0
Shares
Pinterest Google+

Globális flottakonferencia

flottahirek_majus_1A multinacionális flottakezelők ez évi globális konferenciáját 2016. június 6-8. között Brüsszelben rendezik. A vezető flottakezelők seregszemléjére a Global Fleet és Fleet Europe kiadója, a Nexus Communication, valamint az Automotive Fleet kiadója, a Bobit Business Media szervezésében kerül sor. A konferencia egyedülálló lehetőséget nyújt a kapcsolatépítésre, a tapasztalatok világ szintű feltérképezésére és hasznosítására a flottakezelés minden területéről. A résztvevők prezentációkon, fórumok, vitákon ismerkedhetnek meg a flottakezelés legújabb kihívásaival. Számos esettanulmányon keresztül pedig képet kaphatnak a jelenlegi legjobb gyakorlatokról.

Plenáris ülések foglalkoznak a flottafinanszírozás és kezelés aktuális kérdéseivel, de szűkebb körű szekcióüléseken is mód nyílik a véleménycserére a flottatulajdonosok és a flottakezelő szakma képviselői között, különös tekintettel a feltörekvő piacokra. A konferencia programjának összeállításában részt vett az úgy nevezett Globális Flottakezelő Tanácsadó Testület, amely a legjelentősebb flottakezelők vezető tisztségviselőit tömöríti. Az első munkanapon, négy szekcióban folyik majd a munka. Az 1. szekció, amely „ A globális gazdasági kilátások 2016” címet viseli, foglalkozik a várható globális gazdasági trendek hatásaival a flottákra, de az autóflották globálisan várható fejlődési irányairól is képet kapunk. A 2012-2016 közötti fejlődést bemutató globális körkép a flottakezelés bővüléséről, legújabb fejleményeiről ad áttekintést. A 2. szekció a flottakezelőket érintő adózási és egyéb szabályozási változásokkal foglalkozik, köztük a vállalati gépkocsikat érintő adózási módosulásokkal Európában. Ezek kihatásait is górcső alá veszik az üzleti modellekkel és flottakezeléssel kapcsolatos döntésekre. (Adózási szakértőktől az európai mellett a vállalati gépjárművek adóztatásáról globális körképet is kapunk.) Az alternatív megoldások között a komplex mobilitás-kezelés és a magán-leasing is szerepel, valamint szó lesz az új flotta-elszámolási standardokról és ezek hatásáról a globális flottákra. Az első nap délutánján a 3. szekcióban a Párizsi Klímaegyezmény hatásait elemzik a flottakezelésre, valamint azt, hogy a gépjármű-technológia fejlődése milyen hatással lehet a jövő flottáira. Az új üzemanyag trendek és üzemanyag-ellátó rendszerek hatása szintén terítékre kerül, beleértve egy használható TCO modell kifejlesztését is az elektromos járművek számára. Az új hajtástechnológiák bevezetésének hatásai is szerepelnek a megvitatandó témák között. „A ma és a jövő technológiája” címmel a 4. szekcióban többek között szó lesz arról, hogy milyen módszerekkel küzdhető le az ellenállás az újszerű információtechnológiai rendszerek bevezetésével szemben. Milyen lesz a jövő önjáró autója várhatóan 2020-ra és milyen hatása lesz ennek a flottamegújításra? – teszik fel a kérdést. További téma, hogy az önjáró autók milyen veszélyeket, új szabályozási és infrastrukturális kihívásokat vetnek fel, beleértve a biztosítási felelősséget.

A második nap mindkét szekciójában a flottakezelés szorosabban vett szakmai kérdései kerülnek terítékre, kezdve a globális jelenléttől és stratégiától, egészen a piaci konszolidáció hatásáig a flottakezelés és a leasing alakulására. A 6. szekció regionális kitekintést ad többek között az észak-amerikai piacra: USA vs. a világ többi része: meg kell megérteni a leglényegesebb különbségeket és ezek hatását. Külön téma Délkelet-Ázsia az olyan feltörekvő piacokkal, mint India, Kína, Malajzia, Fülöp-szigetek, Szingapúr, Dél-Korea, ami pedig Latin-Amerikát illeti az nem csupán Mexikót és Brazíliát jelenti.

Új tulajdonosi kézben a LeasePlan

flottahirek_majusÚj tulajdonosi kézben a LeasePlan Corporation a világ, vezető flottakezelő vállalat. A tulajdonosi körből kikerült a Volkswagen AG. LeasePlan Corporation N.V.  2016. március 21-én bejelentette, hogy a cégcsoport teljes tulajdonjoga a Global Mobility Holding B.V-től (a Volkswagen AG és a Fleet Investments B.V. közös tulajdona) egy hosszú távon érdekelt befektetőkből álló konzorcium kezébe került.  LeasePlan új, 100%-os tulajdonosa az LP Group B.V. konzorcium, amely az alábbi befektetőkből áll: a piacvezető, nyugdíjalapokat kezelő holland PGGM, az ATP, amely Dánia legnagyobb nyugdíjalapja, a GIC, a Luxinva S.A., amely az Abu Dhabi Befektetési Hatóság (ADIA) 100%-os tulajdonában lévő leányvállalat, valamint a TDR Capital LLP által kezelt befektetési alapok. Vahid Daemi, a LeasePlan csoport vezérigazgatója és Igazgatótanácsának elnöke elmondta: „ A mai nappal új korszak kezdődik a LeasePlan életében. Új tulajdonosaink teljes mértékben támogatják növekedési céljainkat és hosszú távú stratégiánkat, amely szerint továbbra is minőségi, kiemelkedő színvonalú mobilitási megoldásokat kívánunk nyújtani ügyfeleinknek világszerte. Vállalatunk erejét jól mutatja, hogy ebben az állandóan változó iparágban meg tudjuk ragadni a növekedési lehetőségeket, így jelenleg globális szinten 1,55 millió járműből álló flottát kezelünk. Reményeink szerint az új tulajdonos irányítása alatt is jelentős hozzáadott értéket nyújtunk majd ügyfeleinknek.”
Március 1-jével a LeasePlan korábbi (közvetett) részvényeseihez kötődő felügyelőbizottsági tagok lemondtak, míg Ada van der Veer és Herta von Stiegel továbbra is független tagként működnek. Az új kinevezésekkel a felügyelőbizottság jelenleg hét tagból áll. Közülük öten függetlenek: Jos Streppel, elnök, Stefan Orlowski, Steven van Schilfgaarde, Herta von Stiegel és Ada van der Veer. A konzorciumhoz kötődő tagok: Manjit Dale és Eric-Jan Vink. A holland anyavállalattal rendelkező LeasePlan piacvezető a nemzetközi flotta- és gépjármű kezelési piacon. Leányvállalatai mind az öt földrészen, 32 országban vannak jelen. A cég közel 7000 alkalmazottat foglalkoztat, összesen 1,55 millió járművet kezel. A LeasePlan erőssége, hogy proaktív flottakezelőként ügyfelei számára világszerte testre szabott megoldásokat biztosít. A vállalat 1994-ben kezdte meg magyarországi működését. Mára hazánkban 10 000 autóval közel 500 ügyfelet szolgál ki. Partnerei között olyan jelentős cégek találhatók, mint például az IBM, az E.on, a Diageo és a Citibank.
Forrás: www.mti.hu, www.leaseplan.hu.

Elég a bizonytalan előéletű, öreg autókból!

Örvendetesen bővül az új autók piaca hazánkban, a használt autó piacon azonban romboló tendenciáknak vagyunk tanúi. Ennek megállítását célozza a Magyar Lizingszövetség és Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége (Gémosz) legújabb, márciusi javaslata, amely legfeljebb Euro 4-es környezetvédelmi besorolásnak megfelelő vagy annál jobb autó behozatalát engedné csak Magyarországra.

Az új autók piaca 2013 és 2015 között 37 százalékkal bővült, ám a külföldről behozott autók száma 74 százalékkal növekedett ezzel párhuzamosan. Az importból származó autók átlagéletkora 11 év, ráadásul 25 százalékuk több mint 16 éves. Ez igencsak romboló hatással van a magyar autópiacra. A Magyar Lízingszövetség és a Gépjármű Márkakereskedők Országos Szövetsége szeretné elérni, hogy csak 8 évnél fiatalabb, az Euro 4-es normát teljesítő autókat lehessen behozni az országba. Ez jelentősen tisztítaná a piacot, mert eltűnnének az olyan kereskedők, akik bizonytalan előéletű és műszaki állapotú, öreg autókkal árasztják el hazánkat. Örvendetes, hogy az új autók, magyarországi piaca fokozatosan bővül. Míg 2013-ban 56,2 ezer autó talált gazdára, 2014-ben már 67,5 ezer új autót adtak el a kereskedők, tavaly pedig 77,2 ezer autó kelt el. Az új autók piacának növekedése mellett a használtautó-import volumene is növekedett: 2013-ben 70,7 ezer, 2014-ben 96,7 ezer, 2015-ben pedig rekordszámú 122,6 ezer használt autót helyeztek forgalomba.

A Magyar Lízingszövetség és a Gémosz szerint a használt autók importjának növekedése kedvezőtlen tendencia, hiszen az autók az átlagéletkora 11 év, azaz korszerűtlen autók érkeznek az országba. Ráadásul sok használt autó előélete nem garantált, sok autónál tekerik vissza az órát, arról nem is beszélve, hogy több használtautó-importtal foglalkozó cégnél felmerül a visszaélés gyanúja is. „Rontja az összképet, hogy a behozott használt autók 34 százaléka 11-15 éves, 25 százaléka pedig 16 évnél is régebbi, és ezek a modellek ma már korszerűtlennek mondhatóak” – mondta Tekse Kálmán, a Magyar Lízingszövetség alelnöke. „A korszerűtlen, alacsony áron behozott használt autók konkurenciát jelentenek az új autók piacának, pedig a vásárlók számára ezek a sok esetben ismeretlen előéletű 10-20 éves autók akár már rövidebb távon is jelentős kiadást jelenthetnek a különböző meghibásodások miatt” – fogalmazott az alelnök.  Hozzátette:a behozott több mint 10 éves autók értéke ráadásul pár éven belül minimális lesz, ráadásul azok további eladásakor az új vevő is bizonytalan autóhoz jut hozzá. Gablini Gábor, a Gémosz elnöke kiemelte: „Nagyon sok külföldről öreg autókat behozó kereskedő tűnik el egyik pillanatról a másikra, és ők adják a használtautó-import közel háromnegyedét a Gémosz becslése szerint. Sok olyan autó kerül a magyar piacra, amelyek a nyugati országokban környezetvédelmi szempontok miatt már megsemmisítésre várnak” – tette hozzá Gablini.  Előfordult olyan eset is, amikor több mint 10 éves külföldről behozott autóval a vásárlás után már az első néhány száz kilométeren baj volt, de a kereskedő addigra már eltűnt. Mindkét szövetség szerint meg kellene húzni egy korlátot a külföldről behozott használt autók esetében, mégpedig oly módon, hogy legfeljebb Euro 4-es környezetvédelmi besorolásnak megfelelő vagy annál jobb autót lehessen csak behozni Magyarországra. „Egy tiszta előéletű, rendszeresen szervizelt, Magyarországon használt autó biztosabb megoldást jelent az autóvásárlóknak, és hosszabb távon a vásárláskori magasabb ár a fenntartási költségeken keresztül megtérülhet” – mondta Tekse Kálmán, aki hozzátette, hogy ma már a lízingkamatok is jelentősen csökkentek a korábbi évekhez képest. www.lizingszovetség.hu

Előző

Tengelytáv Kínában, előnyben a Volkswagen, NÜRBURGRING

Következő

Köszöntő