0
Shares
Pinterest Google+

La Voiture Noire, azaz A Fekete Autó nevet kapta a Bugatti legújabb modellje, amiből csupán egyetlen példány készült.
Alapítása 110. évfordulójára lenyűgöző meglepetéssel készült a Bugatti. A március 7-én megnyílt Genfi Autószalon alkalmával leplezik le a La Voiture Noire névre keresztelt szuperautót, amiből csak ez az egy példány épült egy gazdag gyűjtő megrendelésére. Az alapokat adó Chiron sem olcsó, de a teljesen áttervezett La Voiture Noire még ennél is sokkal többe, adók nélkül is 11 millió euróba kerül.

A Fekete Autóval a Bugatti leghíresebb modelljének a Type 57 SC Atlantic-nak állítanak emléket, amiből összesen négyet építettek 1936 és 1938 között. Az alapító Ettore Bugatti fia, Jean tervezte a csodálatos túrakocsit, amiből egyet megtartott magának, ezt emlegetik La Voiture Noire néven, és jelenleg éppen nem tudni, hol van. Sokat mond a típus értékéről, hogy Ralph Lauren garázsában áll egy másik példány, és nemrég 100 millió dollárért sem volt hajlandó megválni tőle.
Az új La Voiture Noire több ponton is emlékeztet legendás elődjére, és nem csak a fekete fényezése miatt.
Az Atlantic jellegzetessége volt a karosszérián hosszában végigfutó él, ami itt is megtalálható, és a hat kipufogóvég is az ősét idézi. Meg persze az a koncepció, hogy a meglévő műszaki alapokra egyedi rendelés alapján építenek karosszériát. Az alapokat a Chiron adja, tehát a La Voiture Noire motorja is a 8 literes W16-os,  ami 1500 lóerőre és 1600 Nm nyomatékra képes. Az egyedi Bugatti ezzel alig több, mint két másodperc alatt gyorsul százra és a 400 km/órát is eléri, méltó utódja lehet tehát az Atlanticnak, ami már a harmincas években 220 km/órával száguldhatott

…és ha valakinek a Chiron sablonos lenne itt a Bugatti Divo

Leleplezte a Bugatti azt az új modelljét, amivel a Chiron után még feljebb lép a márka. A karosszériaépítők hagyományait folytatva készült el a pályára szánt Divo, ami nagyon ritka és elképesztően drága lesz.
Jelezte már a Bugatti, hogy nem a Chiron lesz az egyetlen modell a kínálatában, a nyár végén pedig le is rántották a leplet az újdonságról. Ugyan a Chiron alapjára épül, és több ponton emlékeztet is rá, de teljesen egyedi első és hátsó részt kapott, úgyhogy megérdemelt egy saját nevet is, így lett belőle Bugatti Divo.

A nevét ismét egy legendás autóversenyzőről kapta. Albert Divo a huszadik század elejének elismert pilótája volt, aki 1928-ban és 1929-ben is megnyerte a Szicília kanyargós hegyi útjain rendezett Targa Florio futamát, természetesen egy Bugatti, egy Type 35 B volánja mögött. Neki állít emléket a Chiron pályára szánt testvére.
Az egyenesben nagyon gyors Chiron után ugyanis a Divo a kanyargós pályára termett, 1,6 g oldalgyorsulásra képes, aerodinamikai megoldásai a versenyautóktól származnak. A hátsó légterelője például 1,83 méter széles, és az egész karosszéria 90 kilogrammal nagyobb leszorító erőt termel, ugyanakkor 35 kilogrammal könnyebb is.

A 8 literes, négy turbós W16-os motor 1500 lóerős teljesítménye nem változott, de a Divo így is gyorsabb, mint a Chiron. Nem a végsebességében, mert azt ebben az esetben 380 km/órára korlátozták, míg a Chiron akár 420 km/óra feletti tempóra is képes lehet. De az olaszországi Nardo pályáján 8 másodperccel gyorsabb volt a Divo.
A kaliforniai Pebble Beach-en, a világ egyik legelegánsabb autós eseményén leplezte le újdonságát a Bugatti. A Divo még nagyobb ritkaság lesz, mint a kétmillió eurós Chiron, hiszen csupán 40 példányban építik meg, és annak ellenére, hogy 5 millió euróba, azaz 1,6 milliárd forintba kerül, már minden példánya elkelt.
Forrás : player

Előző

New VAT, Premium-category car sales, Volkswagen Financial Services, Asian roads still not safe

Következő

Elektromos autó eladások, Nissan LEAF, Formula-E 2018/2019 –es évad