háromféle bőrkárpittal rendelhető, egészen a legmagasabb minőségi színvonalú Valcona bőrig. A két Design selection kivitelben a műszerfal felső része bőrbevonatú, az S Line sportcsomag pedig kívánságra S-sportüléseket tartalmaz, integrált fejtámlával, rombuszmintájú steppeléssel és „S” felirattal. Mindegyik felszereltségben nyitott pórusú fa vagy alumínium dekorbetétek is szerepelnek. Az egyéni kialakítások kedvelőinek négy bőrkárpit-csomag, emellett az Audi exkluzív számos további opcionális megoldása áll rendelkezésére.

Az Audi a quattro és a quattro az Audi – különösen is érvényes ez a Q8 modellekre, a márka csúcs SUV-sorozatára. Tisztán mechanikusan működő központi differenciálműve alapesetben 40:60 arányban osztja el a forgatónyomatékot az első és a hátsó tengely között, szükség esetén azonban túlnyomó részét az éppen hatékonyabb vonóerő-átadási képességekkel rendelkező tengelyre irányíthatja.
A futómű már alapkivitelben döntő mértékben hozzájárul a sportos irányíthatósági tulajdonságokhoz. Az elöl és hátul egyaránt ötkaros felfüggesztések túlnyomórészt alumíniumból készülnek. Az ugyancsak az alapkivitelhez tartozó progresszív kormányzás áttétele a bekormányzási szög növekedésével egyre közvetlenebbé válik. A Q8 gyárilag 19 colos kerekeken gördül, de a felszereltségi program csúcsán 285/40 R 22 méretű gumiabroncsokkal szerelt kerekek is rendelkezésre állnak. Elöl hatdugattyús, rögzített alumínium féknyergeket alkalmaztak a tervezők.
Az új SUV-kupé vásárlói háromféle futóműkonstrukció közül választhatnak. A csillapítás-szabályzással kiegészített futómű az alapkivitel része, de kívánságra az ugyancsak csillapítás-szabályzással kínált adaptív légrugózás is rendelkezésre áll, igény szerint különösen kényelmes vagy hangsúlyosan sportos hangolással. E rendszerben az Audi drive select menetdinamikai szabályzórendszer segítségével négyféle üzemmód állítható be, akár 90 milliméteres tartományon változtathatva a karosszéria magasságát.
További dinamikus extrafelszerelésként az Audi Q8 összkerék-kormányzást is kínál. E technika akár öt fokos tartományon kormányozza be a hátsó kerekeket, kis sebességeknél az agilitás növelése érdekében – és bő egy méterrel csökkentve a SUV-modell fordulókör-átmérőjét – az első kerekekkel ellentétes, míg a magasabb sebességtartományokban a sávváltások alatti fokozott stabilitás szolgálatában velük megegyező irányban.
Az Audi Q8 a 3.0 TDI erőforrással, Q8 50 TDI változatában érkezik az európai piacokra. A V6-os dízel aggregát teljesítménye 286 LE és 600 newtonméter maximális forgatónyomatékot továbbíthat főtengelyére. A Q8 ezzel álló helyzetből 6,3 másodperc alatt gyorsít fel százas tempóra, végsebessége pedig 245 km/óra. Az erőátvitel feladatát gyors és lágy működésű, nyolcfokozatú tiptronic sebességváltó látja el.

Forrás: autoblog

Előző

Köles golyó, gabona pufi és a többiek

Következő

Augusztus havi flotta híreink