0
Shares
Pinterest Google+

Nem csak a járműfinanszírozáson van a fókusz

Stabil teljesítménnyel zárta az idei első negyedévet a magyar lízingpiac. A finanszírozott összeg 111 milliárd forintot tett ki, ami közel 6 %-os növekedést jelent az előző év azonos időszakához képest. 2014. első negyedévéhez képest pedig 22 százalékos bővülésnek felel meg – közölte a Magyar Lízingszövetség. Nyikos Katalin, a Magyar Lízingszövetség áprilisban megválasztott elnöke az adatokat értékelve rámutatott: a 111 milliárd forintos finanszírozott összeg stabil teljesítményt jelent, a lízingpiac még jelentősebb bővülése elsősorban a magas bázis miatt nem következett be az első negyedévben. Emlékeztetett arra, hogy 2015. első negyedévben ugyanis kiugró, több mint 20 %-os volt a bővülés. Az idei első negyedévben a korábbi negyedévekhez hasonlóan fontos szerepet játszott a jegybanki hitelprogram, amely 23 milliárd forintos kihelyezést segített elő.

Autók, teherautók, buszok

A különböző lízingpiaci szegmenseket tekintve a személygépkocsik, kisteherautók és motorkerékpárok esetében a finanszírozott összeg 28 %-kal 38 milliárd forintra emelkedett. Bár a flottapiacon a teljes finanszírozott összeg 20 milliárd forintról 17 milliárd forintra csökkent, ami a szerződések számának visszaesésével magyarázható. Az egy szerződésre jutó átlagos finanszírozott összeg azonban a flottapiacon 22 %-kal 6,7 millió forintra emelkedett. A lízingpiaci szereplők számára szintén kulcspiacnak számító busz- és tehergépkocsik esetében a finanszírozott összeg 3 %-kal 33 milliárd forintra emelkedett a múlt év első negyedéhez képest.
Tartós fejlődési pályára állt tehát a lízingpiac, elsősorban a kis- és középvállalkozások (kkv) eszközfinanszírozása került a szövetség tagvállalatainak fókuszába – mondta Nyikos Katalin. Hozzátette azt is, hogy a növekedés motorjai a gazdasági bővülés, és az alacsony kamatok lehetnek.  A szövetség arra számít, hogy a személyautó-flottapiac is bővülni fog Magyarországon, jelenleg ugyanis a nyugat-európai szinthez képest nagyon alacsony a flottakonstrukciók aránya a piacon. A lízingpiac számára a járműfinanszírozás továbbra is fontos pillér, miközben a tagvállalatok egyre jobban koncentrálják az erőforrásaikat arra, hogy a kis- és középvállalkozások eszközigényeit finanszírozzák – tette hozzá. Fontos, hogy a mélyponton lévő alapkamatszint miatt kialakult alacsony kamatkörnyezet a korábbinál jóval olcsóbbá tette a lízingkonstrukciókat.

(forrás: www.mti.hu , www.lizingszovetseg.hu)

Az ALD kerékpár lízinget kínál Belgiumban

flottahirek_jun1Az Ernst & Young könyvvizsgáló cég, valamint az Atlas Copco belgiumi leányvállalatai egy kerékpárlízing konstrukció elindításáról tárgyalnak az ALD-vel. Ez a kerékpárbérlet konstrukció társítható már meglévő vagy új gépjárműlízing szerződésekhez is. Az ALD cégbicikli konstrukciója kimondottan a vállalati szférának felkínált megoldás. A lízingszolgáltatás magában foglalja a biztosítást, a fenntartást, és a segítségnyújtást is opcionálisan. A lízing tárgya bármely kerékpár márka, bármely modellje lehet megkötés nélkül. A munkatársak körében a kerékpár használat ösztönzése érdekében számos multinacionális cég a kétkerekűt is beemelte a munkavállalóinak a cafeteria keretében nyújtott juttatások közé. A dolgozók maguk tervezhetik meg a cafeteria-juttatásukat. Ez lehetővé tesz egyfajta mobilitási költségmegosztást, egy kvázi a la carte cafeteriát. Belgiumban ezek a juttatások általában a vállalati gépkocsit, a biztosításokat és a cég által adott okostelefont ölelik fel. Mostantól az Ernst&Young könyvvizsgáló és az Atlas Copco multinacionális gépipari cég cafeteria csomagjai kiterjedhetnek a kerékpár lízingre is. A lízingszerződés lejártakor az alkalmazottnak lehetősége lesz a biciklit meg is vásárolni.

(forrás: http://www.fleeteurope.com/regions/belgium)

Előző

Barta Anna kérdések és válaszok

Következő

Köszöntő