0
Shares
Pinterest Google+

Aukción az egyik legritkább Jaguar

A jármű aukciókon rendszeresen feltűnnek vonzó szupersportautók, ez a gép azonban egy picit különlegesebb, mint a többi. Ez ugyanis egy szuper ritka Jaguar C-X75 a legutolsó James Bond filmből.
A Jaguar XJ220 utódjának szánt C-X75 tanulmány formájában 2010-ben állt a közönség elé, és azonnal zajos sikert aratott. A Jaguar 2011 májusában be is jelentette, hogy megépíti a sorozatgyártású változatot. A jármű fejlesztése szépen haladt, azonban végül a gazdasági válság közbeszólt és a szuper-Jaguart elkaszálták. Összesen 5 darab prototípus épült belőle.

Közúton egyik autóval sem találkozhattunk, csupán a filmvásznon csodálhattuk meg: a C-X75 a 2015-ös 007 Spectre: A Fantom visszatér című filmben szerepelt, a film egyik ikonikus üldözési jelenetében használták. A 001-es sorozatszámú C-X75 egyébként számos ponton különbözik a tervezett szériamodelltől. Például 499 lóerős V8-as motor hajtja, emellett korlátozottan önzáró hátsó differenciálművet és hidraulikus kéziféket, továbbá AP Racing fékrendszert építettek bele.
Az RM Sotheby’s becslése szerint a narancssárga C-X75-ért 800 ezer és 1,2 millió dollár közötti összeget fognak fizetni a november 30-i árverésen.
Forrás : autoblog

Renault Alpine a francia élményautó

A Renault-hoz tartozó Alpine újabb modellel bővítette palettáját. Elkészült a középmotoros sportkupé csúcsváltozata, a 292 lóerős A110S, amely erősebb motorja és átdolgozott futóműve révén még emlékezetesebb vezetési élményt nyújt. A gép már rendelhető, alapára 66 500 euró; első tulajdonosai még az idén átvehetik.
Az Alpine A110S számos dizájnelemében különbözik a többi A110 modelltől. Ilyenek a hátsó paneleken található karbon-narancs zászlóminták, a fekete Alpine felirat hátul, a narancsszínű féknyergek, valamint a különleges, sötét színű, 18 colos GT Race könnyűfém felnik. Opcióként szénszálas, magas fényű tető is rendelhető az autóhoz, amellyel 1,9 kilogrammot lehet spórolni. S csak ehhez a változathoz érhető el az új Gris Tonnerre matt szürke fényezés.
A kabinban narancs díszvarrás váltotta fel az ikonikus kéket, a tető, a napellenzők, és az ajtópanelek pedig fekete Dinamica szövetkárpitozást kaptak. A rendkívül könnyű, mindössze 13,1 kilogrammos Sabelt üléseket és a kormánykereket is Dinamica szövettel húzták be. Utóbbin egy narancsszínű középállásjelző csík is megtalálható. A pedálok és a lábtartó alumíniumból készültek.
Az Alpine A110S ugyanazt a könnyű és kompakt alumínium karosszériaszerkezetet kapta, mint a többi A110 modell, alváza azonban egyedi hangolású. Tekercsrugói például 50 százalékkal merevebbek, mint a többi A110 modellben, emellett a lengéscsillapítói és a stabilizátorrúdjai is feszesebbek. A hasmagassága 4 mm-rel kisebb, így nagy sebességnél még stabilabban viselkedik. Az A110S összességében rendkívül precízen irányítható és az elöl 215, hátul 245 mm széles Michelin Pilot Sport 4 gumiknak köszönhetően remekül tapad az útra. A menetstabilizáló rendszer dedikált pálya módot kapott, de akár teljesen ki is kapcsolható.

Az A110S-t ugyanaz az 1,8 literes négyhengeres turbómotor hajtja, mint a többi A110 modellt, ám a teljesítménye és a nyomatéka nagyobb. A turbónyomás megnövelésével plusz 40 lóerőt csikartak ki belőle, így az 292 lóerős lett. A maximális teljesítmény 6400-as fordulatszámon érkezik, míg a maximális, 320 Nm-es nyomaték a 2000-6400-as tartományban végig kihasználható. Az erő egy hétsebességes Getrag duplakuplungos automataváltón keresztül jut a hátsó kerekekre. Elrugaszkodásnál és kanyarból való kigyorsításnál elektronikus differenciálzár fokozza a tapadást. A nulla-százas gyorsulás csupán 4,4 másodpercet vesz igénybe, míg a csúcssebesség 260 km/óra.
Az A110S az A110 Première Edition, a Pure és a Légende kivitelek után a negyedik modell a gyártó kínálatában. Az A110 ma is az ötven évvel ezelőtt felhúzott Dieppe-i üzemben készül és 16 különböző piacon vásárolható meg.
Forrás : autoblog

Előző

Egy igazi hungarikum - a rögös túró

Következő

Flotta híreink