0
Shares
Pinterest Google+

Új vezető a LeasePlan élén

A LeasePlan Corporation új vezetők kinevezését jelentette be. A vezérigazgatói posztot Tex Gunning tölti be miután elődje, Vahid Daemi bejelentette visszavonulását. Az új vezérigazgató 2016. szeptember 20-ától tölti be a posztot. A világ 32 országában 1,6 milliós autóflottát kezelő globális cég élén az operatív igazgatói poszton is új ember kezdi meg munkáját, Marco van Kalleveen, aki az év végéig még megosztva végzi a feladatokat elődjével, Sven-Torsten Husterrel. Vahid Daemi több mint húsz évig dolgozott a vezető flottakezelőnél, az utóbbi tíz évben a LeasePlan első embereként. 2017 végéig az ügyvezetői testület tanácsadójaként és egyben a részvényesek testületének vezetőjeként szolgálja tovább a flottakezelőt. Az 1950-es születésű, holland Tex Gunning legutóbb a FEDEx által májusban felvásárolt TNT Express logisztikai óriás vezérigazgatói posztját töltötte be. A szintén holland Marco van Kalleven a McKinsey globális szintű partnereként tevékenykedett, majd a Bain Capitalnál és a TNT Expressnél tevékenykedett különböző globális szintű pozíciókban. A LeasePlan jó formában van és ígéretes növekedési pályán halad. A mostani pillanat alkalmas arra, hogy egy új vezetőnek átadjam a stafétabotot – jelentette ki a távozó vezérigazgató. Hozzátette: megtiszteltetés volt számára, hogy a vállalatot piacvezető szerepre vezethette, ami egyben tartós jövedelmezőséget jelent. Jos Streppel, a LeasePlan Felügyelő Bizottságának elnöke méltatta a visszavonuló vezetők érdemeit. A távozó vezérigazgatónak döntő szerepe volt abban, hogy a LeasePlan a világ, vezető flottakezelőjévé és autós mobilitási cégévé nőtte ki magát, és flottája elérte a rekord számú 1,6 millió járművet. Sven-Torsten Huster autószektorbeli tapasztalatai is igen nagy értéket jelentettek a cég számára. Kulcsszerepet játszott többek között a LeasePlan IT-stratégiájának kifejlesztésében és a társaság működési folyamatainak megújításában. Irányításával a LeasePlan megalkotta a jövőbe tekintő, rugalmas megoldásokra fókuszáló mobilitása stratégiáját, amelynek célja, hogy a piacvezető gépjármű- és flottakezelő a mobilitás gyorsan változó világában az ágazat vezető szolgáltatását nyújtsa minden vállalat számára. Az új szolgáltatások a jármű helyett egyre inkább az egyének mobilitási megoldásaira fókuszálnak – áll többek között az új stratégiában. (www.reuters.com, www.leaseplan.com)

A Ford felvásárolta a Chariot startup-ot

65 millió dollárért vásárolta fel a napokban a Ford a Chariotot, egy San Franciscó-i székhelyű startupot. A 2014-ben alapított Chariot 100 Ford Transit kisbusszal egy alternatív, piaci alapon szervezett transzferszolgáltatást üzemeltet, betöltve a taxis és buszos közlekedés között kínálkozó rést. A mintegy 100 Ford Transit kisbusz a térségben közösségi alapon szerveződve szállítja az utasokat. Az elkövetkező másfél évben a Chariot további öt piacra kíván belépni. A Ford célja a Chariot felvásárlásával, hogy egy az Uberhez hasonló, de kisbuszokkal és saját sofőrökkel működő alternatív szolgáltatást indítson – írta a Business Insider. A szolgáltatás hasonló a reptéri transzferekhez, ugyanakkor a Chariot 28 különböző, útvonalon, közösségi alapon szervezve szállítja az utasokat. A Ford ugyanakkor a startuppal azt tervezi, hogy az úti célokat a felhasználók valós idejű igényei alapján szervezi, és megfelelő internetes alkalmazásokkal fogja működtetni az Uberhez hasonlóan. Ez a Ford Smart Mobility első felvásárlása. Az autógyártó Smart Mobility részlege a jövő mobilitási okos megoldásainak elterjesztésével foglalkozik. Ugyanakkor az autógyártó azt is bejelentette, hogy 2018-tól együttműködik a Motivate nevű kerékpármegosztó szolgáltatással is annak érdekében, hogy tovább bővítse városi mobilitást szolgáló alkalmazásait. Ennek érdekében az autógyártó létrehozta az úgy nevezett City Solutions csoportot is globális hatáskörrel. A versenytársak, mint például a GM szintén sok pénzt fektet hasonló startupokba. Idén például 500 millió dollárral szálltak be a Lyftbe és a Cruise-ba. Csúcsforgalom, torlódások, levegőszennyezés és egyéb a városi léthez kapcsolódó problémák mind kezelhetők a jövő mobilitási megoldásaival, amelyek megfelelő finomhangolással képesek megfelelni az adott település igényeinek – mutatott rá Jim Hackett a Ford Smart Mobility vezetője. Üzleti modellünknek az új közlekedési formákra való kiterjesztésével új fogyasztókat is hozunk a Fordnak – hangsúlyozta. (forrás: www.globalfleet.com, www.portfolio.hu )

Uber China tranzakció

Évente mintegy egymilliárd dollárt veszített Kínában a helyi konkurenciával folytatott árharcban az Uber, ezért úgy döntött inkább egyesül a legnagyobb helyi konkurensével, a Didi Chuxing Technology Co.-val. Ezzel, egy igazi óriás, egy akár 35 milliárd dollár értékű vállalat jöhet létre. A Bloomberg cikke szerint a tranzakció jelentős részét értékpapírcserével bonyolítják. Az Uber az egyesített vállalat 17,7 százalékát birtokolhatja majd, ezzel a legnagyobb részvényese lehet a szolgáltatónak. A lépés során tovább diverzifikálódik a Didi tulajdonosi szerkezete, például az internetes óriáscég, a Baidu is részese lesz az új szolgáltatónak. Az Uber China tulajdonosai 20 százalékos részesedést szereznek a vállalatban. A tranzakció keretében a Didi egymilliárd dollárt fektet az Uber China anyavállalatába, a 68 milliárd dollár piaci tőkeértékűre becsült kaliforniai Uber Technologies Inc. cégbe. Mivel az Uber China egyik legnagyobb befektetője a Baidu Inc. kínai internetes kereső platform, az egyesülés után a Didi Kína három legnagyobb internetes technológiai vállalatát tudhatja majd tulajdonosai között. A Didi júniusban hajtott végre 7,3 milliárd dolláros tőkeemelést, melyben az Apple egymilliárd dollárral vett részt. A mostani cégegyesülés is mutatja, hogy mekkora növekedési lehetőség van a fuvarszervező és egyéb mobilitási szolgáltatások terén. Kínában nemrég fogadták el a fuvarmegosztó szolgáltatások működését szabályozó törvényt, ami például megtiltja a szolgáltatások önköltség alatt való nyújtását, valamint a működés finanszírozását támogatásokból. (forrás: www.mti.hu)

Európában is indul az OPEL autómegosztója

2017-től az öreg kontinensen is elérhető lesz az OPEL autómegosztó szolgáltatása. Ezzel a harmadik német gyártóként kapcsolódnak be a carsharing szolgáltatásba. A Mavel korábban már elstartolt Amerikában. A szolgáltatás jövő év első felében elérhető lesz Európában is, és a tervek szerint nem csak Opel-tulajdonosok vehetik majd igénybe. Az autókölcsönzést a többi versenytárshoz hasonlóan okos telefonos alkalmazáson keresztül lehet elindítani. A bérelt kocsit mindenképpen vissza kell juttatni egy Mavel-gyűjtőpontra. Az Opel is alkalmazkodik az átalakuló piaci igényekhez, és az autóeladások ösztönzése mellett egyre nagyobb figyelmet fordít a mobilitási szolgáltatásokra is – nyilatkozta az autógyártó marketingigazgatója. A német gyártók közül a Daimler és a BMW nyújt már hasonló szolgáltatást. (forrás: http://autopro.hu)

Viszik a Volvót, mint a cukrot

Igen jól fogytak az év első felében a Volvo személyautói, a vállalat első embere az XC90 után az új S90 és V90 modellektől további sikereket vár. A Volvónál rendkívül erős hat hónapot tudhat maga mögött a személyautók gyártásáért felelős részleg. 2016 első felében minden fontosabb értékesítési és pénzügyi mutatószámot jelentősen növelni tudtak, így jó esély van arra, hogy a teljes év rekorddal zárul. Január és június között a működési eredmény csaknem megháromszorozódott, az Automobilwoche hírportál szerint 590 millió euróra nőtt, a forgalom pedig több mint 10 %-kal 8,8 milliárd euróra emelkedett. A sikerhez a 90-es széria járult hozzá, ezen belül is az XC90-es modell húzta fel leginkább az eladásokat. Európában 9,6 százalékkal, az USA-ban 24,8 százalékkal, Kínában pedig 6,3 százalékkal nőttek az eladások a tavalyihoz képest. Hakan Samuelsson a Volvo Cars vezérigazgatója az új S90 és V90 modellekben is nagyon bízik. Elmondása szerint nem számítanak jelentős változásokra a piacon, így a gyártó forgalom és nyereség terén is rekordot állíthat 2016-ban. (www.autopro.hu)

Lassít az Opel a brit kilépés miatt

A brexit után bekövetkezett keresletcsökkenés miatt mérsékli a munkaórák számát két németországi üzemében az OEM – jelentette be az amerikai General Motors (GM) európai leányvállalata. A Corsa és az Insignia modellek iránt a kilépésről szóló szavazás után csökkenő kereslet miatt az Opel alkalmanként rövidített munkaidőt vezet be rüsselsheimi és eisenachi üzemeiben. A két modell legnagyobb piaca az Egyesült Királyság. Az Opel tájékoztatása szerint a rövidített munkaidős napok száma a kereslet alakulásától függően változhat. A német Der Spiegel című lap a rüsselsheimi üzem esetében az év hátra lévő részében 28 rövidített munkaidős napról értesült. Már a múlt hónapban is jeleztük, hogy nyomot fog hagyni pénzügyi teljesítményünkön, ha a font árfolyama az év hátralévő részében is a mostani szinten marad – áll az Opel közleményében. A GM 400 millió dolláros kieséssel számol annak következtében, hogy a brexit utáni fontgyengülés megdrágítja az Európában gyártott alkatrészek brit importját. A GM ezért költségcsökkentési programot készül bevezetni európai tevékenységeinél a drágulás ellentételezésére. Európai Opel üzemekből importálja a motorokat a Vauxhall (Opel) Astra modelleket gyártó Ellesmere Port-i GM üzem, de a Vivaro furgonokat gyártó üzem is Lutonban. (forrás: www.mti.hu)

Trump és az autógyártók

Donald Trump a republikánusok elnökjelöltje 3,5 %-os gazdasági növekedést és tíz év alatt 25 millió új munkahely megteremtését ígérte a New York-i Gazdasági Klubban. Donald Trump ugyanakkor kárhoztatta az autóipari bedolgozói munkák kiszervezését külföldre, és felidézte, mit látott ottjártakor a michigani Flintben. Flint valaha virágzó város volt, amelynek lakói a közeli autógyárak alvállalkozóiként dolgoztak, de mivel az alkatrészgyártást és más alvállalkozói munkákat is kiszervezték külföldre, a város mára teljesen tönkrement. A lakosok részben elköltöztek, akik maradtak, jórészt segélyeken élnek, ráadásul az elmúlt hónapokban a város ivóvize is ólommal fertőződött és ihatatlan lett. Mindezért a republikánus elnökjelölt a politikusokat okolta, s leszögezte: “gyalázatos, hogy politikusaink megúszták ezt”. Az üzletember visszautasította azt a szerinte cinikus felfogást, hogy nem lehet megállítani a munkahelyek külföldre szervezését, és nem lehet ismét megindítani a gazdaság növekedését. Donald Trump már korábban is élesen bírálta például a General Motors mexikói beruházásait. A General Motorst 2018-ig mexikói beruházásainak megduplázását tervezi öt milliárd dollár értékben. Az elnökjelölt korábban a Ford mexikói gyárlétesítését is bírálta. Nem ez az első alkalom, hogy USA-beli multinacionális vállalatokat bírált külföldön tervezett beruházásaik miatt, amelyek következtében munkahelyeket veszít az amerikai gazdaság. „Keményen harcolok azért, hogy munkahelyeket szerezzek vissza az Egyesült Államok számára, de egyes vállalatok inkább Mexikóba telepítik gyáraikat” – mondta. A mexikói autógyártás volumene az utóbbi években folyamatosan nőtt, melyben jelentős szerepet játszanak az amerikai autógyártók helyi üzemei: 2015-ben 3,4 millió autóval Mexikó a hetedik helyen áll az autógyártók ranglistáján. Elemzők szerint Donald Trump megválasztásával éles váltás jöhet az amerikai nagyvállalatok és a politikai vezetés viszonyában, de aligha fogja megakadályozni, hogy a multinacionális cégek továbbra is kihasználják más országok olcsóbb munkaerejét. (www.mti.hu, www.autopro.hu, www.fortune.com)

Előző

Pálla borház Balatonedericsen

Következő

Ébresztőórák, autóipar, MINI John Cooper Works Clubman