0
Shares
Pinterest Google+

Az elektromos hajtásrendszerek sokkal gazdaságosabbá teszik az autózást. A BMW eDrive – a BMW i elektromos modelljeinek és a BMW hálózatról tölthető (plug-in) hibridmodelljeinek új hajtástechnikája – kiemelkedően hatékony rendszer, mely bőséges dinamikát és tökéletes mindennapi használhatóságot kínál.

Az EfficientDynamics stratégiájának két legfontosabb eleme a teljesítmény növelése és az üzemanyag-fogyasztás, valamint a szén-dioxid-kibocsátás mérséklése. A tisztán elektromos modellekkel helyi szinten károsanyag-kibocsátás nélkül közlekedhetünk, a hibrid modellek kétféle erőforrásának együttműködése a nagy távolságok hatékony legyőzésében segít.

Már egészen alacsony fordulaton is jelentkező magas forgatónyomaték jellemzi ezeket a modelleket, már induláskor is közel a teljes motorerő a sofőr rendelkezésére áll, az elektromos motor rendkívül dinamikus menetteljesítményeket biztosít.

A BMW eDrive technika fő elemei az elektromos motor, a nagyfeszültségű lítiumion-akkumulátor és a teljesítmény-szabályzó elektronika. A rendszer meghatározó eleme a külső forrásból, illetve a jármű mozgási energiájának visszatáplálásából származó elektromos energia nagyon gazdaságos és hatékony felhasználása. A BMW eDrive komponensei testre szabott kivitelben készülnek minden egyes modellkoncepcióhoz, a három- illetve négyhengeres benzinmotorokkal éppúgy harmonikusan kombinálhatók, mint a klasszikus hátsókerék-hajtással vagy a BMW xDrive összkerékhajtással.

Plug-in hibrid

Ezekben az autókban az intelligens energiamenedzsment gondoskodik minden menethelyzetben a belsőégésű és az elektromos motor optimális együttműködéséről. Az autó tisztán elektromos üzemmódban indul, de alacsony és közepes sebességtartományban is mindvégig az elektromos hajtást részesíti előnyben, így helyi szinten nem, vagy alig bocsájt ki káros anyagot. Intenzív gyorsítások és nagy sebesség mellett a belsőégésű motor is működésbe lép.

Az eBoost funkció a két erőforrás forgatónyomatékának átfedésével biztosít maximális dinamikát, az eDrive a magasabb sebességtartományban is gazdaságosabb üzemeltetést tesz lehetővé.

MAX eDrive üzemmódban, ahogy a BMW i8, úgy a BMW X5 xDrive40e, a BMW 330e és a BMW 740e is akár 120, a BMW 225xe pedig akár 125 km/h-s sebességgel is haladhat tisztán elektromos üzemben. Ilyenkor a belsőégésű motor csupán a gázpedál erőteljes és hirtelen lenyomására indul be.

SAVE Battery üzemmóddal a nagyfeszültségű akkumulátor töltöttségi szintje megőrizhető egy későbbi, tisztán elektromos útszakaszra. Az akkumulátor 50 százalékos töltöttségi szint alatt önműködően töltődik. A sebességváltókar S állásában az éppen aktív üzemmódtól függetlenül aktiválódik a belsőégésű motor, így tartósan is rendelkezésre állhat mindkét erőforrás maximális teljesítménye. Az akkumulátor töltöttségi szintje emellett 80 százalékra emelkedik.

Gyors és kényelmes akkumulátortöltés

A BMW plug-in hibridmodelljei egyszerűen és kényelmesen tölthetők fel otthon és útközben egyaránt, ehhez csupán egy sima, háztartási elektromos csatlakozóaljzatra van szükség.

Kis fogyasztás, óriási dinamika

Az új X5 xDrive40e, a 225xe és a 330e, vagy a nemsokára érkező BMW 740e a prémiumszegmens minden területén mércéül szolgálhatnak. A márkára jellemző menetdinamikai képességeket, sportosságot és élvezetes vezetést kínálják úgy, hogy üzemanyag-fogyasztásuk és szén-dioxid-kibocsátásuk rendkívül alacsony. Ezek a modellek nemcsak a meglévő, de a jövőbeni nemzetközi törvényi előírásoknak is megfelelnek, tisztán elektromos, károsanyag-kibocsátás nélküli üzemmódjuk révén pedig a jövőben már behajtási korlátozás alá eső belvárosokban is szabadon közlekedhetnek majd.

 

Előző

Galamb és a T-Ford, VW, Mercedes

Következő

RIZLING GENERÁCIÓ