0
Shares
Pinterest Google+

Tavaly mutatta be a Renault új kompakt modelljét, a negyedik generációs Mégane-t. Bár az előd vonásait nyomokban megtalálhatjuk rajta, mégis nyugodt szívvel ki merjük jelenteni, hogy ez az új, rendkívül látványos karosszéria forradalmi változást hozott. Sportos elegancia, a modern idők határtalan lendülete jellemzi az új modellt, mely igazi egyéniség, pont olyan, amilyennek egy jó francia autónak lennie kell.

Az új Mégane 6,5 centivel hosszabb, 2,5 centivel szélesebb és 3 centivel hosszabb a tengelytávja a korábbinál. Különleges formájú fényszórók, markáns hűtőmaszk, csinos, hosszú szoknya, no és persze egy hatalmas embléma díszíti az orrát. A látványos domborulatokat nem csak a motorháztetőn, de végig a kocsi oldalán is megtalálhatjuk, a meg-megtörő fény nagyon jól áll a Mégane-nak. A farrésznél sem fogyott el az ihlet, a hosszú, csíkszerű, középen majdnem összeérő hátsó lámpákról nagyon könnyen azonosíthatjuk ezt a modellt.

A belső tér is végtelenül igényes, a franciák jó tapintású, puha műanyagokat használnak az alacsonyabb felszereltségű modelleknél is. Az utastérben több helyen változtatható színű hangulatvilágítást építettek be. A műszerfal formavilága extravagáns, de ez szerencsére nem ment az ergonómia rovására. Az ülések nagyon kényelmesek, az ajtók súlyos magabiztossággal csukódnak.

A drágább változatokban egy 8,7 colos tablet szolgál kommunikációs felületként – ezen keresztül férhetünk hozzá többek között az autó alap beállításaihoz vagy működtethetjük a navigációt –, de ez csak a meggy a habon. Az új Mégane-hoz elképesztő mennyiségű luxus kiegészítőt rendelhetünk az ülésmasszázstól az automatikus parkoló rendszeren keresztül a táblafelismerő rendszerig – sok olyan kütyüt is találhatunk az extra listán, amit általában csak az eggyel nagyobb kategóriájú autókhoz kínálnak a gyártók.

Már az elődé sem volt rossz, az új modell módosított futóműve azonban még sportosabb és még kényelmesebb lett. A jobb és komfortosabb vezethetőség érdekében a kormány érzékenységén és pontosságán is javítottak a mérnökök, az igazi újdonság azonban a drágább autóknál is ritka, a kategóriában pedig egyedülálló négykerékkormányzás.

A 4Control rendszer elektromos motorok segítségével a kocsi hátsó kerekeit kormányozza. 80 km/h alatt az elsőkkel ellentétes irányban fordítja el a hátsó kerekeket, emiatt sokkal könnyebben, kisebb helyen el lehet fordulni a Mégane-nal. 80 km/h fölött a négy kerék egy irányba fordul. Itt már nem az a cél, hogy minél kisebb helyen elforduljunk, a rendszer azon dolgozik, hogy kanyarban megakadályozza a farrész kitörését ezzel is biztonságosabbá téve az autózást.

Négyféle benzinmotort kínál a Renault az új Mégane-hoz 100-tól 205 lóerőig, 1,2-től 1,6 literesig – a négy motorból három turbófeltöltős. Dízelből is négy lesz, 1,5 és 1,6 literesek 90-től 165 lóerőig. A benzines valamint a dízel motorokhoz is kínál a kézi váltók mellett duplakuplungos robotizált váltót a gyártó.

Idén a legizgalmasabb változat a 205 lóerős, 280 newtonméter csúcsnyomatékú GT lesz 7,1 másodperces gyorsulásával és 233 km/h-s végsebességével, de valószínű, hogy hamarosan elkészül majd a még mérgesebb RS Mégane is. Dízelből talán a 110 lóerős modell a legérdekesebb rendkívül alacsony, 86 g/km-es szén-dioxid-kibocsátásával és 3,3 literes fogyasztásával. Karosszériából egyelőre csak a képeken is látható ötajtós lesz elérhető, de nem kell sokat várni a többi változatra.

Az új Mégane már megrendelhető és hamarosan az utcákon is láthatjuk majd. Frenetikus egyedi dizájnjának, jó ár-érték arányának és minőségi kidolgozásának köszönhetően biztosan közkedvelt modell lesz hazánkban is.

Az autó megtekinthető, kipróbálható és megvásárolható a Renault Budapest telephelyein!

RENAULT DÉL PEST
Cím: 1097 BUDAPEST, KÖNYVES KÁLMÁN KRT. 5.
Telefon: 06 1 476 3100

RENAULT KELET PEST
Cím: 1173 BUDAPEST, PESTI ÚT 16.
Telefon: 06 1 254 0404

RENAULT BUDAKALÁSZ
Cím: 2011 BUDAKALÁSZ, JÓZSEF ATTILA UTCA 77.
Telefon: 06 1 465 0000

WWW.RENAULTBUDAPEST.HU

INFO@RENAULTBUDAPEST.HU

 

Előző

Az ezerarcú sajt

Következő

Ford, Wattway, Continental