0
Shares
Pinterest Google+

Új mobilitási szolgáltatót alapít a Toyota

18_febr_hirek_kep5A világ leginnovatívabb autógyártójának tartott Toyota új vállalatot alapít mobilitási szolgáltatásainak összefogására. Az új cég teljes körű, integrált szolgáltatásokat kíván nyújtani, a vállalati gépjárműlízingtől kezdve a praktikus, értéknövelt ügyfélszolgáltatásokig. A világvezető japán autógyártó ezzel mintegy elébe megy a vásárlók igényeiknek, amelyek a járművek hagyományos birtoklása mellett egyre nagyobb mértékben foglalják magukba a járművek megosztott használatát (car sharing), vagyis, hogy az ügyfelek kizárólag a tervezett időpontban és időtartamra vesznek igénybe egy autót. A Toyota bejelentette, hogy a 100 százalékos tulajdonában álló Toyota Fleet Leasing vállalatot fuzionálja a szintén 100 százalékos tulajdonában álló Toyota Tokyo Rental & Leasing leányvállalattal, a két vállalatból Toyota Mobility Service néven új céget hoz létre. A Toyota Mobility Service feladata a meglévő vállalati gépjárműlízing és bérautó vállalkozások megerősítése mellett újfajta mobilitási szolgáltatások megtervezése és nyújtása lesz. A Toyota célja, hogy ne csupán reagáljon a változó igényekre, de olyan értéknövelt szolgáltatásokat is biztosítson, amelyek segítségével feltárhatók bizonyos potenciális igények.
18_febr_hirek_kepA japán vállalatok jelentős része Tokióban tevékenykedik, ahol a várakozások szerint a legkorábban lehet a mobilitási szolgáltatásokon alapuló társadalom elterjedésére számítani. Következésképpen a Toyota egy olyan új, Tokióban tevékenykedő vállalat alapítását tervezi, amely gyorsan és rugalmasan lesz képes reagálni a gépjárművek felhasználásában és szükségességében végbemenő változásokra. Az autóipar jelenlegi forradalmi időszakában ezzel a Toyota a mobilitási alapú társadalom vezető szolgáltatójává kíván válni. A Toyota Mobility Service Co. feladatai közé tartozik majd, hogy együttműködjön a Toyota házon belüli tagvállalataival, valamint a Toyota-csoport gépjármű-gyártó vállalataival, hogy a vállalati ügyfelek igényeinek felmérése, a termékekre adott visszajelzések révén elősegítse a mind jobb autók gyártását. Fontos feladata továbbá az új mobilitási szolgáltatások kifejlesztése és biztosítása együttműködésben a Toyota japán flottaüzletágával, valamint a 2018 januárjától működő, a Toyota japán értékesítési üzletágának részeként létrejövő mobilitási szolgáltatásokat tervező részleggel. A Toyota kereskedőivel együttműködve olyan kiváló minőségű karbantartási hálózat kialakítása is a feladatai közé tartozik, amely lehetővé teszi a nagy hatótávolságú, hosszú élettartamú, nagyteljesítményű vállalati gépkocsik biztonságos és problémamentes használatát. Emellett célja a proaktív együttműködés és összefonódás az autólízing és autómegosztás területén jelenleg is tevékenykedő, nagy tapasztalattal rendelkező, más ambiciózus külső vállalkozásokkal.

forrás: www.toyota.hu

Öt év alatt duplázott a magyar autópiac

18_febr_hirek_kep3Jókora bővülést ért el 2017-ben a magyar új autópiac: 116 265 új személyautó kelt el. Ez 2012-höz képest 119 százalékos növekedésnek felel meg, 2016-hoz viszonyítva pedig 20 százalékos emelkedést jelent – közölte a Magyar Lízingszövetség. A növekedésben lévő lízingpiac számára az autófinanszírozás kulcsfontosságú, az autópiac bővülése pedig hozzájárulhat ahhoz, hogy korszerűbbé váljon a magyarországi autóállomány és az autók átlagéletkora mérséklődjön a jelenlegi közel 14 éves szintről. A magyarországi autópiacon folytatódott tehát az évek óta tartó bővülés – állapítja meg a Magyar Lízingszövetség a Datahouse és saját adatain alapuló, az autópiaci trendeket bemutató összeállításában. 2017-ben 116 265 új személyautót adtak el Magyarországon, szemben a 2012-ben értékesített 53 059 autóval. Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára a tavalyi eredményeket értékelve elmondta: az autópiaci bővülésben a lízingpiac fontos szerepet töltött be, mert az újautó-eladások körülbelül 40 százaléka valamilyen lízingkonstrukció segítségével valósult meg.18_febr_hirek_kep2Bár a tavaly teljes évre vonatkozó lízingpiaci adatok még nem állnak rendelkezésre, az év első kilenc hónapjának számai jól mutatják a lízing szerepét. A személyautó- és kishaszon-gépjármű-finanszírozás esetében a finanszírozott összeg 23 százalékkal, 131 milliárd forintra nőtt” – mondta. A Magyar Lízingszövetség összeállításából kiderül az is, hogy a nagyhaszon-gépjárművek eladásai is jelentősen nőttek. 2016-hoz viszonyítva 6 százalékos a növekedés. Esetükben is fontos szerepet kap a lízing, ezt mutatja, hogy a múlt év első kilenc hónapjában a nagyhaszon-gépjárművek és buszok szegmensében 21 százalékkal 123 milliárd forintra nőtt a kihelyezett összeg. A Magyar Lízingszövetség szerint a járműpiacon folytatódhat a bővülés, ez pedig a lízingpiac számára is növekedési lehetőséget jelent. Az alacsony kamatszint a 2018-as évben is fennmaradhat, és így a lízingbe vevők nagyon kedvező ajánlatok között válogathatnak.

forrás: www.lizingszövetseg.hu

Lekörözte a magyar lízingpiac az európait

18_febr_hirek_kep4Nemzetközi összevetésben is jó eredményeket ért el a magyar lízingpiac – derül ki a Magyar Lízingszövetség elemzéséből. A dokumentum az európai lízingszervezet, a Leaseurope legnagyobb európai lízingvállalatok 2017 első kilenc hónapjára vonatkozó adatait és a magyar piac eredményeit veti össze. Míg Európában lassult a növekedés az új üzletek volumenét tekintve, Magyarországon stabilan két számjegyű volt a bővülés az egymást követő negyedévekben.  A magyar és az európai lízingpiac egyaránt növekvő pályán volt a 2017 első kilenc hónapjára vonatkozó adatok szerint, de a piac teljesítményét mutató új szerződések növekedési üteme alapján jelentős különbségek vannak. Ez áll a Magyar Lízingszövetségnek a Világgazdaság számára készített elemzésében. Az európai lízingszervezet legfrissebb összesítése szerint a legjelentősebb európai lízingcégeknél 1,9 százalékos növekedés következett be éves szinten, ami lényegében megfelel a 2017 második negyedévében elért 2 százalékos emelkedésnek, az első negyedévben nagyobb, 10,5 százalékos volt a bővülés. Ez azt mutatja, hogy a Leaseurope által vizsgált lízingcégek jól kezdték a 2017-es évet, de aztán lassult a bővülés üteme. A teljes piacot tartalmazó, végleges számok még nem ismertek.  Ehhez képest a magyar piacon az újonnan kihelyezett összeg számottevően és stabilan nőtt: 2017-ben az első, a második és harmadik negyedévben, sorrendben  23, 15, illetve 19 százalékkal. Szeptember végén meghaladta a 428 milliárd forintot. Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára elmondta, hogy a magyar piacon elért jelentős növekedés bőven felülmúlja a 2017-re tett korábbi prognózist, amelyben 10 százalék alatti emelkedéssel számolt a szervezet. A bekövetkezett bővülésből minden terület, eszközcsoport kivette a részét, de különösen fontos szerepet játszott a járműfinanszírozás, ezen belül mind a személyautóknál, mind a haszongépjárműveknél nőtt a finanszírozott összeg. 2017 első kilenc hónapjában a járműfinanszírozás mellett a gépek-berendezések finanszírozása is kiemelkedő volt. Ebben a szegmensben 41 százalékos volt a bővülés 2016 hasonló időszakához képest – tette hozzá. Tóth Zoltán elmondta, hogy a Magyarországon 2017 első kilenc hónapjában látott két számjegyű növekedés örömteli, de a következő időszakban valamivel visszafogottabb lehet a tempó és az egy számjegyű tartományba kerülhet, közelítve az európai szinthez. A növekedés motorja a járműfinanszírozás mellett az eszközfinanszírozás lehet, erre pedig a gazdasági növekedés és a beruházások felfutása adhat alapot. “A lízingvállalatok számára az egyik legfontosabb cél, hogy a kis- és középvállalkozások beruházásaihoz, eszközbeszerzéseihez nyújtsanak rugalmas és költséghatékony finanszírozást” – tette hozzá. Enrico Duranti, az Iccrea BancaImpresa vezetője, aki a Leaseurope nevében értékelte az eredményeket, arra hívta fel a figyelmet, hogy a bevételek csökkenése mellett a kiadások növekedtek az európai lízingcégeknél és ez a jövőben is kihívást jelent majd. Emellett a lízingcégeknek figyelniük kell arra is, hogy bár a jövedelmezőség az utóbbi időszakban javult a mélyponton lévő kockázati költségek miatt, de utóbbiak várhatóan nem maradnak tartósan a mostani alacsony szinten. Összességében kedvezőek a kilátások: az európai gazdaság növekedési pályán van, és a beruházásoknál is bővülés várható, ezek pedig jó alapot adnak a lízingpiaci bővüléshez. A Magyar Lízingszövetség szerint hazánkban is kedvező maradhat a makrogazdasági környezet a további növekedéshez.

forrás: www.lizingszövetseg.hu, www.leaseeurope.com

Előző

Köszöntő

Következő

Tesla, autóbuszok Nyíregyházán, Porsche