0
Shares
Pinterest Google+

Ki mondta, hogy kicsi a MINI? Ki mondta, hogy nem férünk el benne öten? Hogy kicsi a csomagtartója, vagy nem mehetünk vele terepen?

Clubman, a legnagyobb MINI

A MINI modellcsaládjának új tagja a Clubman. Tervezésénél a funkcionalitásra, a hétköznapi használhatóságra és a hosszú távú megbízhatóságra legalább akkora hangsúlyt fektettek, mint a kirobbanó, egyedi dizájnra és a MINI-kre oly jellemző fergeteges vezetési élményre.
A Clubman szakított a tradicionális kombi karosszéria-felépítéssel, a teljes hátsó traktust átértelmezte és hozzáigazította a kompakt kategória igényeihez. Erőteljes, már-már agresszív orr-részét hatalmas légbeömlők díszítik. Oldalról azt látjuk, hogy sem a négy ajtó, sem pedig a megnövelt farrész nem vette el a kocsi lendületét: a Clubman pont ugyanolyan mokány, dinamikus és határozott, mint a testvérei. Hátul a csomagtartó rendhagyó módon osztott ajtóval nyílik, a vízszintesen elnyúló hátsó lámpáival mintha ránk kacsintana az autó.
Külső méreteihez viszonyítva belül hatalmas és rendkívül sokoldalú a Clubman. Az új modell hossza 27, tengelytávja 10, szélessége pedig 9 centiméterrel haladja meg az ötajtós testvér értékeit, a Clubmanben elfér öt felnőtt kényelmesen. Még így is 360 liter hely marad a csomagoknak. A hátsó ülések 40 : 20 : 40 arányban oszthatóak, az üléssor ledöntésével pedig akár 1250 literig bővíthetjük a csomagtartót.
A MINI-k utastere formabontó, nem kivétel ez alól a Clubman sem. Szélesen elnyújtott műszerfalát elegáns keretbe foglalták, a központi műszeregységet a kormányoszlopra, a többi műszert a műszerfal tetejére szerelték. Gyönyörű, egyedi billenőkapcsolók ebből a modellből sem hiányoznak.

Motorválaszték

Az új MINI Clubmanhez négyféle motort kínál a gyártó. Ebből kettő dízel: a MINI Cooper D Clubman 150, a MINI Cooper SD Clubman 190 lóerős; háromhengeres, 136 lóerős benzinmotort szereltek a MINI Cooper Clubmanbe, a MINI Cooper S Clubman négyhengerese 192 lóerővel büszkélkedhet.
Alapból hatfokozatú manuális váltó jár a motorokhoz, de nyolcfokozatú Steptronic automataváltóval, iletve a Cooper S és SD modellek esetében ennek sport változatával is megrendelhető a Clubman. Az alacsony fogyasztás és a környezet megóvása érdekében fejlesztették ki a MINIMALISM járműtechnológiát, mely többek között automatikus start/stop funkciót, valamint kapcsolható GREEN vezetési üzemmódot tartalmaz.

Dinamika és komfort

A MINI modellek a legmagasabb szintű menetkomfortot kínálják a márkára jellemző gokartos vezetési élmény mellett. A futómű-technológia kiemelkedő, a Clubman elképesztően kényelmes és agilis egyszerre. A dinamikus vonóerő-szabályzásnak (DTC) és az elektronikus differenciálzárnak (EDLC) köszönhetően a MINI Clubman rendkívül hatékonyan és biztonságosan viszi át az erejét az aszfaltra.
Természetesen nem hiányoznak az autóból a modern biztonsági, valamint szórakoztató rendszerek sem. Kiemelnénk a parkoló asszisztenst, a tolatókamerát, az aktív tempomattal kiegészített vezetési asszisztenst, az ütközésre és gyalogosra figyelmeztető rendszert automata fékező funkcióval. A kulcs nélküli nyitás, indítás, leállítás és zárás, a jellegzetesen osztott csomagtérajtó érintés nélküli nyitása, a duplazónás automata légkondicionáló, az ülésfűtés vagy a MINI Professional navigációs rendszere, Boost rádiója és Harman Kardon zenerendszere csak hab a tortán.

Az összkerekes MINI Clubman ALL4

Tovább színesíti a MINI-palettát a Clubman ALL4. Intelligens összkerékhajtása és módosított futóműve teszi egyedivé ezt a változatot, mellyel esős, havas úton, sőt könnyebb terepen is magabiztosan mozog ez a sportos és elegáns kisautó.
A MINI modellek tradicionális elsőkerék-meghajtásának kiváló alternatívája a vadonatúj fejlesztésű összkerék-hajtási rendszer. Az intelligens hátsókerék-meghajtásért, valamint az első és a hátsó tengely közötti ideális teljesítmény- és forgatónyomaték-elosztásért, egyszóval azért, hogy a kocsi az útviszonyokhoz tökéletesen alkalmazkodjon az ALL4 intelligens összkerékhajtással szorosan együttműködő dinamikus menetstabilizáló (DSC) felel. A rendszer a másodperc törtrésze alatt cselekszik, ezért nincs olyan időjárási körülmény vagy útviszony, ami kifogna a négykerekes MINI-n.
Az új MINI Cooper S Clubman ALL4 kétliteres, 192 lóerős benzinmotorral, alapesetben hatsebességes manuális, opcionálisan nyolcsebességes Steptronic automataváltóval rendelhető. A MINI Cooper SD Clubman ALL4-t kétliteres, 190 lóerős dízellel és alapból nyolcsebességes Steptronic automataváltóval forgalmazzák.

Előző

Légzsákok pro és kontra

Következő

Zöldborsó a nyárelő slágere