0
Shares
Pinterest Google+

Ritka dolog, de ennél az autónál az elnevezésen akad meg először a szemünk, a GrandCoupé ugyanis egy szokatlan szóösszetétel. Ha viszont megnézzük a formát, rögtön érthetővé válik a névválasztás. Az új, négyajtós Megane tervezői tényleg bele tudták varázsolni egy sportautó minden dinamizmusát egy klasszikus szedán-alapformába. A négyajtós modellek szokásos formakészletéből szerencsére kilóg a lendületes oldalkialakítás, elöl és hátul pedig a gyönyörűen kialakított lámpatestek gondoskodnak az unalom elkerüléséről. A hátsó lámpák mindegyik új Megane modellváltozaton elképesztően mutatnak, a legnagyobb hozzáadott értékkel mégis talán itt rendelkeznek. Az autó méretei, dinamikus hullámai az impozáns hátsó traktussal kiegészülve a mostanában egyre népszerűbb négyajtós sportkocsikat idézik meg. A Megane GrandCoupe persze sokkal inkább egy családi-, mint egy versenyautó, de az elegáns limuzinformával elérték, hogy egy jól megválasztott színnel és 4 stílusos alufelnivel ez a kocsi bizony reprezentációs célokra is tökéletes.

A belső térben viszont nagyon helyesen a praktikumra helyezték a hangsúlyt és próbálták a lehető legoptimálisabban elosztani a teret az autó egyes egységei között. Az elején kezdjünk is rögtön a végével: az 550 literes csomagtartó igen nagyvonalú ajánlat, az emberek nagyjából 90 százalékának tökéletesen elég egy ekkora tárolórész. Egyel előrébb pedig látható, hogy nem spóroltak a hellyel a hátsó üléseknél sem, sőt, a lábtér kifejezetten jó. Ez szép teljesítmény, főleg hogy az első üléseknél lévő hely is hozza az átlagos szintet. A műszerfal örvendetesen mértéktartó, ehhez persze hozzájárul, hogy a lehető legtöbb funkció kezelését a középen található érintőképernyőre bízták. A 8,7 colos kijelzőn szerencsére nem nagyítóval kell megtalálni az egyes beállításokat, a mérete és a logikája is felhasználóbarát. Ráadásul nagyon minőségiek a felhasznált anyagok és az összeszerelési minőségben is nehéz kivetnivalót találni.

A GrandCoupe-t tervező mérnökök nem feledkeztek meg a biztonságról és a kényelemről sem. Előbbiről a sávelhagyást és a közlekedési táblákat is felismerő rendszer mellett a holttérfigyelő és az aktív vészfékező eszköz gondoskodik. Utóbbira példa az adaptív tempomat és a távolsági fényszóró automatikus vezérlése. A mérnökök legfontosabb találmánya azonban mégis a MULTISENSE névre keresztelt megoldás, egy olyan elektronika, amely 5 különböző beállítási csomagjával minden vezetési stílushoz hozzáigazítja az autót.

Természetesen a személyre szabást segíti egy bő motorválaszték is, ahol hat különböző erőforrás közül választhatjuk ki a nekünk megfelelőt. 90 lóerőtől és 1200 köbcentitől indul a paletta, de az autó stabil útfekvése, minden egyenetlenséget elnyelő futóműve az erősebb motorok felé billenti az érdeklődőket, azokkal lehet kihasználni ugyanis a jó adottságokat.

Az autó pontos ára még nem ismert, de az igen, hogy az üzemeltetés igen gazdaságosnak ígérkezik. A dízelmotorok átlagfogyasztása egységesen 4 liter alatt van és a benzinesek sem kérnek sokkal többet 100 km-en. Mindez kiegészülve egy várhatóan 5 millió forint körüli vételárral és a stílusos külsővel sikeres szereplést vetít előre a GrandCoupe számára.

A cikk az Autó Triplex Kft. jóvoltából jelent meg.

Előző

Catalunia és a Cava

Következő

Februári flotta híreink