0
Shares
Pinterest Google+

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nem emelt kifogást, hogy az ALD Automotive Magyarország meg­vá­sá­rol­ja az MKB-Euroleasing Autópark Zrt-ét. és evvel az ALD Automotive Autópark-kezelő és Finanszírozó Kft. közvetlen, egyedüli irányítást szerezzen az MKB-Euroleasing Autópark Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. felett. Az érintett vállalkozás-csoportok egyaránt foglalkoznak finanszírozott és úgy nevezett nem-finanszírozott flottakezeléssel, valamint önálló operatív lízing szolgáltatást nyújtanak. Az összefonódással érintett ALD Automotive Autópark-kezelő és Finanszírozó Kft. a Societé General S.A. által irányított SG-csoportba, a másik vállalkozás, az MKB-Euroleasing Autópark Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. pedig az MKB Autópark-csoportba tartozik. A GVH az összefonódás horizontális hatásainak értékelésekor – anélkül, hogy eldöntötte volna, hogy a finanszírozott flottakezelés, a nem finanszírozott flottakezelés és az önálló operatív lízing egységes vagy elkülönült árupiacokat alkot-e a flottakezelési szolgáltatásokon belül – megállapította, hogy káros horizontális hatásokkal legfeljebb a finanszírozott flottakezelés esetében lehetett volna számolni az SG-csoport és az MKB Autópark-csoport együttesen fennálló piaci részesedésére tekintettel. A GVH döntése szerint azonban ezen a piacon is kizárható a kedvezőtlen horizontális versenyhatás a tranzakció engedélyezését követően. Elsősorban azért, mert nagyszámú, versenytársnak tekinthető vállalkozás van jelen, valamint a piacot a fokozatosan bővülő tendencia jellemzi. A hivatal megállapította továbbá, hogy nincsenek jelentős korlátai a piacra lépésnek és a megkeresett piaci szereplők nem fogalmaztak meg érdemi aggályt az összefonódással kapcsolatban. A GVH nem azonosított káros vertikális és portfólió-hatást sem, mert az összefonódás nem hoz létre új vertikális kapcsolódást. Az MKB Autópark-csoport tevékenysége részhalmaza az SG-csoport tevékenységi körének, így az SG-csoport tevékenységi körének bővülésével nem kell számolni – áll a hivatal közleményében. Mindezek figyelembevételével a GVH engedélyezte a tranzakciót.

Az ALD Automotive Magyarország már hónapokkal ezelőtt bejelentette, hogy meg­vá­sá­rol­ja az MKB-Euroleasing Autópark Zrt.-t és an­nak bul­gá­ri­ai le­ány­vál­la­la­tát. Az MKB-Euroleasing Au­tó­park tel­jes flot­tá­ja a 9400 gép­jár­mű­ből áll. A jár­mű­vek­ből 7700 Magyarországon, 1700 pe­dig Bulgáriában fut. A fel­vá­sár­lá­ssal az ALD Automotive az egyik leg­je­len­tő­sebb pi­a­ci sze­rep­lő le­ttMagyarországon, és meg­erő­sít­he­ti pi­ac­ve­ze­tő po­zí­ci­ó­ját Bulgáriában is. Az ALD Automotive több mint 10 éve van je­len Magyarországon, és je­len­leg több mint 6000 au­tót ke­zel 500 ügy­fe­le ré­szé­re. Az ALD Automotive Csoport az egyik meghatározó globális szereplője a flottakezelő iparágnak. 2015-ben szerződéses flottája világ szinten 9 %-kal, 1,2 millióra nőtt, amiből 100 ezer az Európán kívüli flottaállomány. Az autólízing és a flottakezelési szolgáltatások anyacégük, a Société Général egyik fő tevékenységét jelentik. A francia piacon 360 ezer járművet kezel. Az utóbbi évek akvizíciói révén Spanyolországban és Magyarországon, valamint a magyar felvásárlás révén Bulgáriában is tovább terjeszkedik. Ami az innovációkat illeti az ALD 2015-ben elindított egy globális kezelő felületet, amelyen minden szolgáltatás elérhető, bármely ügyfél számára mindazon országokban, ahol az ALD jelen van. A cég felhasználó-barátabbá és informatívabbá tette a flottakezelők számára működtetett portálját, az ALD NET-et is. Új eszközökön és szolgáltatásokon dolgoznak, amelyek révén növelhető a rugalmasság és az összekapcsolhatóság. Olyan új termékekben gondolkodnak, mint az autómegosztás és a multimodalitás. A cél a még felhasználó-barátabb és varratmentesebb ügyfélkiszolgálás. Ezzel párhuzamosan a flottariportok, valamint a flottakezelők és flottahasználók számára létrehozott kezelő szoftverek és felületek továbbfejlesztése is zajlik.

(forrás: www.gvh.hu. www.mti.hu)

XI. Flottamenedzsment konferencia és workshop

Budapesten immár tizenegyedik alkalommal rendezik meg 2016. október 5-6. között a Flottamenedzsment Konferenciát. A workshoppal egybekötött rendezvénynek a Groupama Aréna ad otthont. A konferencia kiemelt témái: a flottabiztonság és flottavédelem, és a jövő autói. A résztvevők megismerkedhetnek az új flottamenedzsment szoftverekkel, az 5+1 flottakövetési megoldással, melyekkel akár milliókat spórolhatunk. De téma lesz az elektromos autók töretlen terjedése és az elektromos autók magyarországi töltőhálózatának kiépítése is. Továbbra is aktuális kérdés, hogy hogyan optimalizálhatják a nagyvállalatok flottaüzemeltetési költségeiket. A témák közül a magyarországi szabályozási kérdések aktualitásai sem maradhatnak ki, kitérve az elektromobilitás elterjedését ösztönző programokra is. A flottakezelés örökzöld témája: a maradványérték-számítás, valamint, hogy mi lehet a legjobb a dízel, a benzines, az elektromos vagy hibrid autó? Továbbá, hogy vásároljunk, vagy inkább lízingeljünk.

A teljesség igénye nélkül a kétnapos program keretében az elektromos autók magyarországi töltőhálózatának kiépítéséről ifj. Jászay Tamás, Budapesti Elektromos Művek Nyrt. Vállalatfejlesztési igazgatója beszél majd, a Nissan önvezető autójának koncepcióját pedig Goldberger Mária, NISSAN Sales CEE Kft. térségi flottamenedzsere ismerteti. Mercedes-Benz Intelligent Drive – Úton az autonóm autózás felé! címmel Molnár Tamás, a Mercedes-Benz Hungária Kft Flottaértékesítési vezetője tart előadást. Érdekes kérdés, hogy, hogyan alakulnak az üzemeltetési költségek a hagyományos autókhoz képest? Költségoptimalizálást jelent-e az elektromos autók használata a cégek számára? Flottabiztonság és flottavédelem témában elsősorban a műholdak szerepéről hallhatunk majd. Hogyan lehet költségmegtakarítást elérni a GPS-alapú nyomkövetéssel? Mennyiben speciális a szállítmányozási flották védelme? Ezekben a témákban a Jármű Kontroll Magyarország Kft.-től Csáti Réka, Kereskedelmi igazgató és Rácz Tamás, Értékesítési igazgató tart előadást. Mit tudnak a ma használt flottakezelési szoftverek, melyekkel akár milliókat spórolhatunk, erről beszél majd Szabó András, az iData Kft. Alapító-tulajdonosa. A kerekasztal beszélgetés résztvevői: Borda László, Flottaértékesítési vezető, Porsche Hungária Kereskedelmi Kft. Lakatos Péter, Gépjárműflotta menedzsment csoportvezető, Invitel Távközlési Zrt. valamint Vizvárdy Erika, Szolgáltatás beszerző, Pannontej.
A második nap témái: flottaüzemeltetés – adózási szempontból a gépjárműlízing ÁFA-visszaigénylésének módszertana, milyen finanszírozási konstrukciók léteznek, hogyan befolyásolja a flottapiacot az alacsony kamatszint, flottaautó beszerzése és értékesítés, globális versenyeztetés, az előminősítés szerepe, mi alapján döntsünk a flottakezelő cég kiválasztásánál? Megannyi ismert téma új megvilágításban. A konferencia alkalmával a résztvevők végigjárhatják Európa egyik legmodernebb stadionját is, amely az FTC otthonául szolgál. Feltárulhatnak a stadion kulisszatitkai, többek között beléphetnek a legkorszerűbb megoldásokkal gondozott, zöld gyepre, az öltözőkbe és a stadion exkluzív páholyaiba.

(forrás: www.iir-hungary.hu)

Előző

Kalifornia és világhírű borai

Következő

A jó salátának az öntet a lelke