0
Shares
Pinterest Google+

7,4 másodperces gyorsulás 4 liter közeli fogyasztás mellett a világ egyik legizgalmasabb autójában. Kell ennél több?
A MINI-nek arca van, sőt, karaktere! Ezalatt persze nem azt értjük, hogy a többi autónak ne lenne karaktere, és az összes többi autógyárnál fércmunkát végeznének a dizájnerek. Egyáltalán nem gondoljuk, hogy ez így lenne, tagadhatatlan viszont, hogy a MINI esetében a dizájn még fontosabb, és ez az autó külsején valamint a belső térben is egyértelműen látszik.
De ki vegyen MINI-t? Bárki, aki komoly technikára, a világ egyik legjobb futóművére vágyik, és nem mellesleg szeret a szépet. Nagyon. Egy pillanat kell csak és az ember máris azon kapja magát, hogy szinte beleszeretett abba a sok, rafináltan megszerkesztett és a legmesszebb menő pontossággal elhelyezett íves, krómozott díszbe, a kőkemény retrónak a legmodernebb trendekkel ötvözött elegyébe és meg kell látni a csodát abban, amikor a múlt, a jelen és a jövő harmonikusan összeáll és megtestesül egyetlen jól kitalált tárgyban. Ha ez megvan, a többiben sem fogunk csalódni.

A MINI-ben minden olyan minis. Mások a kilincsek, mások a gombok, majdnem minden eltér egy kicsit attól, amit a többi autóban láthatunk, és pont ettől válik ez az autó annyira szerethetővé. Persze az első találkozásnál elképzelhető, hogy nem találjuk meg az összes keresett funkciót azonnal, de nem kell megijedni, ezek csak kezdeti nehézségek és valójában minden nagyon átgondolt és logikus módon működik, legfeljebb egy kicsit másképpen, mint ahogy megszoktuk.
Az utastér talán a karosszériánál is látványosabb, a hatalmas műszerek, a sok krómozott kapcsoló különleges, a régi időket idéző hangulatot áraszt, amit tudtak fokozni a sportos ülésekkel valamint a vastag, szintén a sport világát idéző, nagyon kellemes tapintású bőrkormánnyal. A bőrkárpit hibátlan, az anyaga is osztályon felüli és a tapintása is nagyon kellemes.

Senkit ne tévesszen meg a név, a MINI Clubman egyáltalán nem kicsike, ez az autó egy felnőtt, karakteres, igazi premium-kompakt kategóriás szereplő. Elöl testmérettől függetlenül nagyon kényelmesen el lehet férni, de a hátsó sorban is elég jó a helykínálat. A csomagtartót 360-ról akár 1250 literesre bővíthetjük, vagyis ez egy teljes értékű autó és tényleg nem olyan mini, mint azt a neve sugallaná. A csomagtartó ajtói ráadásul kétfelé nyílnak, mint a kishaszonjárműveknél, ami egyrészt formabontó és talán pont ezért nagyon jól mutat ezen a kisautón, másrészt nagyon praktikus, amikor ki-be pakolunk.
A tesztautó 190 lóerős motorja egészen elképesztő darab. A kétliteres dízel megingathatatlan magabiztossággal űzi előre a kocsit, 7,4 másodperc alatt ugrunk nulláról százra, amit a bődületes, 400 Nm-es csúcsnyomaték miatt még durvábbnaknak érzünk. A motor tempótól és útviszonyoktól függetlenül nagyon kezes, a tesztautót igazi élmény volt vezetni, ami persze egy Cooper esetében el is várhat az ember. A 8 sebességes automata tökéletes partner a vezetésben, ahogy a futómű is szinte lesi minden kívánságunkat!

A kombi MINI, bár a mérete nagyobb, pontosan ugyanolyan kezes, mint a testvérei: hihetetlenül agilis a kanyarokban, roppant határozott a féktávokon és megállíthatatlan a kigyorsításoknál, nagyon nagy élmény volt vezetni. Nincs is ebben semmi csoda, a MINI-k legfőbb vonzereje az egyedi dizájnban és a különleges vezetési élményben rejlik. Van azonban még valami. A dízel öt liter körül fogyaszt városban, ami ekkora teljesítmény mellett szinte hihetetlen lenne, ha nem lennénk benne nyakig a XXI. században. De benne vagyunk, úgyhogy megvonhatjuk a vállunkat és konstatálhatjuk, hogy már itt tartunk, hogy ez ma már, ha nem is átlagos, de teljesíthető.
A MINI Cooper SD Clubman több mint kedvelni való volt, aki egy ilyen modell mellett dönt, egészen biztosan imádni fogja. Persze a kivételes minőség nem olcsó, a tesztautó alapára majdnem eléri a kilenc millió forintot, ami a praktikus puttonnyal és a remekül variálható utastérrel együtt sem kevés, de higgyék el, egy ennyire csodaszép, karakteres kisautóért, amit ilyen klassz vezetni, nagyon megéri!

A cikk a BMW Group Magyarország jóvoltából jelent meg.

Előző

Pakold meg és táncolj! - Bemutató: Renault Mégane Grandtour

Következő

Lehet ezt ilyen szépen is! – Bemutató: Renault Megane GrandCoupé