0
Shares
Pinterest Google+

Kicsi, gazdaságos, nyomatékos, igazi lendületes élményt ad és ugyan olyan jól, ha még nem jobban megy, mint nagyobb köbcentivel ellátott társai. A turbómotorok a nagyközönség számára egyre népszerűbbek, a Suzuki történetében pedig már komoly múltra tekintenek vissza.
Japánban a speciális adószabályok miatt már régóta nagy hagyománya van az aprócska 660 köbcentis erőforrásoknak, így a közelmúltban megjelent Boosterjet motorok fejlesztésekor több mint 20 év tapasztalatából tudtak gazdálkodni a mérnökök. Így született meg az 1 literes 112 lóerős háromhengeres és az 1,4 literes, 140 lóerős négyhengeres változat. Előbbi a Swiftbe, a Balenoba és az S-Crossba, míg utóbbi a Vitarába és az S-Crossba választható. Sőt, ajánlott is ezeket az erőforrásokat választani, főleg, ha cégünk flottájának bővítésén gondolkodunk. Ezeknek a motoroknak ugyanis alacsonyabb a CO2 kibocsátása, ráadásul a kisebb köbcentis motorral alacsonyabb lesz a regisztrációs adó is.

A turbómotorok igazi előnyei

Turbómotort választani természetesen nem csak gazdasági, hanem sokkal inkább személyes, „önző” okok miatt szoktak az emberek. Ez pedig nem más, mint az az utánozhatatlan élmény, amit akkor érzünk, amikor odalépünk egy turbós motor gázpedáljára. Ezek az erőforrások kisebb fordulatszámon is képesek nagyobb nyomatékot leadni és bármikor is szeretnénk gyorsítani, hihetetlen rugalmasságot kapunk. Ez a rugalmasság pedig a Suzuki különleges fejlesztésének köszönhető, hiszen a márka motorjai számára ismeretlen a „turbólyuk” fogalom, vagyis az erőáttétel folyamatos, nem érezni a turbómotoroknál megszokott erőhiányt, ami nem megfelelő váltás esetén keletkezik. A turbófeltöltő a japán cég esetében ugyanis a motorblokkra van integrálva, nem pedig külön alkatrészként adták a rendszerhez a mérnökök.

A japán gyár az ezres motorból 170Nm, míg az 1,4-es motorból 220 Nm nyomatékot hozott ki. Ehhez a teljesítményhez egészen elképesztő fogyasztás párosul. Az 1 literes 110 lóerős S-Cross átlagfogyasztása például 5 liter körül alakul, így a benzinkutakat meglehetősen ritkán kell csak látogatnia a Suzukit választó sofőröknek. A 170Nm nyomatéknak köszönhetően pedig szinte semmit sem érzünk abból, hogy egy 1 literes motor mozgatja alattunk az S-Crosst. A fürge erőforrásnak köszönhetően bármikor, amikor odalépünk a gázra, érezhetjük a gyorsulás semmivel sem összehasonlítható érzését. Akár fürge városi cikázáshoz, akár egy hosszabb kirándulásra, országúton vagy autópályán használjuk, a Suzuki turbómotorral szerelt autói igazi élményt nyújtanak.

Az alábbiakban az ARVAL Flottakezelő ajánlatát olvashatják, néhány Suzuki modellre vonatkozóan.

Suzuki Swift 1.2 GL 5d: nettó havidíj már 59 900.- Ft-tól
Suzuki Baleno 1.2 GA 5d: nettó havidíj már 64 900.- Ft-tól
Suzuki Vitara 1.6 GL 5d: nettó havidíj már 74 900.- Ft-tól
Suzuki SX4 S-CROSS 1.0 GL+ 5d: nettó havidíj már 79 900.- Ft-tól

A bérleti díj tartalmazza:

  • FINANSZÍROZÁS (Havi fix összegű finanszírozási díj)
  • SZERVIZ ÉS KARBANTARTÁS (Gondoskodunk autójáról)
  • GUMIABRONCS (Gumiabroncs és csere)
  • SEGÉLYSZOLGÁLAT (0-24 órás belföldi segélyszolgálat)
  • MY ARVAL (Online felület a flottája adataival)
  • ARVAL ACTIVE LINK (Valós idejű adatok) – BIZTOSÍTÁS (Autói és járművezetői védelme érdekében)
  • BALESETI ÜGYINTÉZÉS (Baleset esetén mindent az Arval intéz)

A fent meghatározott havidíjak nettó árak, melyek az Arval Magyarország Kft. tájékoztató jellegű ajánlata alapján készültek. Az ajánlatban megjelölt havidíjak 60 hónapos futamidő és évi 15 ezer km futásteljesítmény esetén érvényesek.

Előző

A REX KETCHUP

Következő

GYORSHAJTÁS ÉS A KELLŐ FÉKTÁVOLSÁG HIÁNYA