0
Shares
Pinterest Google+

A Renault kishaszonjárművei elérhető áron kínálnak kényelmes és praktikus szolgáltatást minden ésszerűen gondolkodó vállalkozónak.

Komoly tradíciója van a Renault-nál a kishaszonjárműveknek és mára a gyártó eljutott oda, hogy nem csupán arra törekszik, hogy elérhető árú, praktikus és jól pakolható igavonókat kínáljon a felhasználóknak, legalább ilyen fontos a tökéletes design és a kényelem.

A család legkisebb tagja a Clio Société, mely a jól ismert személyautó egyedi külsejét ötvözi egy kisteherautó praktikusságával. A kirobbanó formájú kisautó meglepően nagy, akár 911 literesre bővíthető csomagtartójába sok minden belefér, a sofőr pedig kompromisszummentesen élvezheti egy személyautó tökéletes kényelmét és biztonságát.

A Clio Sociétét a Renault megbízható és rendkívül alacsony fogyasztású, 75 lóerős 1,5 literes dízelmotorjával forgalmazzák. A kulturáltan járó, relatíve csöndes dízellel akár négy liternél is kevesebb üzemanyag elég lehet 100 kilométerenként.

Az autó nettó alapára alig több mint hárommillió forint, és ezért a pénzért olyan kiegészítőket is megkapunk, mint a menetstabilizáló, az elektromos ablak vagy az elektromosan állítható külső visszapillantó tükrök – némi felárért természetesen az egyéb, inkább személyautókra jellemző extrák is hozzáférhetőek.

A család következő tagja a Kangoo. Ennél a modellnél 2, 3 vagy 5 férőhelyes változatok és három lehetséges hosszúság közül választhatunk, így egészen biztosan megtalálhatjuk a vállalkozásunk igényeit kielégítő verziót – szerencsére a 3 első ülés minden felszereltségi szint és mind a három hosszúsági verzió esetében megrendelhető. Kiviteltől függően a csomagtartóban 3000-től akár 4600 liternyi áru is könnyen elfér, a raktér valamint az ajtók kialakítása egyetlen célt szolgál: minél könnyebb legyen a rakomány ki- és bepakolása.

A Kangookat háromféle motorral forgalmazza a Renault, vagyis ugyanannak a jól bevált, kulturált, megbízható és rendkívül alacsony fogyasztású dízelmotornak a három változatával. A rövidebb Kangoo Expresszbe a 75 vagy a 90 lóerős változat is megfelelő, a nagyobb Kangoo Express Maxibhoz már a 110 lóerős változat illik. Egyik dízel sem fogyaszt többet átlagosan hat liternél.

Három komfort fokozatot kínál a gyártó, melyek közül a középső, a „Comfort” tűnik a legcsábítóbbnak, hiszen ezek a modellek alig drágábbak az alap „Business” kivitelű modelleknél, viszont van bennük klíma. A „Pack Comfort” modellek már egy jól felszerelt személyautó kényelmét biztosítják.

A Kangoo Express alapára 3,7 millió forint, innen kúszik fel az ár a felszereltségi szintet és a méretet növelve akár 6,1 millióig, ami még mindig nem vészes tekintetbe véve az autó méretét és a minőségi szolgáltatást.

Ha komolyra fordulnak a dolgok és a fent említett két megoldás már szűknek bizonyul, még mindig marad két furgonja a Renault-nak, melyeket személyre szabva optimalizálhatjuk az áruszállítást. A gyártó kisebbik furgonja a Trafic, a nagyobbik a Master. Mindkettő nagy előnye, hogy a rakterüket egyedi igények szerint alakíthatjuk, rögzítő gyűrűket helyezhetünk el, kérhetünk rá faburkolatot, csúszásmentes padlót, még belső galériát is. A lehetőségek száma szinte végtelen.

Mindemellett tökéletes a kényelem az utastérben. Mindkét modell egyben egy mozgó iroda is, melyet tetszőlegesen elláthatunk a legmodernebb kényelmi és technikai eszközökkel a digitális klímától a Bluetooth-os audiorendszeren keresztül a multimédia rendszerig. Ezekkel a modellekkel a hosszabb távok leküzdése sem jelenthet gondot.

A Trafic alapára 5,3 millió forint, ezt a modellt is a fent már ismertetett 90 lóerős dCi motor hajtja. Akinek ekkora teljesítmény nem elég, választhatja a 115, 120 vagy 140 lóerős változatot is – a két legerősebb motorhoz már Start&Stop rendszer jár. Ahogy motorerőben megyünk fölfelé, úgy emelkedik az ár is, ráadásul a legerősebb változatot már kizárólag „Pack Comfort” felszereltségi szinttel forgalmazzák, így ez a modell alsó hangon is 6,55 millió forintba kerül. A Traficból létezik dupla kabinos változat is, ennek az ára 6-tól 7,45 millió forintig terjed.


A
Master sem feltétlenül drágább a kistestvérénél, ugyanúgy 5,3 millióba kerül az alap modell, a legdrágább változatért 11,3 milliót kér a Renault. Ezekbe a modellekbe már a 2,3 literes dízelmotort szerelik, melynek teljesítménye 110-től 165 lóerőig terjed – az erősebb motorokat azoknak ajánljuk, akik nagyobb tömegű árut szállítanak, ha nem terheljük nagyon, a kisebb teljesítményű motorok is könnyedén mozgatják az autót.

Természetesen a Masterből is van duplakabinos változat, de van többféle alvázuk, van dobozos sőt billencses modell is, vagyis ezt a teherautót tényleg testre szabhatjuk a legkülönfélébb munkákhoz. Külön érdekesség, hogy a modellek nagyjából fele első-, a másik fele viszont hátsókerék-hajtású.

A Reanult több mint 110 éve van jelen a kishaszonjármű piacon, és ezt a tapasztalatot pontosan érezni minden egyes modellen. Különleges dizájn, tökéletes kényelem, jó használhatóság és alacsony fenntartási költség jellemzi az összes modelljüket a legkisebb Clio Sociététől a hatalmas Master furgonig, mindegyiket jó szívvel ajánljuk.

Autóink NHP segítségével is megvásárolhatóak.

Előző

A jó még jobbá tehető

Következő

Német támogatási program e-autók