A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) nem emelt kifogást, hogy az ALD Automotive Magyarország megvásárolja az MKB-Euroleasing Autópark Zrt-ét. és evvel az ALD Automotive Autópark-kezelő és Finanszírozó Kft. közvetlen, egyedüli irányítást szerezzen az MKB-Euroleasing Autópark Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. felett. Az érintett vállalkozás-csoportok egyaránt foglalkoznak finanszírozott és úgy nevezett nem-finanszírozott flottakezeléssel, valamint önálló operatív lízing szolgáltatást nyújtanak. Az összefonódással érintett ALD Automotive Autópark-kezelő és Finanszírozó Kft. a Societé General S.A. által irányított SG-csoportba, a másik vállalkozás, az MKB-Euroleasing Autópark Kereskedelmi és Szolgáltató Zrt. pedig az MKB Autópark-csoportba tartozik. A GVH az összefonódás horizontális hatásainak értékelésekor – anélkül, hogy eldöntötte volna, hogy a finanszírozott flottakezelés, a nem finanszírozott flottakezelés és az önálló operatív lízing egységes vagy elkülönült árupiacokat alkot-e a flottakezelési szolgáltatásokon belül – megállapította, hogy káros horizontális hatásokkal legfeljebb a finanszírozott flottakezelés esetében lehetett volna számolni az SG-csoport és az MKB Autópark-csoport együttesen fennálló piaci részesedésére tekintettel. A GVH döntése szerint azonban ezen a piacon is kizárható a kedvezőtlen horizontális versenyhatás a tranzakció engedélyezését követően. Elsősorban azért, mert nagyszámú, versenytársnak tekinthető vállalkozás van jelen, valamint a piacot a fokozatosan bővülő tendencia jellemzi. A hivatal megállapította továbbá, hogy nincsenek jelentős korlátai a piacra lépésnek és a megkeresett piaci szereplők nem fogalmaztak meg érdemi aggályt az összefonódással kapcsolatban. A GVH nem azonosított káros vertikális és portfólió-hatást sem, mert az összefonódás nem hoz létre új vertikális kapcsolódást. Az MKB Autópark-csoport tevékenysége részhalmaza az SG-csoport tevékenységi körének, így az SG-csoport tevékenységi körének bővülésével nem kell számolni – áll a hivatal közleményében. Mindezek figyelembevételével a GVH engedélyezte a tranzakciót.
Az ALD Automotive Magyarország már hónapokkal ezelőtt bejelentette, hogy megvásárolja az MKB-Euroleasing Autópark Zrt.-t és annak bulgáriai leányvállalatát. Az MKB-Euroleasing Autópark teljes flottája a 9400 gépjárműből áll. A járművekből 7700 Magyarországon, 1700 pedig Bulgáriában fut. A felvásárlással az ALD Automotive az egyik legjelentősebb piaci szereplő lettMagyarországon, és megerősítheti piacvezető pozícióját Bulgáriában is. Az ALD Automotive több mint 10 éve van jelen Magyarországon, és jelenleg több mint 6000 autót kezel 500 ügyfele részére. Az ALD Automotive Csoport az egyik meghatározó globális szereplője a flottakezelő iparágnak. 2015-ben szerződéses flottája világ szinten 9 %-kal, 1,2 millióra nőtt, amiből 100 ezer az Európán kívüli flottaállomány. Az autólízing és a flottakezelési szolgáltatások anyacégük, a Société Général egyik fő tevékenységét jelentik. A francia piacon 360 ezer járművet kezel. Az utóbbi évek akvizíciói révén Spanyolországban és Magyarországon, valamint a magyar felvásárlás révén Bulgáriában is tovább terjeszkedik. Ami az innovációkat illeti az ALD 2015-ben elindított egy globális kezelő felületet, amelyen minden szolgáltatás elérhető, bármely ügyfél számára mindazon országokban, ahol az ALD jelen van. A cég felhasználó-barátabbá és informatívabbá tette a flottakezelők számára működtetett portálját, az ALD NET-et is. Új eszközökön és szolgáltatásokon dolgoznak, amelyek révén növelhető a rugalmasság és az összekapcsolhatóság. Olyan új termékekben gondolkodnak, mint az autómegosztás és a multimodalitás. A cél a még felhasználó-barátabb és varratmentesebb ügyfélkiszolgálás. Ezzel párhuzamosan a flottariportok, valamint a flottakezelők és flottahasználók számára létrehozott kezelő szoftverek és felületek továbbfejlesztése is zajlik.
(forrás: www.gvh.hu. www.mti.hu)
XI. Flottamenedzsment konferencia és workshop
Budapesten immár tizenegyedik alkalommal rendezik meg 2016. október 5-6. között a Flottamenedzsment Konferenciát. A workshoppal egybekötött rendezvénynek a Groupama Aréna ad otthont. A konferencia kiemelt témái: a flottabiztonság és flottavédelem, és a jövő autói. A résztvevők megismerkedhetnek az új flottamenedzsment szoftverekkel, az 5+1 flottakövetési megoldással, melyekkel akár milliókat spórolhatunk. De téma lesz az elektromos autók töretlen terjedése és az elektromos autók magyarországi töltőhálózatának kiépítése is. Továbbra is aktuális kérdés, hogy hogyan optimalizálhatják a nagyvállalatok flottaüzemeltetési költségeiket. A témák közül a magyarországi szabályozási kérdések aktualitásai sem maradhatnak ki, kitérve az elektromobilitás elterjedését ösztönző programokra is. A flottakezelés örökzöld témája: a maradványérték-számítás, valamint, hogy mi lehet a legjobb a dízel, a benzines, az elektromos vagy hibrid autó? Továbbá, hogy vásároljunk, vagy inkább lízingeljünk.
A teljesség igénye nélkül a kétnapos program keretében az elektromos autók magyarországi töltőhálózatának kiépítéséről ifj. Jászay Tamás, Budapesti Elektromos Művek Nyrt. Vállalatfejlesztési igazgatója beszél majd, a Nissan önvezető autójának koncepcióját pedig Goldberger Mária, NISSAN Sales CEE Kft. térségi flottamenedzsere ismerteti. Mercedes-Benz Intelligent Drive – Úton az autonóm autózás felé! címmel Molnár Tamás, a Mercedes-Benz Hungária Kft Flottaértékesítési vezetője tart előadást. Érdekes kérdés, hogy, hogyan alakulnak az üzemeltetési költségek a hagyományos autókhoz képest? Költségoptimalizálást jelent-e az elektromos autók használata a cégek számára? Flottabiztonság és flottavédelem témában elsősorban a műholdak szerepéről hallhatunk majd. Hogyan lehet költségmegtakarítást elérni a GPS-alapú nyomkövetéssel? Mennyiben speciális a szállítmányozási flották védelme? Ezekben a témákban a Jármű Kontroll Magyarország Kft.-től Csáti Réka, Kereskedelmi igazgató és Rácz Tamás, Értékesítési igazgató tart előadást. Mit tudnak a ma használt flottakezelési szoftverek, melyekkel akár milliókat spórolhatunk, erről beszél majd Szabó András, az iData Kft. Alapító-tulajdonosa. A kerekasztal beszélgetés résztvevői: Borda László, Flottaértékesítési vezető, Porsche Hungária Kereskedelmi Kft. Lakatos Péter, Gépjárműflotta menedzsment csoportvezető, Invitel Távközlési Zrt. valamint Vizvárdy Erika, Szolgáltatás beszerző, Pannontej.
A második nap témái: flottaüzemeltetés – adózási szempontból a gépjárműlízing ÁFA-visszaigénylésének módszertana, milyen finanszírozási konstrukciók léteznek, hogyan befolyásolja a flottapiacot az alacsony kamatszint, flottaautó beszerzése és értékesítés, globális versenyeztetés, az előminősítés szerepe, mi alapján döntsünk a flottakezelő cég kiválasztásánál? Megannyi ismert téma új megvilágításban. A konferencia alkalmával a résztvevők végigjárhatják Európa egyik legmodernebb stadionját is, amely az FTC otthonául szolgál. Feltárulhatnak a stadion kulisszatitkai, többek között beléphetnek a legkorszerűbb megoldásokkal gondozott, zöld gyepre, az öltözőkbe és a stadion exkluzív páholyaiba.
(forrás: www.iir-hungary.hu)