0
Shares
Pinterest Google+

Az eladásoknál is gyorsabban bővül a lízing

18_jan_hirek_kep2Folytatódik a növekedés a magyarországi járműpiacon. Novemberben megugrotta a százezres határt a magyarországi személyautó-piac. Az év első tizenegy hónapjában 105 421 darab új autó talált gazdára, ami 21,4 százalékos emelkedést jelent éves összevetésben – áll a Datahouse legfrissebb adataiban. A személyautók piacán látható kimagasló növekedésben több tényező is szerepet játszik – fogalmazott Tóth Zoltán, a Magyar Lízingszövetség főtitkára az adatokat értékelve. Egyrészt a lakossági fogyasztás bővülése segíti a növekedést. Másrészt finanszírozási szempontból az alacsony kamatkörnyezet és a kedvező jövőbeni kilátások miatt a lakosság bátrabban vásárol lízingkonstrukció segítségével új autót – tette hozzá. Az autóeladások növekedésében fontos szerepe van a lízingtársaságoknak, az új személy- és kisteherautók több mint 30 százaléka lízingkonstrukciók segítségével kel el. Az év első kilenc hónapjában ráadásul a magánszemélyek esetében is az újautó-finanszírozás 70 százalékkal emelkedett- tette hozzá Tóth Zoltán. A lízingpiac szempontjából szintén nagyon fontos teherautóknál és buszoknál is növekedés volt az eladásokat tekintve. Tizenegy hónap alatt 546 új busz kelt el, ami 51 százalékos emelkedést jelent. A teherautókból pedig 5335 darab fogyott, ez 10 százalékos bővülésnek felel meg éves szinten. A legfontosabb kategóriákban (személyautó, kis- és nagyteherautó, busz, motorkerékpár) összesen 131 151 új jármű talált gazdára, ez pedig 16 százalékkal haladja meg az előző év azonos időszakában elért darabszámot. A főtitkár az autópiaci adatok mellett összefoglalta a magyar lízingpiaci eredményeket is. Ezek szerint az év első kilenc hónapjában a finanszírozott összeg 428 milliárd forintra rúgott, ami 19 százalékos emelkedést jelent, az előző év azonos időszakához képest. Ezen belül a személy- és kishaszon-gépjárművek finanszírozása még ennél is jobban, 23 százalékkal növekedett. A Magyar Lízingszövetség előrejelzése szerint a következő időszakban a lízingpiac számára továbbra is fontos pillér lesz a járműfinanszírozás, de a lízingtársaságok többségének stratégiai célja, hogy univerzális eszközfinanszírozóvá váljanak, legyen szó bármilyen a magánszemélyek vagy vállalkozások számára szükséges eszközökről.
forrás: www.magyarlizingszövetseg.hu

Mit hoz a 2018-as év az európai flottakezelőknek

18_jan_hirek_kep11.Még több autóeladást:
Közel 15,5 millió 2017-ben eladott autóval az uniós autópiac jó és egészséges évet zárt. 2018-ra három tényező: a kedvező gazdasági környezet, a foglalkoztatottság várható növekedése, valamint a fogyasztói bizalom erősödése is az autóeladások további növekedését vetíti előre. De mekkora lesz ez a növekedés? A PwC Autofacts 0,5 %-os növekedést jelez előre, 15,75 millió eladott gépkocsival, az LMC 1,3 %-ra számít, ami 15,89 millió értékesített járművet jelentene. A várható szám nagyban függ a brit piac alakulásától: a Brexittel összefüggő bizonytalanság ugyanis negatív hatással lehet akár az uniós szintű eladásokra is.
2. A diesel autó eladások további csökkenését:
Európa-szerte bizonyosan tovább csökken a diesel üzemű gépkocsik eladása. Még az olyan fejlett, érett piacokon, is mint a német, belga vagy éppen a brit autópiac a diesel gépkocsik eladása érezhetően visszaesett 2017-ben. Ez a csökkenés fel fog gyorsulni a diesel üzemű gépkocsit érintő törvényi korlátozások miatt is, ami a fogyasztók részéről is további fenntartásokat generál ezen autótípusokkal szemben.
3. A diesel flotta visszaszorulását:
A törvényi szigorítások, a környezetvédelmi aggodalmak, a benzin és diesel üzemanyag árak közötti szinte minimális eltérés miatt a TCO (a teljes életút költség) alakulása csak évi több mint 25 ezer kilométernél nagyobb futás esetén válik kedvezőbbé a diesel üzemű járművek esetében. Ennek következtében egyre több vállalati flottában váltják ki a benzin üzemű, vagy alternatív hajtású járművekkel a dieseleket. A diesel üzemű gépkocsik elterjedtsége egyes európai országokban több mint 70 %-os volt, mára ez 60 %-ra esett vissza, egyes államok esetében pedig már megközelítette az 50 %-ot. Már csak idő kérdése és a diesel gépkocsik „kisebbségbe” kerülnek. Ahogy a vállalati flottakezelők elfordulnak a diesel autóktól, úgy fog meredeken visszaesni e járművek maradványértéke is.
4. Alternatív hajtású jövőt:
Ahogy a diesel visszaszorul úgy fognak előre törni az alternatív meghajtású járművek. Az igény és az étvágy már megjött ezekre, de a költséghatékonyságnak és az üzemeltetéshez szükséges infrastruktúrának még javulnia kell. A belső égésű motorral hajtott gépkocsik esetében a TCO (teljes életútköltség) még kedvezőbb, mint az elektromos meghajtású járművek esetében, de már nem sokáig. Az előrejelzések szerint az elektromos autók esetében a TCO az akkumulátorok fejlődése és az ilyen gépkocsik hatótávolságának növekedése még ebben az évben vagy a jövő években közelítheti a hagyományos belső égésű járművek TCO-mutatóját (teljes életútköltség mutatóját). A villanyautó elterjedtebb, népszerűbb lesz azért is, mert egyre több városban vezetnek be olyan zónákat, amelyekbe csak alacsony károsanyag-kibocsátású járművek hajthatnak be. A kormányzatok azonban nem tesznek eleget a megfelelő töltő hálózat kiépítése érdekében. Szerencsére az üzemanyag- és lízingcégek, valamint az eredeti alkatrészgyártók (OEM) viszont élen járnak az infrastruktúra-fejlesztésben.
18_jan_hirek_kep35. Több prémium autót a flottában:
Továbbra is egyre több a nagy és drága prémiummodell a vállalati flottákban. A SUV boom folytatódik, és legtöbb gyártónál van már városi terepjáró a kínálatban. A dataforce adatai szerint az európai flottaautók között a legkedveltebbek a SUV-modellek. Azok az alkalmazottak, akik megválaszthatják, milyen vállalati autóba ülnek, egyre inkább a prémium autómodelleket választják, a kisautók helyett.
6. Egyre gyakoribb kiszervezést:
A kiszervezés (outsourcing) egyre divatosabb és gyakoribb nemcsak a vállalati flották, de a magánhasználatú autók estében is. A legkedveltebb megoldás a magánlízing, vagy a tulajdonlás felcserélése a pay-per-use státusra. Ez nemcsak a végfelhasználóknak kedvez, de előnyös a lízingcégeknek és az eredeti autógyártóknak is. Ezért egyre népszerűbb lesz a magánlízing konstrukció. A lízingre vonatkozó új nemzetközi számviteli standard 2019. januári bevezetése ráadásul változást hoz az operatív lízing elszámolásában. Az IFRS 16 standard értelmében minden lízingelt eszközt ki kell mutatni a lízingbevevő mérlegében. Jelenleg a lízingelt eszközök csak akkor szerepelnek a lízingbevevő mérlegé­ben, ha pénzügyi lízingről van szó, az operatív lízing a kiegészítő mellékletben szerepel. Ennek nyomán a jelentős multinacionális cégek át fogják alakítani flottáik finanszírozását. Az autómegosztást növekvő mértékbe fogják alkalmazni a flottahasználat optimalizálása érdekében. A megosztás azonban nem jelent szükségszerűen kevesebb gépkocsit. A feltörekvő piacok ugyanis több autót igényelnek, a megosztott, a több alkalmazott által használt kulcsos autók pedig általában gyorsabban elhasználódnak, hamarabb kell lecserélni őket.
7. Több pay-per-use megoldást:
A pay per use üzleti modell használata növekszik különösen, ha többféle mobilitási eszköz, váltakozó időben való igénybe vételéről van szó. A felhasználó számára ennek a modellnek az átláthatóság a nagy előnye.
8. Flottakövetésben a magánszféra védelmét: Az átláthatósághoz kapcsolódva a következő divatos szó az összekapcsolhatóság. Ez lehetővé teszi a valós idejű flottakezelést, ami jelentős költségmegtakarítás forrása lehet, és növeli a vezető biztonságát. A telematikai rendszerek valós idejű használata azonban olyan problémák összehangolását veti fel, mint a magánszférára vonatkozó adatkezelés szabályozása, valamint alapvető, hogy a használó elfogadja az ilyen rendszerek működtetését. Május 25-én az Európa Unióban életbe lép az új, általános adatvédelmi szabályozás, a GDPR. A szabályozás célja a magánszférára vonatkozó adatvédelmi rendszerek harmonizálása az Európai Unióban, megvédve az állampolgárokat a magánadataikkal való visszaélésektől ebben az egyre inkább adatvezérelt világban.
18_jan_hirek_kep69. A mobilitás management lassú beindulását:
A vállalatok érdekeltek a mobilitás menedzsmentben, de számos akadály áll a gyors megvalósítás útjában: Európa összetettsége, a forrás- és szakember felajánlások elégtelen volta, valamint az alkalmazottak/felhasználók nehéz meggyőzhetősége, valamint a megfelelő vezetői rendszerek létrehozásának nehézsége. A Frost & Sullivan amerikai tanácsadó és gazdaságkutató cég szerint még mintegy további három év kell ahhoz, hogy a mobilitás management igazán elkezdődjön Európában. A gondolkodási séma azért már változóban van, de nem árt, ha legalább több mobilitási lehetőség szerepel a programban többek között a közösségi közlekedés, a távmunka elterjesztése, a autómegosztás, az autó-pool, vagy a multi-modális megoldások.
10. Növekvő globalizálódást:
A flotta tulajdonosok/fogyasztók számára a költségmegtakarítás a legfontosabb. Ezért nem véletlen, hogy az európai flottakezelés egy olyan kategóriamenedzsment felé mozdult el, amelyben a hívó szó a döntések központosítása a méretgazdaságosság optimalizálása érdekében. Ez a nemzetközivé válási folyamat globalizációhoz vezet. Ez az oka, hogy a flottakezelési és mobilitási szektorban is akvizíciós hullámnak, összeolvadásoknak, partnerségi kezdeményezéseknek vagyunk tanúi manapság. A cél az erős piaci pozíció biztosítása egy olyan globális környezetben, mely a flottakezelést és a mobilitást jellemzi, és, amelyben Európa kiemelten fontos terep ma is. Az öreg kontinensnek azonban távolabbra, határain túlra is tekintenie kell, ha élen akar járni továbbra is. Ennek szellemében invitálunk máris mindenkit a 2018-ban, Rómába sorra kerülő Globális Flotta Konferenciára, ahol az ágazat legjelentősebb vezetői vitatják meg a regionális és globális flottakezelés és mobilitás-menedzsment legfontosabb kérdéseit.
forrás: www.fleeteurope.com

A LeasePlan segíti Baji Balázs felkészülését

18_jan_hirek_kep4Négy keréken érkezett az új partner Baji Balázs életébe. A világbajnoki bronzérmes gátfutó élete nagy fordulatszámon pörög. A fokozott összpontosítást igénylő edzések és versenyek, valamint a 2020-as tokiói olimpiára való felkészülés mellett állatorvosként is helyt kell állnia. Kevés szabadideje marad magánéletre vagy akár hivatalos ügyek intézésére. Ezért is nagy segítség, hogy idén januártól a világ vezető flottakezelőjével működik együtt. A sportolók számára a felkészülésre fordított idő mindennél fontosabb. Szó szerint aranyat érhet, ha a hétköznapi teendők nem vonják el figyelmüket. Annak érdekében, hogy Baji Balázsnak csak a pályán kelljen az akadályokat vennie, a LeasePlan és a Volvo Galéria Budapest idén januártól rendelkezésére bocsátott egy vadonatúj Volvo S90-et, amelyet egy éven keresztül használhat a LeasePlan teljes körű szolgáltatásaival együtt. „Sűrű időszakot élek, és ez még csak fokozódik a tokiói olimpia közeledtével. Hogy helyt tudjak állni, bármilyen versenyről is legyen szó, arra van szükségem, hogy csak a kitűzött céljaimra koncentrálhassak. Ehhez akár az is hozzátartozik, hogy a lehető leggyorsabban jussak el az edzésekre, vagy ne kelljen olyan hétköznapi problémák megoldásával foglalkoznom, mint például egy kerékcsere” – mondta a világbajnoki bronzérmes és Európa-bajnoki ezüstérmes atléta. Baji Balázs azzal, hogy megszerezte Magyarország első futó világbajnoki érmét, hazánk egyik leggyorsabb és leginspirálóbb emberévé vált, ezért is esett a LeasePlan választása a sportolóra. A flottakezelő célja, hogy teljes körű szolgáltatásaikkal levegyék Balázs válláról az autótulajdonláshoz kapcsolódó kötelezettségek és karbantartási teendők terhét, így segítve felkészülését a versenyekre. Baji Balázst, aki az ország egyik legnépszerűbb sportembere lett, a 2017-es év sportolójának is megválasztották. A Magyar Sportújságírók Szövetsége (MSÚSZ) által 60. alkalommal kiírt szavazáson elnyert címet január 11-én a Nemzeti Színházban rendezett M4 Sport-Az Év sportolója gálán vehette át. A Magyar Atlétikai Szövetség 2016-ban és 2017-ben az Év férfi atlétájának is megválasztotta a gátfutót. Baji tavaly a londoni világbajnokságon 110 méteres gátfutásban szerzett bronzérmet, de győzni tudott az Universiádén is.
forrás: www.leaseplan.hu, www.nemzetisort.hu, www.hvg.hu

Megnyerte az angol kamionbajnokságot a magyar OXXO Racing Team

18_jan_hirek_kep11-Ismét győzelmet aratott a piros-fehér-zöld Jázmin-
Bravúros versenyzéssel szerezte meg az angol kamionbajnokság trófeáját a magyar OXXO Racing Team. A brit pilótával, Ryan Smith—szel versenyző magyar csapat a Brands Hatch-en megrendezett utolsó állomáson parádés teljesítménnyel szerzett futamgyőzelmet, ezzel megszerezve a bajnokság első helyezését
November 4-5 között az angliai Brands Hatch adott otthont a brit kamionbajnokság utolsó futamhétvégéjének, ahova a magyar OXXO Racing Team nagyon jó esélyekkel, hatalmas pontelőnnyel érkezett. Ez azonban korántsem jelentette azt, hogy biztos a bajnoki cím, ehhez az utolsó futamokon is parádés teljesítményt kellett nyújtani.
A szombati időmérőn a csapat pilótája, Ryan Smith a második helyet szerezte meg az OXXO Racing Team piros-fehér-zöld színűre festett kamionjával, Jázminnal. Az első futamon végül bravúros vezetéssel győztesként ért célba, a szezon utolsó két futamán pedig – a fordított rajtsorrend miatt utolsó helyről indulva – a második helyen végzett. Így a kétszeres EB győztes, magyar OXXO Racing Team megvédte brit bajnoki címét a hétvégén, amihez természetesen rengeteg munka, gyakorlás és alázat vezetett.
– Nagyon örülök, bár történt egy kis hiba a kvalifikáció során, mivel a transzponderünk nem működött tökéletesen. Meg voltunk győződve arról, hogy az első helyen kvalifikáltuk magunkat, de az időmérő rendszer csak másodiknak hozott ki minket. Megígértem a csapatnak és persze magamnak is, hogy véghezvisszük, amit elhatároztunk: már az első versenyen megszerezzük a bajnoki trófeát.
Sikerült valóra váltani azt, amit egész évben tervezgettünk és amiért ennyit dolgoztunk. Hihetetlenül boldog és nagyon-nagyon hálás vagyok mindenkinek, aki hozzásegített ehhez a győzelemhez, különösen az OXXO Racing csapatának, a szerelőimnek, a szurkolóknak és persze a családomnak. Őszintén bízom benne, hogy még sok ilyen felejthetetlen pillanat vár ránk sportkarrierünk során – nyilatkozta Ryan Smith, a magyarok brit pilótája.

A hétvégét a Divízió 1 és Divízió 2 legjobb versenyzőit felvonultató gálafutam koronázta meg, ahol a magyar OXXO Racing Team bebizonyította, hogy méltó a brit bajnoki címre: Ryan brillírozásával ezt a tét nélküli versenyt is a magyar csapat nyerte.
Az OXXO Racing Team természetesen hamarosan Budapesten is megünnepli ezt a hatalmas sikert, amit a szurkolóikkal is szeretne megosztani.

– Kedves szurkolóim! Szeretnénk még egyszer megköszönni Nektek azt a kitartó és lelkes szurkolást, ami hozzásegített ehhez az elképesztő sikerhez és bár tudom, hogy lehetetlen, de szeretnénk viszonozni. Hamarosan Magyarországra látogatunk, ahol egy különleges party keretében ünnepeljük meg a győzelmet – üzent szurkolóiknak Ryan Smith.

Előző

Első elektromos autók, Hyundai, Fisker EMotion

Következő

A farsangi fánk