0
Shares
Pinterest Google+

Volvók jók. A Volvók biztonságosak. És közben évről-évre egyre szebbek. Ugye Önök is észrevették?
A Volvo új nagy kombija, a V90 maga a megtestesült elegancia. Ráadásul olyan természetes és közvetlen, hogy a prémium márkákhoz kapcsolódó negatív prekoncepcióknak ennél a modellnél helye sincs. A V90 nem felsőbbrendű, nem hivalkodó, nem okoz kisebbségi érzést senkiben, egyszerűen csak szép. Nagyon, nagyon szép.
Gigantikus hűtőrács, húzott, elszánt szemek, a hosszú szoknyán hatalmas légbeömlők – ezt az orr-részt bármilyen szupersportkocsi megirigyelhetné. Oldalnézetből ez a modell tulajdonképpen egyszerű, és bár vannak kisebb díszítő elemei – csinos domborulatok az ajtókon, krómcsíkok a küszöbök felett és az ablakok körül – mégis az arányai teszik ellenállhatatlanná. Ritka, hogy egy kombiból így áradjon a dinamika.
Az új farrész is nagyon jól sikerült, a hosszúkás, függőleges lámpatestekről kilométerekről is könnyen fel fogjuk ismerni a V90-et. Csinosak a tesztautó krómozott kipufogói, mégsem ez a lényeg itt, hanem az 560 literes, de akár 1526 literesre bővíthető csomagtartó. Az üléseket gombnyomásra praktikusan döntögethetjük az utasok és a csomagok függvényében, és a dupla fenék is nagyon jól jön pakolásnál. Némi felárért gyári kutyakennelt is rendelhetünk, ami tökéletes pontossággal tölti ki csomagtér egyik felét, és persze egy könnyed mozdulattal ki is szerelhető onnan.

Az utastér elsőosztályú. A hatalmas bőrfotelek végtelenül kényelmesek, mind az öt utas kényelmesen utazhat. A helykínálat óriási, nehéz eldönteni, elöl, vagy hátul jobb utazni a V90-ben. A dizájn egyszerre modern és konzervatív, kirobbanó és visszafogott, vagy egy szóval: olyan volvós. Természetesen az érintőképernyőtől a tolató radaron és a biztonsági segédeszközökön keresztül a csúcs hifiig van itt minden, igaz, ezt minden hasonló prémium modelltől megkaphatjuk. Ezt a hangulatot azonban sehol máshol nem érezhetjük, ilyen kellemes, ilyen otthonos csak egy Volvo lehet.
A 235 lóerős csúcs dízel szolid brummogással tér magához, aztán már csak az erejét érezzük, a hangját szinte nem is hallani. Nemcsak az autó és a motortér zajszigetelése lett osztályon felüli, a Volvo külön odafigyelt a motor felfüggesztéseire, hogy tovább csökkentse az utastérbe jutó rezgések intenzitását. Ezt a gondosságot minden másodpercben érezhetjük, a legkeményebb gyorsítás, a legnagyobb tempó és a legmagasabb fordulatszám mellett is majdnem olyan csöndes a V90, mint egy elektromos autó.

A gyorsulás élménye egyszerűen fenomenális. A hatalmas, 480 newtonméteres nyomaték rengeteget ad hozzá az élményhez, a 7,2 másodperces gyorsulás egy nagyságrendekkel kisebb, könnyebb autónak is a becsületére válna. A motorhoz csatlakozó automata váltó teljesen észrevétlenül teszi a dolgát, olyan finoman és precízen jár, mint egy svájci óra. Többek között ennek, vagyis a folyamatosan ideális fordulaton működő motornak is köszönhetőek a hihetetlenül jó fogyasztási adatok: a V90 D5 az erős motor és a folyamatos összkerék-hajtás ellenére sem fogyaszt többet öt liternél kombinált üzemben.
Nagyon sokoldalú autót ismertünk meg ebben a modellben. Családi autónak is ideális, kutyákat is nagyon praktikusan szállíthatunk benne, de egy jó, sportos hétvégi autózáshoz is jó partner lehet. Elegáns, de nem hivalkodó, a végletekig igényes, úgy képviseli a luxus kategóriát, hogy közben ne keltsen rossz érzést másokban.

A tesztelt modell a maga közel 18 milliós árával az egyik legdrágább V90-es. Mivel prémium autóról beszélünk, azt gondoljuk, akinek telik rá, bátran válassza ezt a kivitelt, az összkerék-hajtás – a legerősebb dízelmotorhoz alapáron jár a 4×4, elsőkerék-hajtású D5 nem is létezik -, az erős és nyomatékos, ugyanakkor gazdaságos dízel, valamint a gyönyörű bőr kárpitok és a gazdag felszereltség bőven megéri az árát. Persze van V90 sokkal olcsóbban is: a 150 lóerős dízel hajtotta alapmodell ára 11,9 millió, abba is könnyedén bele tudnánk szeretni.

Előző

Ébresztőórák, autóipar, MINI John Cooper Works Clubman

Következő

Önvezető Renault, Volvo Drive-E