0
Shares
Pinterest Google+

Itt az új Lamborghini

A Lamborghini leleplezte új modelljét, a Huracán Evót, amely a Performante változaton alapul és előremutató aerodinamikai, valamint járműdinamikai megoldásokkal zsúfolták tele. A 640 lóerős Huracán Evo menetdinamikai szempontból a valaha épített legfejlettebb Lamborghini.
A Huracán Evo egyedi külső dizájnt kapott; front- és farkialakítása, kerekei, valamint Arancio Xanto fantázianevű narancssárga fényezése is egyedülálló. A lökhárító teljesen nyitott, s az integrált szárnnyal is rendelkező légterelő magas fokú aerodinamikai hatékonyságot garantál. A kocsi sziluettje is igen lendületes, vaskos küszöbbel és hatalmas légbeömlő nyílásokkal.
Az ablakokon, a 20 colos Aesir kerekeken és az alsó légbeömlő nyílásokon felfedezhetők a márka jellegzetes hatszögletű formai megoldásai. Az erőt a legtisztább formában a tömzsi far közvetíti, a karosszéria teljes szélességében húzódó diffúzorral, integrált légterelővel és magasan kivezetett kipufogóvégekkel. A kocsi alját is úgy alakították ki, hogy a lehető leghatékonyabban vezesse a légáramlatokat. A Huracán Evo aerodinamikai hatékonysága ötszöröse az első Huracán modellének.
A bőr/Alcantara borítású belső térben teljesen új a műszerfal és a középkonzol, amelyen 8,4 hüvelykes álló formátumú, kapacitív érintőképernyőt helyeztek el. Erről vezérelhetők a jármű fő funkciói. Van navigáció, internetes rádió és videólejátszó, továbbá teljes körű okostelefon integráció. Ezen kívül kérhető kétkamerás telemetria rendszer és merevlemezes tároló is.
A Huracán Evót ugyanaz a szívóüzemű 5,2 literes V10-es motor repíti, mint a Huracán Performante modellt. A titánium szívószelepekkel és könnyű kipufogórendszerrel ellátott erőforrás elképesztő hangon szólal meg és 8000-es fordulatszámon 640 lóerőt mozgósít. Maximális nyomatéka 600 Nm 6500-as fordulatszámon. 1422 kilogrammos száraz tömegével a Huracán Evo tömeg-teljesítmény aránya 2,22 kg/LE, így szélvész gyors: mindössze 2,9 másodperc alatt vágtat 100 km/órára, a kétszázas tempót pedig kereken 9 másodperc alatt éri el. Csúcssebessége 325 km/óra. Fékteljesítménye is lenyűgöző, 100 km/óráról 31,9 méter alatt áll meg.

A Huracán Evo szuper-agilis és reszponzív autó. A kocsi menetdinamikai rendszereit a Lamborghini Dinamica Veicolo Integrata (LDVI) központi egység  fogja össze, a kocsi tömegközéppontjához helyezett gyorsulásmérő és giroszkóp érzékelők (LPI) pedig valós időben figyelik a jármű mozgását. A magnetoreologikus felfüggesztés az LPI adataira támaszkodva folyamatosan szabályozza a csillapítást, az autó szinte tudja, milyen körülményekre kell felkészülnie. A fejlett tapadásvezérlés és a nyomatékvektoros összkerékhajtás mindig a megfelelő kerékre irányítja a nyomatékot. Hátsókerék-kormányzás is van. A sofőr háromféle vezetési üzemmód közül is választhat (Strada, Sport és Corsa).
A Lamborghini Huracán Evo már megrendelhető, az első példányokat tavasszal kapják kézhez a vevők. A nettó alapár 184 034 euró.
Forrás: autoblog

Íme az új kecskeméti Mercedes

A CES (Consumer Electronics Show) keretein belül bemutatkozott az új Mercedes-Benz CLA Coupé, mely figyelemfelkeltő formatervvel és rendkívül intelligens megoldásokkal érkezik. Az MBUX asszisztenstől kezdve az Augmented Reality navigáción keresztül az egyedi fitness-javaslatokat felvonultató Energizing Coach funkcióig az új CLA számtalan okos megoldással büszkélkedhet. A Mercedes-Benz legújabb büszkeségét továbbra is Kecskeméten gyártják majd, csakúgy, mint az elődmodellt.

A Mercedes-Benz újgenerációs kompakt modelljei jelentősen hozzájárultak a márka megfiatalításához és a vevők megtartásához. A CLA Coupét 2013-ban mutatták be az Amerikai Egyesült Államokban, ez volt az első kompakt Mercedes-Benz modell az amerikai piacon. A CLA vásárlók több mint kétharmadát versenytársaktól sikerült átcsábítani, s az amerikai CLA tulajdonosok átlagosan tíz évvel fiatalabbak, mint a tipikus Mercedes-Benz vásárlók. A CLA tulajdonosok egyébként mindemellett Európában is a legfiatalabbak a Mercedes-Benz vevőkörében. 2017-ben az európai vásárlók fele korábban versenytársak autóit vezette. S azok akik korábban CLA Coupé vagy Shooting Brake modellek tulajdonosai voltak, 75 százalékban következő autójuk kiválasztásakor is a Mercedes-Benznél maradtak. Az összesen mintegy 750 ezer eladott járművel az első generációs CLA Coupé és CLA Shooting Brake modellek jelentősen hozzájárultak a kompakt autók sikeréhez.
Az új CLA négyajtós kupé változata a formaterv tekintetében új szintre emeli a Mercedes-Benz ‘érzéki letisztultság’ formanyelvét. Az oldalablakok felett végighúzódó belépő vonal és a keret nélküli ajtók kombinációja a CLA Coupét összetéveszthetetlen, sportosan elegáns karakterrel ruházza fel. Az elölnézetet a markáns, erősen előredöntött ‘cápaorr’ határozza meg a hosszú motorháztetővel egyetemben, amit az úgynevezett Powerdome domborítások tesznek igazán egyedivé.

A keskeny fényszórók a mélyre húzott motorháztetővel és a gyémánt mintázatú hűtőráccsal együtt határozottan sportos karaktert adnak a modellnek. A lapos, kétrészes hátsó fényszórók és a hátsó lökhárítóra költöztetett rendszámtábla a CLA-t hátulnézetből különösen szélesnek láttatják; a hangsúlyos vállak és kerékjáratok, továbbá a széles nyomtávok pedig szintén hozzájárulnak az erőt sugárzó kiálláshoz. Az összkép egyszerre elegáns és sportos, az aprólékosan megtervezett optikai törések és felületek révén pedig érdekes fény-árnyék játék figyelhető meg az autón, különösképp oldalnézetből.
Az új CLA egyébként hosszabb és szélesebb elődjénél. 4688 mm hosszú (+48 mm), 1830 mm széles (+53 mm), 1439 mm magas (-2 mm), a tengelytávja pedig 2729 mm-es (+30 mm). Az autó 0,23-as légellenállási együtthatója (cw-értéke) továbbra is egyedülállóan alacsony. Az egyedi dizájn mellett a karosszéria minden eleme a kiváló légellenállás jegyében született. A CLA-hoz szériában járó hűtőrács mögötti kétrészes zsalurendszer és a szinte teljes alsó burkolat.
A belső teret csúcstechnológia és fiatalos avantgárd stílus jellemzi. A CLA minden elemét tekintve különleges és egyedi. A sajátos hangulatot az A-osztályhoz hasonlóan elsősorban a modern kialakítású műszerfal határozza meg. A szárnyprofilt idéző műszerfal törés nélkül köti össze a két ajtót, a rendkívül széles digitális műszercsoport pedig teljesen különálló egységként trónol a műszerfal tetején. A hatást a változtatható hangulatvilágítás teszi teljessé, de a sportos, turbina optikájú szellőzők is hozzájárulnak a prémium miliő megteremtéséhez.
A Mercedes-Benz legújabb multimédia rendszere, az MBUX (Mercedes-Benz User Experience) tavaly ünnepelte világpremierjét a Las Vegas-i CES keretein belül. Az MBUX-ot komoly informatikai háttér, kiváló képernyő és grafika, teljesen személyre szabható kijelző-tartalom, hatékony Head-up Display, Augmented Reality funkcióval kibővíthető navigáció, intelligens, tanulni képes szoftver és a „Hey, Mercedes!“ beszédvezérlés jellemzi. Most azonban az MBUX belső tér asszisztens révén új szintre lép a rendszer, ami még könnyebbé varázsolja az intuitív kezelhetőséget.

A belső tér asszisztens funkció révén az MBUX mostantól kézmozdulatokkal is irányítható, ezáltal intelligensebb, mint valaha. Az MBUX belső tér asszisztens többek között lehetővé teszi a képernyőtartalmak változtatását, amennyiben valamelyik kezünkkel a multimédia érintőképernyő vagy a touchpad felé közelítünk. A rendszer az aktuális menüválasztás függvényében tesz javaslatokat a kiválasztható tartalmakra. További újdonság, hogy az MBUX megkülönbözteti a vezető és az utas hangját, így magától tudja, hogy melyik ülésnél kell aktiválnia például a masszázsfunkciót.
Az új Mercedes-Benz CLA a legújabb vezetői asszisztens rendszereket kapta meg, amelyek az aktív biztonságot eddig nem látott szintre emelik kategóriájában. A CLA-hoz első ízben érhető el a különböző forgalmi helyzetek esetén a részben autonóm vezetés, amelyet a jármű környezetének lehető legpontosabb feltérképezése tesz lehetővé: a javított kamera- és radarrendszerek már 500 méteres hatótávolságban is működnek. Mindezeken felül a modell térkép- és navigációs adatokat is használ az asszisztens funkciókhoz. További újdonság a modellben az Aktív vészmegállás asszisztens és az intuitív Aktív sávváltás asszisztens is.
Forgalmazásának első évében a hagyományoknak megfelelően Edition 1 kiadásban is elérhető lesz az új CLA. A limitált darabszámú Edition 1 változatok kívül-belül számos egyedi ismertetőjeggyel büszkélkednek, amelyek kihangsúlyozzák a modell exkluzivitását. Magyarország számára komoly jelentőséggel bíró és egyben nagyon örömteli hír, hogy a 2019 májusában piacra kerülő új CLA gyártása továbbra is Kecskeméten marad.
Forrás: autoblog

Előző

új Nissan Leaf, Kínában gyártott Tesla, elektromos teherautó, növekvő elektromos autó eladások

Következő

Február havi flotta híreink